چگونه با یک روز بد دست و پنجه نرم کنیم؟

چگونه با یک روز بد دست و پنجه نرم کنیم؟

گر همه چیز را در درون خود نگه دارید شاید نتوانید به تنهایی آن را حل کنید. پس چه خوب است برای بهترشدن حالتان با کسی که از هر نظر او را می‌شناسید و می‌دانید حرفتان جای دیگری گفته نخواهد صحبت کنید.

کد خبر : ۶۸۴۷۷
بازدید : ۱۰۴۲
فرادید | ممکن است یک روز صبح که از خواب برخاستید و آماده رفتن به محل کار، دانشگاه، بازار و.. بودید ناگهان با مشکلاتی روبه رو شوید که غم و اندوه و استرس و اضطراب تمام وجودتان را پر کند. در این شرایط چه می‌کنید؟ همه چیز را رها کرده و در گوشه‌ای می‌نشینید و زانوی غم بغل می‌کنید؟ یا اینکه از قبل آموزش‌های لازم را برای کنترل خودتان در شرایط سخت دیده اید و از ان‌ها استفاده می‌کنید؟

اگر پاسختان گزینه یک است در این گزارش با ما همراه باشید تا به شما بگوییم در مواقع بحرانی چطور به خودتان مسلط شوید و بدون ذره‌ای نگرانی کارهایتان را پیش ببرید:
چگونه با یک روز بد دست و پنجه نرم کنیم؟
۱- اگر احساس تنش و اضطراب دارید روی حواس فیزیکی خودتان متمرکز شوید. نفس عمیق بکشید و چشم و گوشتان را تیز کنید و کمی موقعیت را بسنجید. اگر جای آرامی پیدا کردید به آنجا بروید و با کاری خودتان را مشغول کنید. مطمئن باشد استرس از شما دور می‌شود.
چگونه با یک روز بد دست و پنجه نرم کنیم؟

۲- احساستان را بدون قضاوت و داوری بروز دهید. اگر روز سختی داشته اید و احساس ناراحتی می‌کنید به جای انکار احساساتتان آن را نشان دهید. البته برای لحظاتی کوتاه این کار را انجام دهید. مثلا کاغذی را جلوی خود بگذارید و بنویسید احساس ناراحتی و ناامیدی می‌کنم. نیازی نیست علت و یا خوب و بد بودن آن را یادداشت کنید. همین که احساستان را برای خودتان آشکار کردید کافی است.
چگونه با یک روز بد دست و پنجه نرم کنیم؟

۳- سعی کنید منبع دریافت احساسات و انرژی منفی خود را پیدا کنید. مشخص کنید استرس شما برای آزمونی است که پیش رو دارید؟ یا در محیط کار دچار اضطراب شدید و یا اینکه نسبت به یکی از آشنایان حس خوبی ندارید؟ این منابع را در سه کلمه برای خود خلاصه کنید و برچسب بزنید. مطالعات نشان می‌دهد شناسایی منبع ناراحتی و اندوه به طور چشمگیری احساسات غالب ناشی از آن‌ها را کاهش می‌دهد.
چگونه با یک روز بد دست و پنجه نرم کنیم؟

۴- گاهی وقت‌ها هم پیش می‌آید که ناراحتی و غم و اندوه شما علتی و منبعی ندارد. در این صورت باید خلق و خوی خود را بشناسید. روی احساساتتان تمرکز کنید و باکمی استراحت و خوردن میان وعده‌ای سالم ذهن و روان خود را آرام کنید.‌
می‌توانید برای راحت‌تر شدن کارتان یوگا، پیاده روی، کوهنوردی انجام دهید.
چگونه با یک روز بد دست و پنجه نرم کنیم؟

۵- احساسات خود را باکسی که به او اعتماد دارید در میان بگذارید. اگر همه چیز را در درون خود نگه دارید شاید نتوانید به تنهایی آن را حل کنید. پس چه خوب است برای بهترشدن حالتان با کسی که از هر نظر او را می‌شناسید و می‌دانید حرفتان جای دیگری گفته نخواهد صحبت کنید.
چگونه با یک روز بد دست و پنجه نرم کنیم؟

۶- یادتان باشد تجربه‌ای که در یک روز بد دارید موقتی است و برای همیشه ادامه نخواهد داشت. پس به خودتان زیاد سخت نگیرید و با خودتان بگویید اگر این مشکل همیشگی بود آن وقت چه می‌کردید؟ اینگونه است که این احساس بد و ناراحتی را می‌توانید به راحتی کنار بگذارید و در انتظار فردایی بهتر بمانید.
منبع: wikihow
ترجمه: فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید