ماجرای کوچک‌ترین نوزاد پسر دنیا

ماجرای کوچک‌ترین نوزاد پسر دنیا

مادر نوزاد گفت: "فقط می‌توانم بگویم خوشحالم که اینقدر رشد کرده، چون راستش را بخواهید، مطمئن نبودم که زنده بماند. "

کد خبر : ۶۸۴۱۰
بازدید : ۱۱۸۳۲
ماجرای کوچک‌ترین نوزاد پسر دنیا
پنج روز پس از تولد

نوزاد پسری که هنگام تولد ۲۶۸ گرم وزن داشت از بیمارستانی در ژاپن مرخص شد. به نظر می‌رسد که او کوچک‌ترین پسر دنیا است که از خدمات درمانی استفاده کرده است. این نوزاد در ماه اوت در بخش اورژانس بیمارستان به دنیا آمد و هنگام تولد آن‌قدر کوچک بود که در کف دو دست جا می‌گرفت.

این نوزاد با مراقبت‌های ویژه تغذیه می‌شد تا این که دو هفته پیش در دوماهگی از بیمارستان مرخص شد. وزن او به ۳ کیلو و ۲۰۰ گرم رسیده است و حالا می‌تواند به طور عادی غذا بخورد. این نوزاد که در هفته بیست و چهارم حاملگی مادرش به دنیا آمد، پنج ماه را در بیمارستان گذراند.

مادر نوزاد گفت: "فقط می‌توانم بگویم خوشحالم که اینقدر رشد کرده، چون راستش را بخواهید، مطمئن نبودم که زنده بماند. "

دکتر تاکیشی آریمیتسو، پزشک معالج این نوزاد گفت که طبق داده‌های دانشگاه آیووا در آمریکا این کوچک‌ترین نوزاد پسری است که تولدش در بیمارستان‌ها ثبت شده است.

او گفت که می‌خواست نشان دهد "این امکان وجود دارد که نوازادان بتوانند با داشتن شرایط خوب سلامتی بیمارستان را ترک کنند، حتی اگر هنگام تولد خیلی کوچک باشند. "

رکورد کوچک‌ترین پسر پیش از این متعلق به نوازدی آلمانی بود که هنگام تولد ۲۷۴ گرم وزن داشت. کوچک‌ترین نوزاد دختری که زنده مانده است هم در آلمان متولد شده: سال ۲۰۱۵ با ۲۵۲ گرم وزن.
ماجرای کوچک‌ترین نوزاد پسر دنیا نوزاد قبل از ترک بیمارستان سه کیلو و دویست گرم وزن داشت؛ دوازده برابر زمانی که متولد شد

به گفته بیمارستان دانشگاه کیئو در ژاپن احتمال زنده ماندن نوازدانی که که کمتر یک کیلوگرم وزن دارند، در ژاپن حدود ۹۰ درصد است. ولی این میزان برای نوزادانی که کمتر از ۳۰۰ گرم وزن دارند به ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

میان نوزدان خیلی کوچک، احتمال زنده ماندن پسر‌ها کمتر از دختر‌ها است. کارشناسان پزشکی احتمال می‌دهند که دلیل این قضیه شاید به رشد کمتر ریه نوزادان پسر مربوط باشد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید