راه حل جدید چاقی: با بوی غذا خود را سیر کنید

راه حل جدید چاقی: با بوی غذا خود را سیر کنید

حتما برای شما پیش آمده در حالی که در یک رژیم غذایی سفت و سخت هستید، ناگهان بوی همبرگر به مشام تان برسد. در این وضعیت بسیاری از ما نمی‌توانیم مقاومت کنیم. اما به تازگی دانشمندان یک راه حل خوب برای این موقعیت‌ها پیدا کرده اند.

کد خبر : ۶۷۰۹۰
بازدید : ۲۵۱۱
فرادید | بسیاری از ما نمی‌توانیم در برابر بوی غذا‌های خوشمزه و پرچرب مقاومت کنیم. اما به تازگی دانشمندان راه حلی برای این مشکل پیدا کرده اند.

استشمام طولانی بوی غذا باعث از بین رفتن اشتها می‌شود
تحقیقات جدید نشان می‌دهد اگر برای دو دقیقه در معرض بوی همبرگر یا پیتزا باشیم بعد از آن دیگر میل به خوردن آن‌ها از بین می‌رود.
استشمام بوی عطر به مدت ۳۰ ثانیه باعث جذب شما و اشتیاق تان به آن می‌شود. اما دانشمندان به این نتیجه رسیده اند اگر فردی بیشتر از ۹۰ ثانیه در معرض بوی عطر باشد، اشتیاقش نسبت به آن فروکش می‌کند.

بوی غذاها هم مانند بوی عطرها هستند. بو‌های اشتها آوری که ازمغازه‌های فست فودی و بوفه‌های خیابانی درهمه جا پخش می‌شوند، می‌توانند اشتها را کاهش دهند. البته اگر به مدت طولانی در فضا جریان داشته باشند.

در حقیقت در این مواقع مغز ما فریب می‌خورد. دلیل فریب مغز این است که منبع لذت ناشی ازحواس (در این جا بوی غذا) را نمی‌شناسد. وقتی در طولانی مدت شما بوی یک غذای خوب را استشمام کرده و لذت می‌برید، مغز به اشتباه آن را ناشی از خوردن غذا می‌داند.

با خوشبوکننده‌ها می‌توان به جنگ چاقی رفت
برخی از محققان می‌گویند این کشف می‌تواند کلید مبارزه با ایپدمی جهانی چاقی و اضافه وزن باشد. زیرا تولید کننده‌های خوشبو کننده‌های هوا می‌توانند با دستکاری ترکیبات و رایحه محصولات شان، میل افراد را نسبت به برخی از انواع غذا کم کنند.

جلوگیری از چاقی در سطح دنیا تا به حال بر آگاه سازی و منع افراد از خوردن غذا‌های چرب و شیرین بوده، اما این روش موفقیت چندانی به دست نیاورده است.

شاید یافته‌های جدید و استفاده از بعضی رایحه‌ها در محیط‌های مختلف بتواند در تغییر ذائقه افراد و سوق دادن آن‌ها به سمت غذا‌های سالم تاثیر داشته باشد.
راه حل جدید چاقی: با بوی غذا خود را سیر کنید

دکتر دیپایان بیسواس که یکی از محققان این تحقیق است می‌گوید در حال حاضر خوشبوکننده‌هایی با رایحه شیرینی و کلوچه در بازار وجود دارد.

به اعتقاد دکتر بیسواس افرادی که از خوشبوکننده‌ها با رایحه شیرینی در منزل یا محیط کارشان استفاده می‌کنند، میل شان نسبت به شیرینی و کلوچه کم می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید