خوشمزه‌ترین دسر‌های دنیا را بشناسید

خوشمزه‌ترین دسر‌های دنیا را بشناسید

دسرها جزو خوراکی های محبوب هستند. هر کشوری هم دسرهای خاص خود را دارد. بعضی از دسرها مانند ترامیسو هم هستند به دلیل طعم خوشمزه و متفاوت، شهرت جهانی پیدا می کنند.

کد خبر : ۶۷۲۹۹
بازدید : ۴۵۶۲
فرادید | دسرها، جزو خوراکی‌های محبوب به خصوص برای کسانی هستند که به طعم شیرین علاقه دارند. هر کشوری دسر و شیرینی‌های خاص خود را دارد. در این میان بعضی از دسر‌ها به دلیل طعم خاص شهرت جهانی پیدا کرده و بین المللی شده اند.

بیایید با هم تعدادی از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین دسر‌های دنیا را مرور کنیم.

باقلوای ترکی
باقلوای ترکی یک شیرینی لایه‌ای است که در شربت غلیظ و شیرین غلتانده شده است. بسیاری از کسانی که باقلوای ترکیه را یک بار امتحان می‌کنند، عاشق آن می‌شوند. پخت شیرینی باقلوا، میراثی است که از زمان امپراتوری عثمانی باقی مانده است.
خوشمزه‌ترین دسر‌های دنیا را بشناسید

باقلوا یکی از دسر‌های محبوب در بسیاری از مناطق مانند بالکان، قفقاز و شمال آفریقا است که زمانی تحت سلطه حکومت عثمانی بوده اند. اما ترکیه زادگاه اصلی باقلواست.

باقلوا انواع مختلفی دارد. در بسیاری از قنادی‌های ترکیه باقلوا را با انواع مختلفی از مغز‌ها و شربت عسل درست می‌کنند. این شیرینی ساده با انواع مختلفی که دارد جزو وسوسه کننده‌ترین شیرینی‌های روی زمین است.

کولفی هندی
کولفی یک دسر خوشمزه معطر از خانواده بستنی هاست. براساس دستور تهیه سنتی این دسر باید شیر را روی حرارت ملایم بگذارید و مدام هم بزنید. بعد از مدتی هم زدن، قند‌های طبیعی درون شیر مزه کارامل می‌دهند. سپس مایع غلیظ شیر را با مواد دیگری مانند هل مخلوط و در فریزر میگذارند.
خوشمزه‌ترین دسر‌های دنیا را بشناسید

کولفی در انواع مختلف و با طعم‌های متفاوتی مانند دارچین، گل سرخ و پسته درست می‌شود. این دسر امروزه بسیار محبوب شده و در بیشتر کشور‌های دنیا طرفدار دارد.

تارت لیمویی فرانسوی
تارت لیمویی فرانسوی از دسر‌های محبوب در دنیاست. برای درست کردن این نوع دسر خمیر تارت سنتی فرانسوی را با یک لایه کرم لیمویی می‌پوشانند. ترکیب مزه کره با لیمو و کمی شیرینی، طعم متفاوتی به این تارت می‌دهد.
خوشمزه‌ترین دسر‌های دنیا را بشناسید

طعم فوق العاده و سادگی دستور این تارت، باعث شده که در فرانسه در همه آشپزخانه‌ها پیدا شود. دستور سنتی تارت لیمو هنوز محبوب است، ولی در پاریس انواع و اقسام تارت لیمو در همه قنادی‌ها وجود دارد. تارت لیمو چیزی است که هر توریستی در پاریس باید آن را امتحان کند.

ترامیسوی ایتالیایی
ایتالیایی‌ها برای درست کردن ترامیسو، بیسکویت‌های لیدی فینگر را با لایه‌هایی از مخلوط پنیر ماسکارپونه و قهوه می‌پوشانند. قهوه، شکلات و خامه به همراه بیسکویت مواد اصلی ترامیسو هستند.
خوشمزه‌ترین دسر‌های دنیا را بشناسید

ترامیسو در زبان ایتالیایی معادل است با جمله من را بردار! این جمله حکایت از خوشمزگی ومحبوبیت فراوان ترامیسو در بین ایتالیایی‌ها دارد. این دسر در دهه ۸۰ قرن بیستم در یکی از رستوران‌های ایتالیایی ابداع و به سرعت شهرت جهانی پیدا کرد.

پای گیلاس آمریکایی
پای گیلاس از دسر‌های خوشمزه و پرطرفدار در ایالات متحده است که هیچ کس نمی‌تواند از آن بگذرد. وقتی خمیر ترد این دسر را برش می‌زنید محتویات قرمز رنگ آن بیرون می‌ریزد و هوش از سر هر کسی می‌پراند.
خوشمزه‌ترین دسر‌های دنیا را بشناسید

پای آلبالو از دسر‌های منطقه شمال غرب آمریکاست. ترکیب گیلاس با خمیر تارت، مزه متفاوتی به این دسر داده و همین باعث محبوبیت آن شده است. شهرت این دسر به همه جا رسیده و در بسیاری از رستوران و کافه‌های دیگر کشور‌ها پیدا می‌شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید