کی‌روش؛ مرد خداحافظی‌های تلخ

کی‌روش؛ مرد خداحافظی‌های تلخ

شاید به همین دلیل هم باشد که کی‌روش این روزها ترمز بریده و رفتارهای غیرقابل کنترل از خودش نشان می‌دهد. او به این شیوه، به سنت همیشگی‌اش مبنی بر خداحافظی‌های تلخ و پرتنش با تمام موقعیت‌های شغلی‌اش بازگشته است.

کد خبر : ۶۷۰۱۷
بازدید : ۳۲۲۹
کی‌روش؛ مرد خداحافظی‌های تلخ
مصاحبه ناگهانی، بی‌مورد و کاملا غیرمنتظره کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین صبح پنج‌شنبه تیم‌ملی، جامعه فوتبال کشور را شوکه کرد. مصاحبه‌ای که بعدها مطرح شد که به دلیل اشتباه مترجم تا این حد جنجالی شده است.
اگرچه کارلوس در مصاحبه‌هایش معمولا عادت به سورپرایز مخاطبان دارد، اما باز هم شنیدن این حرف‌ها از زبان مربی پرتغالی باورکردنی نبود.
به‌نظر می‌رسد حمله او به وزیر ورزش و باشگاه پرسپولیس در کنار اشاره اغراق‌آمیزش به مسائل اقتصادی و به میان کشیدن پای بزرگان کشور، نشانه‌هایی از پایان قطعی همکاری کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران است.

مساله مذاکره و توافق با کلمبیا به کنار، حالا دیگر حتی اگر او تیم‌ملی را قهرمان آسیا هم کند بسیار بعید است اراده‌ای برای حفظ این مربی وجود داشته باشد.
شاید به همین دلیل هم باشد که کی‌روش این روزها ترمز بریده و رفتارهای غیرقابل کنترل از خودش نشان می‌دهد. او به این شیوه، به سنت همیشگی‌اش مبنی بر خداحافظی‌های تلخ و پرتنش با تمام موقعیت‌های شغلی‌اش بازگشته است.
در حقیقت به ندرت می‌توان همکاری کی‌روش با تیمی را به یاد آورد که شامل یک پایان‌بندی شیک و دوستانه بوده باشد.
او تقریبا همیشه با جنگ، دلخوری و سوءتفاهم جدا شده است. کارلوس کی‌روش در فاصله سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ سرمربی تیم مترو استارز در لیگ آمریکا بود، اما پیش از پایان قراردادش با این تیم، خبر توافق قطعی او با ناگویا گرامپوس منتشر شد که تا حدودی حاشیه‌ساز بود.
این همان اتفاقی است که امروز هم در مورد توافق کی‌روش با کلمبیا تکرار شده. با این همه، قرارداد سینیور با باشگاه ژاپنی به انتها نرسید و او پیش از پایان کارش در سرزمین آفتاب تابان از هدایت ناگویا کنار رفت.
سپس کی‌روش برای ۱۶ مسابقه هدایت تیم‌ملی امارات را بر عهده گرفت، اما اینجا هم به‌دلیل کسب نتایج ضعیف کنار گذاشته شد.
مهم‌ترین مصداق خداحافظی‌های جنجالی کارلوس کی‌روش اما در آفریقای جنوبی رخ داد. او در سال ۲۰۰۱ موفق شد این تیم را به جام‌جهانی ببرد، اما جو مسمومی که در اثر اظهارنظرها و مداخله‌جویی‌های کارلوس کی‌روش در این کشور به وجود آمده بود، باعث شد در نهایت کی‌روش از سمتش برکنار شود.
فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی در آن زمان دست به ریسک بزرگی زد و در فاصله‌ای کوتاه تا جام‌جهانی کی‌روش را برکنار کرد، چراکه مجموعه رفتارهای او قابل تحمل به نظر نمی‌رسید.
بعد از آن کی‌روش دستیار فرگوسن در منچستریونایتد شد.
این بهترین تجربه کارلوس در دنیای مربیگری بود، اما همین هم خالی از حاشیه از کار در نیامد، چراکه جدایی او در میانه راه و حضورش در رئال‌مادرید به‌عنوان سرمربی، با طعنه و کنایه بزرگان یونایتد همراه شد.
کی‌روش بعد از ناکامی در رئال ناچار شد به‌عنوان دستیار به منچستر برگردد که این موضوع سوژه انتقادها و متلک‌پرانی‌ها به او، از جمله از سوی بازیکنی مثل روی کین بود.
آخرین تجربه کی‌روش پیش از هدایت تیم‌ملی ایران هم مربیگری در تیم‌ملی پرتغال بود؛ جایی که باز هم شاهد پایان همکاری با قهر و دلخوری بودیم.
پس از حذف تیم‌ملی پرتغال از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۰، کریس رونالدو به انتقاد از عملکرد فنی کی‌روش پرداخت و سایر بازیکنان هم با کارلوس دچار مشکل شدند.
در همین جام‌جهانی اخیر و در حاشیه بازی ایران و پرتغال دیدیم که بین کوارشما و کی‌روش چه دعوای عجیبی رخ داد. حالا به نظر می‌رسد همان سناریو، در ایران هم برای کارلوس درحال تکرار است و او به شکل مسالمت‌آمیز در مسیر جدایی حرکت نمی‌کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید