‌شهرک غرب، نمونه شهرسازی مدرن تهرانی‌ها

نام شهرک غرب به سال 1340 برمی‌گردد که مجتمع مسکونی شهرک غرب با طراحی و معماری مهندسان آمریکایی براساس نمونه‌ برج‌های مسکونی آمریکا طراحی و ساخته شد.

کد خبر : ۶۷۷۲۶
بازدید : ۱۱۶۲

شهرک غرب، منطقه‌ای در شمال غرب تهران و جزو منطقه دو شهرداری تهران است. شهرک غرب به دلیل داشتن شهرسازی مدرن و خیابان‌کشی‌های عریض و استاندارد، آب و هوای تمیز به نسبت سایر مناطق تهران، تراکم نسبتا کم جمعیت و دارا بودن خانه‌های ویلایی و برج‌های مسکونی مدرن در نزدیکی هم به نوعی منطقه مدرنی در پایتخت محسوب می‌شود.

نام شهرک غرب به سال 1340 برمی‌گردد که مجتمع مسکونی شهرک غرب با طراحی و معماری مهندسان آمریکایی براساس نمونه‌ برج‌های مسکونی آمریکا طراحی و ساخته شد. اما در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، نام آن به شهرک قدس تغییر پیدا کرد. در سال‌های دهه شصت و هفتاد، سازمان‌های دولتی و بانک‌های بسیاری شروع به ساختن مجموعه‌های آپارتمانی چهارطبقه تعاونی ساز در فازهای مختلف شهرک غرب کردند بطوریک ساخت و ساز در این منطقه شروع شد و همچنان ادامه دارد.

شهرک غرب کجاست؟

همانطور که گفته شد، شهرک غرب در شمال غرب تهرن واقع شده است. این منطقه که شامل 7 فاز است، از شما به محله دریا که حدفاصل بین سعادت آباد و شهرک غرب است، از جنوب به بزرگراه شهید همت، از شرق به بزرگراه شهید چمران، ملاصدرا و ونک و از غرب به پونک منتهی می‌شود. میدان اصلی شهرک غرب، میدان صنعت است که اهالی ساکن این منطقه آن را به سرشهرک هم می‌شناسند.

روستای تاریخی خوردین ( با ضم "خ" و فتح "و" ) این روزها از مناطق خوب شهرک غرب محسوب می‌شود که به نام بلوار خوردین شناخته می‌شود. این بلوار به میدان صنعت و خیابان‌های هرمزان، ایران زمین و پونک باختری (بلوار شهید دادمان) متصل می‌شود.

امکانات شهرک غرب

اگر می‌خواهید شهرک غرب را برای سکونت انتخاب کنید و به دنبال خرید یا اجاره آپارتمان در شهرک غرب هستید بهتر است بدانید که دسترسی این منطقه به بزرگراه‌های اصلی تهران بسیار خوب است، بطوریکه به راحتی می‌توان به بزرگراه‌های یادگار امام، هاشمی رفسنجانی (نیایش)، بزرگراه چمران، همت و حکیم دسترسی پیدا کرد.

شهرک ‌غرب جزو مناطق نادر شهر تهران است که دارای برج‌های مسکونی مدرن در کنار خانه‌های ویلایی مجلل و همچنین آپارتمان‌های معمولی در کنار هم هست. جوری که افرادیکه خواستار خرید خانه در شهرک غرب هستند، هماهنگ با سلایق آنها هرگونه خانه یا آپارتمانی وجود دارد.

این منطقه تهران، جزو محلاتی هست که از امکانات خوبی برخوردار است، سینما اریکه ایرانیان، سینمای فرهنگسرای قانون و قدس، مرکزتجاری‌های میلاد نور، گلستان، لیدوما، آرن و سپهر از اماکن خرید این منطقه به حساب می‌آیند. ضمن اینکه مرکزتجاری‌های دیگری هم در حال ساخت در این منطقه هستند. شهرک غرب دارای کتابفروشی‌ها معتبر و شهرکتاب هم هست. بطوریکه در جنب فرهنگسرای قانون در خیابان ایران زمین، یکی از پررونق‌ترین شهرکتاب‌های تهران به نام شهر کتاب ابن سینا وجود دارد که برخی شب‌ها جلسات و رونمایی‌های کتاب‌ و برنامه‌های فرهنگی در آن اجرا می‌شود.

مسجد جامع شهرک غرب از بزرگترین و جدیدترین مساجد تهران است که بیشتر افراد مشهور در این مساجد مراسم می‌گیرند، ضمن اینکه مساجد کوچک و محلی بسیاری در این منطقه وجود دارند. بوستان‌های نهج البلاغه، سپهر، اقاقیا، خوارزم، فدک و ... از جمله بوستان‌های خوب شهرک غرب هستند که روزها و شب‌ها کودکان و بزرگسالان در آن به بازی و معاشرت می‌پردازند.

اگر ساکن این منطقه هستید یا می‌خواهید با رهن و اجاره آپارتمان در شهرک غرب جزو اهالی این منطقه بشوید، بهتر است بدانید در شهرک غرب علاوه بر اماکن تفریحی و فرهنگی سه بیمارستان مجهز و معروف لاله، آتیه و بهمن هم ساخته شده‌اند که با بیشتر بیمه‌های درمانی طرف قرار داد هستند.

در صورت تمایل به سکونت در این منطقه یا خرید واحدهای تجاری و اداری می‌توانید به بخش املاک سایت دیوار مراجعه کنید و موردی که هماهنگ با خواسته شما و هزینه‌ای که برای آن درنظر گرفته‌اید را پیدا کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید