فیلم ترسناک ببینید، چاق می‌شوید

فیلم ترسناک ببینید، چاق می‌شوید

اما گروهی که فیلم‌های با صحنه‌های خشن دیدند میزان خوردنشان از ۴.۹۳ (قبل از دیدن فیلم) به ۶.۴۵ افزایش یافت.

کد خبر : ۶۸۱۵۶
بازدید : ۱۵۱۲۰
فیلم ترسناک ببینید چاق می‌شوید
نه تنها نشستن و فیلم دیدن زیاد باعث افزایش وزن می‌شود بلکه نوع فیلمی که می‌بینید در تسریع و یا کاهش این امر مؤثر است
فرادید | تحقیقات نشان داده دیدن فیلم‌های ترسناک، فرد را نسبت به خوردن غذا‌های چرب و شیرین تحریک می‌کند و درنتیجه باعث افزایش وزن می‌شود. فیلم‌های اکشن که میزان خشونت در آن‌ها بالا است و تنش را می‌شود در هر جای آن دید، باعث از بین رفتن استرس، خستگی، حس عصبانیت در ذهن و فکر انسان می‌شود و یک نوع خوشی و شادی کاذب ایجاد می‌کند که همین باعث می‌شود برای تکمیل شدن این شور و نشاط غیرواقعی، فرد به سمت تنقلات و خوراکی مضر برود.

در مقابل، کسانی که فیلم‌های کمدی و یا رمانتیک می‌بینند نسبت به انواع اسنک و چیپس و شکلات بی تفاوت می‌شوند. دانشمندان می‌گویند فیلم‌های خشن راه را برای خوردن افراطی هموار می‌کند و اینکه گفته شد استرس را از بین می‌برد به این علت است که هورمون‌های استرس زمان دیدن فیلم ترشح می‌شود و فرد برای سرکوب این حس به خوردن روی می‌آورد و متوجه نمی‌شود چه می‌کند؟
بیشتر بخوانید: اثرات روانی چاقی
محققان می‌گویند این اولین تحقیق در زمینه تأثر نوع فیلم بر نحوه خورد و خوراک مردم است. قبل‌تر تأثیر بازی‌های خشن بر افزایش اشتهای افراد بررسی شده بود. یافته‌ها حاکی از آن است که نه تنها نشستن و فیلم دیدن زیاد باعث افزایش وزن می‌شود بلکه نوع فیلمی که می‌بینید در تسریع و یا کاهش این امر مؤثر است.
فیلم ترسناک ببینید چاق می‌شوید
فیلم‌های خشن باعث از بین رفتن استرس، خستگی، حس عصبانیت در ذهن و فکر انسان می‌شود و یک نوع خوشی و شادی کاذب ایجاد می‌کند

این تحقیق را دانشمندان لبنانی در دانشگاه آمریکا در یک گروه ۸۴ نفری که بین ۲۰ تا ۳۰ سال داشتند انجام دادند. قبل از شروع آزمایشات، فاکتور‌های دیگری مثل فشارخون، ضربان قلب، میزان استرس و اشتها آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت. زمان تماشای فیلم ظرف‌هایی که حاوی انواع تنقلات، مثل پاپ کورن، چیپس، شکلات، بیسکویت و ... مقابل تماشاگران گذاشتند و به آن‌ها گفتند آزادند هر مقدار که می‌خواهند و میلشان است بخورند.

افرادی که فیلم ترسناک و یا خشن دیده بودند نمره بالاتری در سطح عصبانیت و خستگی و غم داشتند. اما کسانی که فیلم کمدی و یا رمانتیک دیدند تفاوتی با قبل نداشتند. بر اساس یافته‌های منتشر شده رفتار خوردن هیچ یک از شرکت کنندگان قبل و بعد از دیدن فیلم تغییر چندانی نداشت، اما گروهی که فیلم‌های با صحنه‌های خشن دیدند میزان خوردنشان از ۴.۹۳ (قبل از دیدن فیلم) به ۶.۴۵ افزایش یافت.

محققان به رهبری دکتر "لاما ماتار" پس از دیدن نتایج اینگونه نوشتند: "اگر چه دیدن فیلم یک فعالیت منفعل است، اما نوع فیلمی که می‌بینید در میزان اشتها و افزایش وزن شما صد در صد مؤثر است. "
فیلم ترسناک ببینید چاق می‌شوید
این تحقیق باید روی کودکان انجام شود که علاوه بر تغییر رژیم غذایی آن‌ها، دیدنی‌ها و شنیدنی هایشان هم در جهت سلامت تن و روانشان تغییر کند

اگرچه این تحقیق نشان داد که فیلم‌های خشن باعث تثبیت احساسات مثبت و امنیت و خوشی در فرد می‌شود، اما این یک روی سکه است. روی دیگر به ما می‌گوید این احساسات به خاطر خوردن انواع غذا‌های مضر و سمی برای بدن است که بعد‌ها موجب انواع بیماری‌های جسمی غیر قابل جبران می‌شود.

به طور کلی اسنک‌ها یا همان "غذا‌های راحتی و دم دستی" میزان استرس و فشار را کاهش می‌دهند و همین منجر به اضافه وزن شدید می‌شود. از سوی دیگر برخی مطالعات نشان داده که سرعت و ریتم موسیقی فیلم‌های خشن بر تحریک شنوایی فرد هم تأثیر می‌گذارد.
بیشتر بخوانید: ۲۰ نکته درباره چاقی
در دنیایی که همه دولت‌ها در تلاش برای مبارزه با انواع چاقی از کودکی گرفته تا زمان بزرگسالی هستند این نوع مطالعات و تحقیقات و دقت نظر در تمامی جنبه‌های زندگی فرد می‌تواند کمک قابل توجهی برای حل این مشکل فراگیر باشد.

دانشمندان معتقدند که این تحقیق باید روی کودکان هم انجام شود که علاوه بر تغییر رژیم غذایی آن‌ها از سبک ناسالم به سالم، دیدنی‌ها و شنیدنی هایشان هم در جهت سلامت تن و روانشان تغییر کند.
منبع: dailymail
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید