شيوه منحصربه‌فرد سارق حرفه‌اي براي دستبرد به خانه‌ها

مأموران با انجام اقدامات ويژه پليسي و جمع‌بندي شواهد، دلايل و قرائن به‌دست‌آمده اطمينان پيدا کردند همه سرقت‌ها به وسیله اين شخص انجام شده است و در حالي که عملا هيچ‌گونه اطلاعات دقيقي از هويت واقعي او وجود نداشت، سرانجام کارآگاهان موفق به شناسايي هويت واقعي اين مرد و دستگيري او شدند.

کد خبر : ۶۷۱۹۵
بازدید : ۸۰۰

مردي که با شيوه‌اي منحصر به فرد به سادگي به خانه‌ها دستبرد مي‌زد و اموال باارزش را مي‌ربود، در بازجويي‌ها اعتراف کرد با پول حاصل از سرقت زندگي مجللي براي خود درست کرده بود.


به گزارش شرق، در پي وقوع سرقت‌هاي مشابه منزل در مناطق شمال شرق تهران که در آنها سارق يا سارقان بدون هيچ‌گونه تخريب و با استفاده از کليد وارد منازل شده و اقدام به سرقت اموال باارزش کرده بودند، موضوع به‌صورت ويژه در دستور کار کارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.


کارآگاهان در تحقيقات پليسي به موضوعي مشترک در همه سرقت‌ها رسيدند و در تحقيق از مال‌باختگان مشخص شد تمامي آنها در سه ماه گذشته به محل جديد سکونت خود نقل‌مکان کرده‌اند و پيش از آنها فرد ديگري در آنجا سکونت داشت که در همه موارد در مدت کوتاهي با لغو قرارداد اجاره منزل از آنجا جابه‌جا شده بود.


کارآگاهان در ادامه رسيدگي به پرونده جواني 25ساله را شناسايي کردند که با اسامي مختلف خانه‌ها را با وديعه کم و کرايه ماهانه بالا اجاره کرده اما پس از گذشت مدتي کوتاه قرارداد خود را لغو کرده بود. در بررسي اطلاعات به‌دست‌آمده از صاحب حقوقي منازل محل سرقت، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که اين جوان هر بار از يک شماره تلفن همراه جديد استفاده کرده است.


مأموران با انجام اقدامات ويژه پليسي و جمع‌بندي شواهد، دلايل و قرائن به‌دست‌آمده اطمينان پيدا کردند همه سرقت‌ها به وسیله اين شخص انجام شده است و در حالي که عملا هيچ‌گونه اطلاعات دقيقي از هويت واقعي او وجود نداشت، سرانجام کارآگاهان موفق به شناسايي هويت واقعي اين مرد و دستگيري او شدند.


متهم در همان تحقيقات اوليه صراحتا به بيش از 30 فقره سرقت در مناطق شمال شرق تهران و سرقت لوازم و اشيای قيمتي و باارزش از قبيل ساعت، گوشي تلفن همراه، طلاجات، پول نقد و... اعتراف کرد. متهم علاوه بر اعتراف صريح به اين شيوه و شگرد سرقت، در اعترافاتش به ده‌ها فقره سرقت ديگر اين بار به شيوه توپي‌زني و تخريب درِ ورودي منازل در مناطق شمال و شمال غرب شهر تهران نيز اعتراف کرد.


متهم در اعترافاتش درباره شيوه و شگرد خود در انجام سرقت‌ها گفت: ابتدا در مناطق مرفه‌نشين اقدام به اجاره منزل مي‌کردم و پس از مدت کوتاهي محل زندگي خود را تغيير داده و به محل ديگر نقل مکان مي‌کردم. با توجه به شناختي که از مشخصات و مختصات خانه‌ها داشتم، در زماني مناسب به محل زندگي قبلي خود برمي‌گشتم و با استفاده از کليدي که در اختيار داشتم اقدام به سرقت مي‌کردم. در صورت تعويض قفل منزل از سوی مستأجر جديد، با زاغ‌زني و اطمينان از نبود آنها در خانه با روش تخريب و توپي‌زني وارد خانه مي‌شدم و سرقت خود را انجام مي‌دادم. متهم علاوه بر سرقت در مناطق شمال، شمال شرق و شمال غرب تهران به انجام سرقت منزل در مناطق نظام‌آباد، سبلان، مدني و همچنين شهرستان قدس و کرج نيز اعتراف کرده که تحقيقات براي شناسايي اين محل‌هاي سرقت نيز در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است.


متهم که عمده پول حاصل از سرقت‌هاي خود را صرف خوشگذراني کرده است، به خريد خانه ويلايي در شهرستان بومهن و همچنين يک دستگاه خودروی مدل‌بالا اعتراف کرد که دستور توقيف اين اموال از سوي مقام قضائي صادر شد. متهم همچنين توضيح داد با قسمتي از پول حاصل سرقت‌ها هزينه اعتياد برادرش را تأمين کرده است.


سرهنگ کارآگاه مرتضي نثاري، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ، با تأييد اين خبر گفت: متهم با قرار قانوني بازپرس شعبه پنجم دادسراي ناحيه 34 تهران و براي انجام تحقيقات تکميلي در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است و تحقيقات براي شناسايي ديگر جرائم ارتکابي و همچنين مال‌باختگان ادامه دارد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید