آخرین بازنده از اتوبوس های بنز در ایران

آخرین بازنده از اتوبوس های بنز در ایران

خرید و فروش اتوبوس بنز C457 در سه مدل انجام می‌شود،زیرا ایران خودرو دیزل سه مدل C، O و SC را وارد بازار کرده است.

کد خبر : ۶۸۱۲۸
بازدید : ۱۰۳۵۷

آخرین بازنده از اتوبوس های بنز در ایران

سیستم حمل و نقل اتوبوس‎های شهری چیز عجیبی است. در حالت‎هایی که این شریان حیاتی به درستی وظیفه خود را انجام دهد همه چیز بی ایراد است و اگر یکی از حاملان این سیستم دچار ایراد یا نقص فنی شود کل سیستم را به هم می‎ریزد.

به همین دلیل انتخاب اتوبوس‏های مناسب برای این سیستم حمل و نقل شهری از مهم‎ترین وظایف اتوبوس‎رانی است. دقیقاً به همین دلیل خرید اتوبوس‎های بنز از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند چرا که این اتوبوس ها مدت زیادی در این پلتفرم حضور داشته‎اند. خرید و فروش اتوبوس بنز C457 یکی از همین گزینه‎هاست و به نسبت قیمتی که دارد به صرفه است.

ایران‎خودرو دیزل شرکتی است که اتوبوس‎های سری بنز را در ایران مونتاژ می‎کند و مدل C457 هم مونتاژ درون کشور خودمان است. خرید و فروش اتوبوس بنز C457 در سه مدل انجام می‌شود،زیرا ایران خودرو دیزل سه مدل C، O و SC را وارد بازار کرده است.

این اتوبوس 6 متری از یک اسکلت یکپارچه با پروفیل طولی و عرضی ساخته شده است و همین مورد باعث می شود تا 40 صندلی سرنشین قابل جایگذاری داخل اتوبوس باشند و با این حال جا برای 2 صندلی اضافه دیگر هم وجود خواهد داشت. این در حالی است که اکثر اتوبوس ها با کم کردن فاصله سایر صندلی ها این کار را می‌کنند. این موضوع باعث نارضایتی مسافران به دلیل کمبود جا برای راحت‎تر نشستن می شود و این مشکلی است که این سری با آن برخورد نمی‎کند.

با خرید بنز C457 صندلی‎های ابری فشرده و صندلی راننده قابل تنظیم خریداری می‎کنید که راحتی در مسیرهای طولانی را به همراه دارد. البته هر چقدر کیفیت کلی اتوبوس مناسب است از نظر امکانات رفاهی در دسته اتوبوس‎های درجه 2 یا حتی 3 قرار می‌گیرد. تنها تجهیزات رفاهی که با خرید اتوبوس بنز این مدل نصیبتان خواهد شد کولر ، بخاری، سیستم صوتی و تصویری، کپسول آتش نشانی، هواکش سقفی، پوشش کف PVC، آینه داخلی و خارجی، جک، شیلنگ ، درجه باد ، جعبه کمک‎های اولیه، مثلث احتیاطو در نهایت یخچال و قهوه‎جوش است که دو گزینه آخر در مدل‌های سفارشی وجود دارند.

این امکانات شاید برای مسافران ارزش چندانی نداشته باشند اما برای کسیکه با خرید C457 می‌خواهد ساعت‎ها رانندگی کنند از واجبات است. اتوبوس بنز C457 قدرت فنی مناسبی دارد. برای مثال ترمز در چرخ های عقب و جلو دو مداره است و از سیستم ترمز پنوماتیک بهره می‌برد.

جالب است بدانید یکی از مهم‌ترین دلایل خرید اتوبوسC457 سیستم ترمز مطمئن آن است. سیستم تعلیق این اتوبوس تعلیق بادی ( 2 و 4 خمره‎ایست ) که از 4 عدد کمک فنر هیدرولیک تلسکوپی بهره می‎برد. سیستم موتور بنز C457 هم بر پایه 6 سیلندر خطی استوار است که به نسبت سایرین از قدرت مناسبی برخوردار است.

با این حال خرید و فروش اتوبوس بنز C457 در بازار داخلی پستی و بلندی‎های بسیاری دارد. وجود قیمت‎های‎ متفاوت در مدل‎های مختلف از همین پستی‎هاست. برای مثال مدلی که به مدل بیابانی معروف است را هم می‎توانید به قیمت مناسب 140 میلیون تومان و هم با قیمت گران 200 میلیون تومان پیدا کنید.

این در حالی است که قیمت‎های ارائه شده به مدل ربطی ندارند. حتی در برخی موارد این مدل‎های گران‎تر حتی سفارشی هم نیستند و این موضوع عجیب است. در همین حین سری اتوبوس‎های شهری بنز C457 با قیمتی حدود 300 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

با تمامی این اوصاف قیمت خرید و فروش اتوبوس بنز C457 در ایران با وجود تفاوت‎های بسیارش مناسب است و در بدترین حالت می‎توانید با 150 میلیون تومان یک مدل خوب را پیدا کنید. فقط باید کمی بگردید و حواستان باشد مدل‎های قدیمی آن را نخرید. حتی به یاد داشته باشید که میزان کارکرد این اتوبوس‎ها بسیار مهم است و معیارتان برای خرید اتوبوس بنز C457 میزان کارکرد و استهلاکش باشد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید