نقشه دستبرد عجیب به مرد صراف

من باید با رابط مردی که پالت دلار داشت تماس می‌گرفتم و می‌گفتم که برای یک خارجی دلار می‌خواهم. بعد با آن‌ها قرار می‌گذاشتم و به محل قرار می‌رفتم. اگر آن‌ها برای من دلار می‌آوردند من به بهانه‌ای آنجا را ترک می‌کردم و موضوع را فوراً به مأمور مخفی‌ها اطلاع می‌دادم. آن‌ها هم بعد از رفتن ما وارد عملیات می‌شدند تا آن‌ها را دستگیر کنند.

کد خبر : ۶۷۵۶۲
بازدید : ۸۰۰
سارقانی که قصد داشتند سه پالت دلار را از صرافی سرقت کنند چند روز قبل از اجرای نقشه‌شان توسط پلیس دستگیر شدند.
چندی قبل کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت مطلع شدند که پنج مرد جوان نقشه سرقت از یک صرافی در پایتخت را طراحی کرده‌اند.
بلافاصله تیمی در این رابطه تشکیل شد و به‌صورت نامحسوس مردانی که نقشه سرقت از صرافی را در سر داشتند زیر نظر گرفتند. سرهنگ علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با برملا شدن این راز به دستور بازپرس ایردموسی از شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی وارد عمل شده و متهمان را در مخفیگاه‌شان دستگیر کردند.

گفتگو با سرکرده باند
اهل وساکن یکی از شهر‌های شمال غربی کشور است، اما زمانی که برای اجرای نقشه سرقت به هشتگرد آمده بود دستگیر شد.

چه زمانی نقشه سرقت از صرافی را کشیدی؟
نقشه سرقتی در کار نبود. ما می‌خواستیم با مأموران مخفی پلیس همکاری کنیم. دو ماه قبل با مرد جوانی به‌نام بیوک آشنا شدم. من خیاط مبل هستم. بیوک مرا به خانه دوستش دعوت کرد. در این شب نشینی چند مرد مسلح هم بودند که همگی کلت کمری، بی‌سیم و کارت شناسایی داشتند و می‌گفتند مأمور مخفی هستند.
بیوک هم گفت: مأمور مخفی است و حکم دادستانی برای دستگیری یک مرد صراف دارد. او از ما خواست تا اطلاعات بگیریم و ببینیم که واقعاً آن مرد دلار فروش است یا خیر.

چطوری شما باید به این ماجرا پی می‌بردید؟
طبق نقشه‌ای که بیوک گفت، من باید با رابط مردی که پالت دلار داشت تماس می‌گرفتم و می‌گفتم که برای یک خارجی دلار می‌خواهم. بعد با آن‌ها قرار می‌گذاشتم و به محل قرار می‌رفتم. اگر آن‌ها برای من دلار می‌آوردند من به بهانه‌ای آنجا را ترک می‌کردم و موضوع را فوراً به مأمور مخفی‌ها اطلاع می‌دادم. آن‌ها هم بعد از رفتن ما وارد عملیات می‌شدند تا آن‌ها را دستگیر کنند.

پالت دلار چیست؟
در هر پالت ۱۰ کیف و در هر کیف ۱۰ میلیون دلار وجود دارد. به عبارتی هر پالت ۱۰۰ میلیون دلار است. بیوک به ما گفت: آن‌ها سه پالت دلار دارد.

به رابط نگفتی این همه دلار را برای چه می‌خواهی؟
طبق نقشه‌ای که مأموران مخفی به ما داده بودند من به او گفتم که این دلار‌ها را برای یک خارجی می‌خواهم. حتی رابط به من گفت: چرا از بانک نمی‌گیرید که من به او گفتم، چون مقدار دلار‌ها زیاد است و خریدار نیز خارجی است برایش دردسر می‌شود.

با اعضای باند چطور آشنا شدی؟
از دوستان و بستگان باجناقم بودند.

چه زمانی قرار بود این کار را انجام دهید؟
۱۰ روز قبل به خانه باجناقم در هشتگرد رفتیم و قرار بود نقشه را بزودی اجرا کنیم که بازداشت شدیم.
منبع: ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید