افزایش نقش زنان در داعش

بر اساس یک گزارش مشخص شد که نقش زنان در داعش رو به افزایش است و از 71 فرد در خدمت این گروه که از سال 2014 در آمریکا دستگیر شدند، 10 تن زن هستند.

کد خبر : ۶۷۹۱
بازدید : ۱۱۱۹
بر اساس یک گزارش مشخص شد که نقش زنان در داعش رو به افزایش است و از 71 فرد در خدمت این گروه که از سال 2014 در آمریکا دستگیر شدند، 10 تن زن هستند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، از مارس 2014، 71 تن به اتهام ارتباط با داعش در آمریکا متهم شده‌اند که از این میان 56 تن آنها در سال 2015 دستگیر شدند که خود رکوردی درباره دستگیری افراد به اتهامات تروریستی از حملات 11 سپتامبر 2001 محسوب می‌شود.

اگرچه اکثریت افرادی که در داعش به خدمت گرفته شده‌اند و حامیان این گروه را مردان تشکیل می‌دهند، اما زنگ هشدار درباره پیوستن زنان به این گروه نیز به صدا در آمده است.

محققان در "برنامه افراط گرایی دانشگاه جورج واشنگتن" 300 تن از حامیان آمریکایی یا مستقر در آمریکای داعش را که از رسانه‌های اجتماعی برای دایکالی کردن افراد جدید استفاده می‌کنند، شناسایی کرده‌اند. حدود یک سوم از این افراد را زنان تشکیل می‌دهند.

در گزارش این محققان آمده است: مطالعات زیادی صورت گرفته تا به دلایل مربوط به این مساله بپردازد که چرا ایدئولوژی داعش باعث جذب زنان غربی به این گروه می‌شود. همچنین نقش زنان در بخشهای مختلف فعالیت داعش متفاوت است که شامل مروج‌های تبلیغاتی و به خدمت گرفتن زنان برای به همسری انتخاب شدن مردان در داعش و مادرانی برای نسل آتی است.

این تحقیقات در حالی انجام شده که بازرسان به شدت در حال بررسی احتمال ارتباط تشفین مالک، تیرانداز زن در حمله کالیفرنیا با گروه‌های تروریستی هستند.

مقام‌های آمریکایی بر این باورند که زوج مهاجم توسط داعش و در جریان سفرشان به خاورمیانه رادیکالی شده باشند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید