تست استایل شخصیتی

تست استایل شخصیتی

وقتی همگام با پوشش اصلی و طبیعی خود پیش بروید، به طور خودبه‌خود و غیرارادی احساس راحتی و خوشایندی خواهید داشت و به خود اجازه درخشیدن می‌دهید. خودتان را پشت یک ماسک پنهان نمی‌کنید و احساس رهایی و آزادی می‌کنید.

کد خبر : ۶۷۴۶۹
بازدید : ۳۴۸۹
روان‌شناسی استایل
تست استایل شخصیتی این ایده را می‌دهد که چه سبک استایلی به شما می‌آید و برایتان مناسب است و می‌تواند شاخص مهمی برای انتخاب‌هایتان باشد.

چگونه انتخاب لباس‌های درست و اشتباه بر ظاهر شما تأثیر می‌گذارد؟
وقتی از مسیر طبیعی و اصلی پوشش مناسب خودتان منحرف شوید، حتی اگر آن پوشش بر تن شما خوب و زیبا به نظر برسد، باز هم ممکن است احساس عدم راحتی کنید. مردم ممکن است اظهارنظر کنند که چقدر این لباس بر تن شما خوب و زیبا به نظر می‌رسد ولی لزوما به این معنا نیست که آن لباس، مناسب است.
این احساس عدم راحتی معمولا خود را نشان می‌دهد و شما را به سمت قربانی‌شدن در مد سوق می‌دهد و باعث گم‌گشتگی در دنیای مد و فشن می‌شود.
اما وقتی همگام با پوشش اصلی و طبیعی خود پیش بروید، به طور خودبه‌خود و غیرارادی احساس راحتی و خوشایندی خواهید داشت و به خود اجازه درخشیدن می‌دهید. خودتان را پشت یک ماسک پنهان نمی‌کنید و احساس رهایی و آزادی می‌کنید.
اینکه در ظاهر و پوست خود احساس راحتی کنید اعتمادبه‌نفس شما را افزایش خواهد داد و اطرافیان نیز متوجه این موضوع خواهند شد. وقتی در انتخاب لباس و ظاهر خود صادق بوده و انتخاب درستی داشته باشید، نمایانگر این خواهد بود که شما فردی مطمئن و با اعتمادبه‌نفس هستید و خودتان را دوست دارید و برای خود ارزش قائل هستید و مردم نیز شما را دوست خواهند داشت.

خودتان را بشناسید
اگر مشتاق ظاهری سبک‌بار و انتخاب‌های آنی و بی‌توجه هستید توصیه می‌کنیم کمی وقت بگذارید و استایل مناسب شخصیتتان را شناسایی کنید. چرا؟ چون این کار کمک می‌کند بفهمید در سفر و راه طولانی انتخاب استایل شخصی‌تان، در کجا قرار دارید. اینکه می‌خواهید چگونه لباس بپوشید و دیده شوید هم، بیانگر این است که آیا پوشش فعلی‌تان انعکاس‌دهنده شخصیت واقعی‌تان هست یا خیر!
برای راهنمایی در مسیر درست، تستی با هشت سؤال مرتبط با استایل‌شناسی در فشن را طراحی کردیم که استایل حاکم بر شخصیت شما را آشکار خواهد کرد. این سؤالات پوشش فعلی و عادات شما هنگام خریدکردن را مورد بررسی قرار می‌دهد. چراکه در اکثر مواقع شما همان چیزی هستید که می‌پوشید و فکر می‌کنید.

تفاوت بین استایل‌های گوناگون در چیست؟
برای تست استایل‌شناسی، از شش دسته پوشش شخصیتی استفاده کردیم چراکه این شش دسته با توجه به جوامع مدرن امروزی شناساگر و پوشش‌دهنده نیازها، استایل‌ها، روش‌های زندگی و خصوصیات فردی مردم است.
درست است که صنعت مد و فشن دائما در حال ایجاد یا حذف گرایشات گوناگون و همچنین دارای نوسانات مختلف در گوشه و کنار است، اما این شش دسته پوشش شخصیتی فارغ از اینکه فشن‌شو‌ها چه چیزی را القا و پیش‌بینی می‌کنند همیشه ماندگار باقی خواهند ماند.
ممکن است که شش دسته پوشش شخصیتی، محدود به نظر بیاید (که واقعا هم همین‌طور است)، اما هدف، برچسب‌زدن به ظاهر و استایل شما نیست. بلکه هدف این است که شما را در مسیری درست به سمت آگاه‌کردن از جایگاه فعلی‌تان در انتخاب ظاهر و پوشش مناسب و در نتیجه هدف نهایی برای بهتر به‌نظررسیدن راهنمایی کنیم.
شما مجبور نیستید که خودتان را در جعبه‌ای کوچک حبس کنید و با این پیشنهادات در هر دسته‌بندی خاص، خود را محدود کنید. این، هدف تست نیست. بنابراین اگر بعد از انجام تست استایل‌شناسی، نتایج متغیری به دست آوردید به خودتان بگویید همین است که هست و همه را با هم ترکیب کنید.

استایل شما شخصیت و سبک زندگی‌تان را نمایان می‌کند
یک نکته جالب درباره طرح اولیه و الگو‌های دسته‌بندی استایل‌ها، این است که هر تیپ شخصیتی با یک‌سری ویژگی‌ها و خصیصه‌ها و ارجحیت‌های خاص در سبک زندگی افراد همراه است. به طور کلی مشخصاتی که شما را «شما» می‌کند، انعکاس‌یافته در انتخاب لباس‌هایتان است.

برای مثال اکثر خانم‌هایی که ظاهر و پوشش کلاسیک دارند با وقار و مبادی آداب هستند. در حالی که خانم‌هایی با ظاهر رمانتیک، شخصیتی شیرین، متین، حساس و زودرنج دارند. اما همیشه هم این‌گونه نیست. چون ما انسان‌ها همگی ترکیبی از انواع خصوصیات و ویژگی‌ها را داریم. با این حال احتمال زیادی هست که شخصی، ترکیبی از استایل‌های مشخص داشته باشد. تمرکز تست استایل شخصیت، بر نوع لباس‌پوشیدن است.

۶ دسته اصلی استایل‌ها بر اساس پوشش افراد
استایل کلاسیک، استایل مدگرا، استایل نمایشی، استایل طبیعی، استایل رمانتیک، استایل خلاقانه هر گروه دارای زیرشاخه‌هایی (به اصطلاح نسخه‌هایی متفاوت از استایل شخصیتی) است. مثل مینی‌مال‌گرا‌هایی که کمی گرایش به براق‌بودن لباس‌ها یا استایل کلاسیک دارند.

داشتن بیش از یک نوع استایل شخصیتی
حال که مصمم هستید روح مدگرای حقیقی درون خویش را آزاد کنید، ممکن است این فکر به ذهن شما خطور کند که آیا می‌شود بیش از یک نوع استایل شخصیتی داشته باشم؟ این‌طور به نظر می‌رسد که در چند دسته قرار می‌گیرم؟! بله البته که می‌توانید.

به طور کلی یک استایل شخصیتی اصلی و ابتدایی داریم، اما می‌توانیم گرایشات و تمایلاتی هم به بقیه دسته‌ها داشته باشیم که هم می‌تواند تأثیرگذار و قوی، هم ثانوی و ضعیف باشد.

اما چه شما رمانتیک و چه دراماتیک باشید در هر صورت نمی‌توانید همه انواع استایل‌های شخصیتی را یک جا داشته باشید.

استایل و سبک لباس‌پوشیدن بر اساس فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید نیست بلکه استایل شخصیتی شما یک حس فطری، ذاتی و درونی است و اغلب بخشی از شخصیت و سبک زندگی‌تان را منعکس می‌کند که نمی‌توانید آن را سرکوب یا پنهان کنید لااقل نه برای مدت طولانی. خصوصیات و ویژگی‌های اندام و بدن معمولا با شخصیت سازگار است و مطابقت دارد.
معمولا خصایص صورت و اندام با ویژگی‌های شخصیتی شما با استایل و نوع پوشش‌تان هماهنگی دارد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید