همه عادت‌های کارلوس کی‌روش؛ از علاقه به دوغ تا سحرخیز بودن

همه عادت‌های کارلوس کی‌روش؛ از علاقه به دوغ تا سحرخیز بودن

سرمربی سابق تیم ملی عادت‌ها و سبک زندگی جالبی داشته است که چندان به آن پرداخته نشد.

کد خبر : ۶۷۹۳۷
بازدید : ۲۳۰۴۸

همه عادت‌های کارلوس کی‌روش؛ از علاقه به دوغ تا سحرخیز بودن

دوران ۸ ساله حضور کارلوس کی روش در ایران تمام شد. با ناکامی در کسب قهرمانی جام ملت‌های آسیا و البته کلی فراز و فرود دیگر. از منتقدان و حامیان تا روابط عاطفی فوق العاده با بازیکنانی که همیشه گفتند دلتنگ سرمربی پرتغالی می‌شوند. جدا از همه این مسائل، اما سال‌های حضور کارلوس کی روش در ایران با ناگفته‌هایی هم همراه بود که سعی داریم در این گزارش به بخشی از آن‌ها اشاره کنیم.

از عادت به شنا کردن تا علاقه زیاد به دوغ!

کارلوس کی روش در طول سال‌های حضورش در ایران ثابت کرد که علاقه زیادی به شنا کردن دارد. شنا، ورزش مورد علاقه سرمربی سابق تیم ملی بود و او خیلی به این مسئله اهمیت می‌داد. حتی در یکی از اردو‌های تیم ملی وقتی هتل انتخاب شده استخر نداشت، کی روش به شدت بابت این موضوع ناراحت شده و درخواست کرده بود در اردو‌های بعدی چنین اتفاقی تکرار نشود. او علاوه بر اینکه همه غذا‌های ایرانی را دوست داشت، بیشتر از هرچیز باید در کنار غذای خودش دوغ می‌خورد. یکی از رستوران‌های سعادت آباد هم از رستوران‌های محبوب کارلوس بود که به غذای آنجا علاقه زیادی داشت.

مرگ همسر

خانواده کارلوس کی روش متشکل از یک پسر و یک دختر است. همسر کی روش ۲ سال پیش به دلیل بیماری از دنیا رفت و سرمربی پرتغالی در حال حاضر با نامزدی زندگی می‌کند که در یکی از بیمارستان‌های کشور برزیل مسئولیت دارد. دختر سرمربی سابق تیم ملی هم وکیل است. او تمامی کار‌های حقوقی مربوط به کی روش را انجام می‌دهد و حتی گفته می‌شود قرارداد با تیم ملی کلمبیا را هم او آماده و تنظیم کرده. پسر کارلوس کی روش هم کارشناس حوادث طبیعی است. او همانند خواهرش علاقه زیادی به فوتبال دارد و همیشه یکی از مشکلات کی روش دوری از فرزندان و خانواده اش بوده. حالا، اما با حضور در کلمبیا به نظر می‌رسد او راحت‌تر بتواند خانواده اش را در کنار خودش داشته باشد. سرمربی سابق ایران چند سال پیش پدربزرگ هم شد. او در یکی از گفت و گوهایش با ما از این گفته بود که در فوتبال بازی کردن با نوه ام هم انقدر جدی هستم که من را از انجام این کار منع کردند!

راز احترام بازیکنان به آقای سرمربی

در طول همه سال‌های حضور کی روش در ایران احترامی که بین او و بازیکنانش وجود داشت زبانزد بود. بسیاری از بازیکنان تیم ملی راز این احترام را جنگیدن کی روش برای آن‌ها و تیم می‌دانند. اینکه اعتقاد دارند سرمربی پرتغالی همیشه برای آن‌ها و موفقیت شان تلاش کرده و جنگیده. نمونه اش مصدومیتی که برای مهرداد پولادی پیش آمد. پولادی چند وقتی به دلیل مصدومیت از میادین دور بود و بعد از بازگشت کاملا حمایت کی روش را احساس کرد. او حتی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم توسط کی روش در ترکیب فیکس ایران به بازی گرفته شد و یکی از بهترین‌ها بود. یا نمونه‌ای دیگر اینکه یکی از بازیکنان تیم ملی می‌گفت: وقتی بعد از جام جهانی ۲۰۱۴، دبیرکل فدراسیون در جلسه کمیته فنی از عملکرد تیم انتقاد کرده بود، کی روش حسابی به او تاخت که حق زیر سوال بردن عملکرد شاگردانم را نداری!

درس‌های بزرگ شدن در موزامبیک

کارلوس کی روش همیشه اعتقاد داشت بزرگ شدنش در کشور موزامبیک باعث شده چیز‌هایی یاد بگیرد و از آن‌ها در فوتبال استفاده کند. مثلا اینکه در کشورش همه جور حیوان وجود دارد. از شیر تا مار و آهو. کی روش ضرب المثل معروفی هم داشت که می‌گفت: ما در موزامبیک از ماری که نزدیک مان می‌شود بیشتر از شیر می‌ترسیم. چرا که آن مار زیر زیرکی زهر خودش را می‌ریزد. او راز جنگیدن خودش در حرفه مربی گری را هم همین می‌دانست. اینکه برای رشد کردن باید تحت هر شرایطی جنگید.

تبعات سحرخیز بودن

سحرخیز بودن یکی دیگر از عادت‌های کارلوس کی روش بود. او معمولا صبح‌ها خیلی زود از خواب بیدار می‌شد. علاوه بر اینکه شب‌ها نیز به دلیل شرکت در جلسات فنی دیر می‌خوابید و ترجیح می‌داد بیشتر به کار کردن روی تیمش بپردازد. حتی پزشکان یکی از دلایل مشکلات جسمانی که برای کی روش به وجود آمده بود را همین سحرخیز بودن و کم خوابیدن می‌دانستند.

ویژگی‌های عجیب اخلاقی

در نگاه اول شاید خیلی‌ها احساس می‌کردند که کی روش مربی بداخلاقی است. در حالیکه حداقل طی این ۸ سال حضور هیچکس عصبانیت بی دلیلی از او ندید. کی روش همیشه با کسانی که قصد کمک کردن داشتند خیلی خوب رفتار می‌کرد، اما در مقابل اگر احساس می‌کرد کسی قصد ضربه زدن به تیم و بازیکنانش را دارد تا آخر ماجرا می‌رفت و عصبانیت خودش را هم بروز می‌داد.

۰
نظرات بینندگان
  • محمد صفایی ارسالی در

    بهترین مربی تاریخ آسیا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید