چطور برای سفرهای نوروزی چمدان ببندیم

چطور برای سفرهای نوروزی چمدان ببندیم

بهترین راهکار برای سفری راحت و سبک این است که لباس‌های راحت با حجم کمتری همراه مسافران باشد تا در مدت زمان سفر وقت خود را صرف مرتب کردن چمدان و جابه‌جایی لباس‌ها نکنند.

کد خبر : ۶۸۴۷۵
بازدید : ۹۹۴۸

چطور برای سفرهای نوروزی چمدان ببندیم

در آستانه ایام نوروز ۹۸ و تعطیلات بهاری دغدغه کسانی‌که قصد سفر دارند بستن چمدان و جمع کردن وسایل ضروری سفر است. اندازه چمدان بستگی به تعداد روزهای سفر دارد اما قرار نیست به بهانه روزهای طولانی چمدان آنقدر سنگین شود که مسافران مجبور به پرداخت هزینه اضافه بار شوند.

باید هنگام خرید چمدان به اندازه، جنس و قسمت‌های داخل آن توجه کرد و خیلی بهتر است که یک کوله پشتی کوچک هم برای وسایل دم دستی داشته باشد. بهترین راهکار برای سفری راحت و سبک این است که لباس‌های راحت با حجم کمتری همراه مسافران باشد تا در مدت زمان سفر وقت خود را صرف مرتب کردن چمدان و جابه‌جایی لباس‌ها نکنند. مسلماً هر چه تعداد لباس‌ها و وسایل کمتر باشد وقت بیشتری برای گشت‌و‌گذار و لذت بردن از سفر خود دارند.

کمدتان را با خودتان به سفر ببرید

خیلی‌ها علاقه دارند به اندازه تمام روزهای سفرشان لباس، کفش، کیف و کلاه همراه خود ببرند و هر روز یک مدل و یک رنگ لباس بپوشند. واضح است که هیچ چمدانی گنجایش این حجم از وسیله را ندارد، در چنین شرایطی تا کردن لباس‌ها کار اشتباهی است چون هم جای زیادی می‌گیرد و هم اینکه لباس‌ها چروک می‌شوند.

بهترین راه این است که لباس‌ها به صورت فشرده و لوله‌ای تا شوند تا کمتر چروک شود و فضای زیادی اشغال نکنند. بعد از اینکه لباس‌های به شکل لوله‌ای آماده شدند ابتدا باید کفش‌های داخل چمدان گذاشت و بعد لباس‌های روی کفش‌ها چیده شوند.

البته لباس‌ها هم باید به ترتیب از ضخیم به نازک روی هم قرار گیرند و بعد از آن وسایل ضروری و دم دستی را قرار داده شوند. حالا چمدان آماده است، می‌توان به راحتی برای اجاره ویلا در شهر مورد نظر اقدام کرد و روزهای شادی را پشت سر گذاشت بدون اینکه نگران کمبود لباس و وسیله شخصی بود.

با خیال راحت به جنگ سرما و گرما بروید

در روزهای اول فصل بهار هر گوشه از ایران آب‌‌و‌هوای متفاوتی دارد. بعضی از شهرها خیلی سردند و بعضی از آن‌ها گرم و گاهی معتدل‌اند. چیدن لباس برای منطقه‌های گرمسیر خیلی راحت است و به راحتی می‌توان چند دست لباس نخی و یا کتان را تا کرده و در چمدان چید و کفش‌ها و وسایل مخصوص به منطقه‌های گرم را هم داخل چمدان گذاشت و به سمت شهر مورد نظر راهی شد.

اما اگر سفر به سمت منطقه‌های سردتر باشد نمی‌شود لباس‌های گرم و کاموایی را داخل چمدان جا داد، در این حالت بهتر است لباس‌های گرم و ضخیم را پوشید و چند لباس نخی و نازک‌تر را داخل چمدان گذاشت و در مواقع لزوم از چندین لایه لباس نازک برای گرم شدن استفاده کرد.

به‌عنوان مثال می‌توان بعد از اجاره ویلا در کیش در یکی شهرهای قدیمی ایران از طریق سایت‌های هواشناسی از وضعیت آب‌و‌هوای آن منطقه مطلع شد و بعد از آن با توجه سرما و گرمای هوا لباس‌های مورد نیاز را برای قرار دارند در چمدان انتخاب کرد.

با خیال راحت رها کردن وسایل، ممنوع

شاید برای خیلی‌ها پیش آمده باشد که وقتی به مقصد می‌رسند بعد از بار کردن در چمدان متوجه شده باشند که لباس‌هایشان به وسیله لوازم آرایشی و بهداشتی کثیف شده است. ممکن است این مشکل به دلیل فشار‌هایی که در طول حمل و‌نقل به چمدان‌ها وارد می شود پیش بیاید.

برای پیشگیری از چنین وضعیتی بهتر است در صورت امکان لوازم بهداشتی و آرایشی خیلی ضروری را فقط همراه خود ببرند و مثلا بعد از اجاره سوئیت در سرعین از فروشگاه‌های معتبر آن شهر نسبت به خرید مایحتاج خود اقدام کنند و یا اینکه این قبیل لوازم را داخل کیف و کیسه‌های زیپ‌دار قرار دهند تا در صورت بروز چنین مشکلاتی آسیبی به لباس‌ها وارد نشود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید