پاکسازی کلیه‌ها با گیاه درمانی

پاکسازی کلیه‌ها با گیاه درمانی

آن‌ها روزانه ۲۰۰ لیتر مایعات در بدن را تصفیه می‌کنند که ۲ لیتر آن به صورت ادرار از بدن خارج می‌شود.

کد خبر : ۶۸۴۵۸
بازدید : ۸۵۰
فرادید | کلیه‌ها از اندام‌هایی هستند که تا دچار بیماری و یا درد نشوند کسی به آن‌ها توجه نمی‌کند. در صورتی که یکی از حساس‌ترین اعضای بدن هستند که کارشان تصفیه خون و دفع سموم است. آن‌ها روزانه ۲۰۰ لیتر مایعات در بدن را تصفیه می‌کنند که ۲ لیتر آن به صورت ادرار از بدن خارج می‌شود. کلیه‌ها در تنظیم فشار خون، افزایش گلبول‌های قرمز و جذب ویتامین D. بسیار مؤثر هستند.

پاکسازی کلیه‌ها یکی از راه‌های سلامت نگه داشتن این عضو حساس است. در این مقاله ۹ گیاه را برای پاکسازی کلیه‌ها به شما معرفی می‌کنیم:
۱- چانکا پدرا
گیاهی است در آمریکای جنوبی که به ریز شدن سنگ کلیه و دفع ان کمک بسیاری می‌کند. به گفته پزشکان و محققان این گیاه سنگ کلیه را از بین برده و برای پیشگیری از سنگ‌های کلیه ثانویه در بدن سیستم دفاعی ایجاد می‌کند. برای استفاده از این معجون معجزه آسا گیاه چانکا پدرا را با آب مخلوط کرده و یا تا زمان دفع سنگ کلیه کپسول ۴۰۰ گرمی آن را ۲ بار در روز مصرف کنید.
گیاه درمانی برای پاکسازی کلیه‌ها

۲- گلدنرود
گیاهی است که از آن برای سم زدایی کلیه‌ها استفاده می‌شود. گلدنرود التهابات کلیه را کاهش می‌دهد و عفونت را از بین می‌برد.
گیاه درمانی برای پاکسازی کلیه‌ها

۳- ریشه گل ادریس
گل ادریس یک حلال است و قابلیت آن را دارد که سنگ کلیه را نرم کند و به بدن کمک می‌کند ویتامین C. را جذب کند. از این گیاه هم به صورت خشک و با کپسول استفاده می‌شود و هم اینکه عصاره آن را تزریق می‌کنند.
گیاه درمانی برای پاکسازی کلیه‌ها

۴- Horsetail
گیاهی است که مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارد و باعث کاهش سنگ کلیه و مثانه می‌شود. بی اختیاری در ادرار را کنترل می‌کند و آن را به صورت دم نوش و یا به صورت قرص می‌خورند.
گیاه درمانی برای پاکسازی کلیه‌ها

۵- ریشه کرفس
ساقه و ریشه کرفس پتاسیم و منیزیم زیادی دارد که از التهاب کلیه‌ها جلوگیری می‌کنند. این گیاه را اغلب افراد خام مصرف می‌کنند. نکته قابل توجه این است که کرفس بهترین سبزی برای پیشگیری از سرطان روده است و برای کسانی که مبتلا به آنمی هستند مفید است.
گیاه درمانی برای پاکسازی کلیه‌ها

۶- ریشه گراول
ریشه گراول و یا همان پیاز علف‌های هرز در سلامت و پاکسازی کلیه‌ها بسیار خوب عمل می‌کنند. ریشه گراول " euparin" دارد که عفونت‌های کلیوی را کنترل و درمان می‌کند. سنگ کلیه را از بین می‌برد و در بهبود بیماری نقرس مؤثر است.
گیاه درمانی برای پاکسازی کلیه‌ها

۷- Uva-Ursi
آوا آرسی درختی است با شکوفه‌های قرمز که جوشانده گل این درخت آرام بخش است و برای پاکسازی کلیه به کار می‌رود. یک تحقیق در کالیفرنیا نشان داد که این شکوفه‌ها عفونت را ازبین می‌بردند و در تسکین درد مثل ایبوپروفن عملمی کنند. هم می‌توان آن را به صورت دمنوش نوشید و هم مثل قرص یا کپسول استفاده کرد. این گیاه کاملا بی خطر است و استفاده از آن در طولانی مدت ضرری ندارد.
گیاه درمانی برای پاکسازی کلیه‌ها

۸- ریشه گل بابونه
گل بابونه که از آن به عنوان یک طعم دهنده استفاده می‌کنند بافت و غشای مخاطی را تسکین می‌دهد.
اگر چای بابونه بخورید همزمان کلیه‌های خود را هم پاکسازی می‌کنید.
گیاه درمانی برای پاکسازی کلیه‌ها

۹- ریشه گل داوودی
این گیاه حاوی آنتی اکسدان است و از آسیب رسیدن به سلول‌ها جلوگیری می‌کند. قند خون و فشار خون را کنترل می‌کند و کلسترل خون را کاهش می‌دهد.
گیاه درمانی برای پاکسازی کلیه‌ها

۱۰- جعفری
این گیاه تنها به عنوان چاشنی یا برای تزئین غذا‌ها استفاده نمی‌شود. یادتان باشد جعفری سرشار از ویتامین K. است و به نرم شدن بافت‌های کلیه کمک می‌کند. استفاده از جعفری در مقادیر بالا کمی خطرناک است. پس در مصرف آن احتیاط کنید.
منبع:Dailymail
ترجمه: فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید