زورگیری‌های پسران ١٨ساله با سنگ‌پرانی

زورگیری‌های پسران ١٨ساله با سنگ‌پرانی

«متهمان به بهانه خرید ساندویچ وارد مغازه شدند. دو نفر از آن‌ها بیرون از مغازه ایستاده و مراقب اطراف بودند و دو نفر دیگر وارد مغازه شدند و با تهدید قمه و همزمان به هم ریختن مغازه، من را تهدید و اقدام به سرقت پول نقد داخل مغازه به مبلغ ۵۰۰‌هزار تومان، ساعت مچی و ... کردند و پس از آن از محل گریختند. سارقان با موتورسیکلت از محل فرار کردند و در همین زمان خواهرزاده‌ام با خودرو در محل حاضر شد که با اطلاع از موضوع سرقت، با خودروی شخصیِ او به تعقیب آن‌ها پرداختیم که دو نفر از آن‌ها توسط گشت کلانتری دستگیر شدند.»

کد خبر : ۶۷۹۱۹
بازدید : ۹۴۱
زورگیری‌های پسران ١٨ساله با سنگ‌پرانی
چهار زورگیر موتورسوار که برای سرقت از مردم، آن‌ها را با سنگ مجروح می‌کردند، از سوی پلیس دستگیر شدند.

در پی چندین سرقت و زورگیری به شیوه مشابه در منطقه کیانشهر و همچنین محلات اطراف، اجرای طرح مهار برای شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کلانتری ۱۵۸ کیانشهر قرار گرفت و گشت‌های کلانتری به‌صورت محسوس و نامحسوس در نقاط آلوده محدوده فعال شدند. سرانجام ساعت ۲۱ پانزدهم بهمن‌ماه امسال، ماموران کلانتری هنگام گشتزنی متوجه تعقیب و گریز یک خودروی شخصی ۲۰۶ با دو موتورسیکلت (هر کدام با دو سرنشین جوان) شدند. با مشاهده صحنه تعقیب و گریز و اطلاع از هویت سرنشینان موتورسوار به‌عنوان سارقان زورگیر، ماموران کلانتری به تعقیب سرنشینان یکی از موتور‌ها پرداختند و پس از گذشت ١٠ دقیقه تعقیب و گریز موفق به دستگیری هر دو سرنشین آن شدند.

با دستگیری و انتقال دو جوان موتورسوار به‌عنوان سارقان زورگیر، راننده خودروی شخصی ۲۰۶ نیز در کلانتری حاضر شد و ضمن شناسایی دو متهم دستگیرشده عنوان کرد که این دو متهم به همراه همدستان خود اقدام به سرقت از مغازه ساندویچ‌فروشی او کرده‌اند.

صاحب مغازه ساندویچ‌فروشی در اظهاراتش به ماموران گفت: «متهمان به بهانه خرید ساندویچ وارد مغازه شدند. دو نفر از آن‌ها بیرون از مغازه ایستاده و مراقب اطراف بودند و دو نفر دیگر وارد مغازه شدند و با تهدید قمه و همزمان به هم ریختن مغازه، من را تهدید و اقدام به سرقت پول نقد داخل مغازه به مبلغ ۵۰۰‌هزار تومان، ساعت مچی و ... کردند و پس از آن از محل گریختند. سارقان با موتورسیکلت از محل فرار کردند و در همین زمان خواهرزاده‌ام با خودرو در محل حاضر شد که با اطلاع از موضوع سرقت، با خودروی شخصیِ او به تعقیب آن‌ها پرداختیم که دو نفر از آن‌ها توسط گشت کلانتری دستگیر شدند.»

با آغاز تحقیقات، متهمان به زورگیری از مغازه ساندویچ‌فروشی و همچنین انجام سرقت‌های مشابه در منطقه کیانشهر، شهرک بروجردی و شهرک‌های اطراف اعتراف و دو همدست خود را نیز معرفی کردند. بلافاصله ماموران کلانتری با مراجعه به محل سکونت دو متهم متواری‌شده از صحنه تعقیب و گریز، آن‌ها را که قصد فرار داشتند، دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

با کشف قسمتی از اموال مسروقه در مخفیگاه متهمان و در ادامه شناسایی تعدادی از مالباختگان، ماموران اطلاع پیدا کردند که متهمان در صورت مقاومت مالباختگان، آن‌ها را با ضربات سنگ مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند. همزمان با اظهارات مشابه تعدادی از مالباختگان مبنی بر مورد ضرب و شتم قرار گرفتن با سنگ، ماموران در زمان دستگیری دو متهم در تعقیب و گریز و در بازرسی بدنی از آن‌ها چندین قلوه‌سنگ پیدا کردند که برابر اظهارات مالباختگان، مشخص شد از سنگ‌ها برای ضرب و جرح مالباختگان استفاده شده است.
متهمان پرونده که اعتیاد به مصرف مواد مخدر از نوع «گل» دارند به بیش از ۵۰ فقره سرقت و زورگیری به این شیوه و شگرد در طول سه ماه گذشته اعتراف کردند که با تشکیل پرونده مقدماتی زورگیری، متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید