آنچه در گوشی اپل شما رخ می‌دهد، برای دیگران پخش می‌شود!

آنچه در گوشی اپل شما رخ می‌دهد، برای دیگران پخش می‌شود!

اگر گوشی اپل دارید و از نرم افزار فیس تایم Apple’s FaceTime استفاده می‌کنید حواستان باشد که ممکن است تصویر و صدای شما بدون آنکه خودتان متوجه باشید توسط کسی که با این اپلیکیشن به شما زنگ زده مشاهده شود. یگ گاف جدی از طرف شرکت اپل که نگرانی‌ها درباره به خطر افتادن حریم خصوصی کاربران آن را افزایش داده است.

کد خبر : ۶۷۴۷۷
بازدید : ۱۴۴۶
فرادید | این باگ، که در اپلیکیشن فیس تایم شناسایی شده و شرکت اپل نیز وجود آن را تایید کرده است، به افراد اجازه می‌دهد با شماره گیری تلفن هر فردی که این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کرده است، فیلم او را در هر وضعیتی که هست تماشا کنند و اصلا لازم نیست که او حتی تلفن را جواب دهد و دکمه پاسخ گویی را فشار دهد.
این به این است که صرف نصب این اپلیکیشن روی گوشی‌های اپل به معنی باز گذاشتن حریم خصوصی تان به روی کاربران دیگر این اپلیکیشن است.
آنچه در گوشی اپل شما رخ می‌دهد، برای دیگران پخش می‌شود!
به گزارش فرادید به نقل از گاردین ، این باگ اپلیکیشن فیس تایم، گوشی دریافت کننده تماس را به یک میکروفن تبدیل می‌کند، این در حالیست که او حتی متوجه نمی‌شود، زیرا تلفنش هنوز در حال زنگ خوردن است.
اگر دریافت کننده‌ی تماس دکمه پاور را --که در کنار گوشی‌های آیفون قرار دارد و معمولا برای کم کردن صدا یا رد تماس استفاده می‌شود- فشار دهد، آن وقت تلفن به یک ویدیوی پخش کننده تصویر تبدیل می‌شود و تصویر فرد را برای کسی که در حال زنگ زدن به اوست، پخش می‌کند.

اپل به خبرگزاری رویترز گفته از این مشکل آگاه است و تلاش می‌کند این مشکل را تا پایان هفته حل کرده و نسخه‌ی جدیدی از این نرم افزار را ارائه دهد.

این باگ زمانی ظهور کرد که نگرانی‌ها از تهدید حریم خصوصی افراد توسط شبکه‌های اجتماعی روز به روز بیشتر می‌شود.

اپل همواره به اینکه حریم خصوصی کاربرانش را حفظ می‌کند به خود بالیده است. این کمپانی خود را از کمپانی‌های فیس بوک و گوگل امن‌تر و قابل اعتماد‌تر می‌داند.
در ماه ژانویه و در آستانه برگزاری نمایشگاه CES که محلی برای عرضه آخرین محصولات تکنولوژیکی است و در لاوس وگاس آمریکا برگزار می‌شود، اپل بیلبرد خود را بر فراز یک ساختمان ۱۳ طبقه نصب کرد.
روی این بیلبرد مرتفع نوشته شده بود: «آنچه در آیفون شما رخ می‌دهد، در آیفون شما باقی می‌ماند.»

بهر حال پیشنهاد می‌شود تا قبل از آنکه اپل این باگ را برطرف نکرده از نصب اپلیکیشن فیس تایم روی گوشی‌های خود خودداری کنید.

منبع: گاردین
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید