رقبای تویوتا کرولا کارکرده در بازار دست دوم را بشناسید

رقبای تویوتا کرولا کارکرده در بازار دست دوم را بشناسید

در بازار ایران هم اکنون تویوتا کرولا صفر موجود نیست. بنابراین اگر قصد خرید تویوتا کرولا را دارید باید در بازار دست دوم به سراغ این خودرو بروید. این خودرو با مدل‌های 2008 تا 2016 در بازار ایران موجود است که البته مدل‌های 2015 و 2016 آن تعداد محدودتری دارند.

کد خبر : ۶۸۵۳۵
بازدید : ۱۳۴۰۶

رقبای تویوتا کرولا کارکرده در بازار دست دوم را بشناسید

سدان محبوب و پر فروش در جهان، در ایران نیز با ورود خود به بازار لرزه به تن رقبای خود انداخته است. این خودرو در بازار خودرو ایران از ارزش خرید بالایی برخوردار است. زیرا نسبت به رقبا مزایایی مانند هزینه نگهداری پایین و مصرف سوخت اقتصادی‌تری دارد. اما این خودرو از سال 97 به بعد افزایش قیمت بسیاری داشته و باید دید باز هم با رقبای هم قیمت خود توان رقابت دارد یا نه. خریداران ایرانی اکثراً افراد تجمل پسندی هستند.

مسلماً بسیاری از خریداران ایرانی در خرید خودرو نیز این خصلت خود را در نظر می‌گیرند و به سراغ خودروهایی با ظاهر تجملی‌تر و به روز تر می‌روند.

تویوتا اما برای تولید خودروهای مقرون به صرفه خود از به کارگیری آپشن های اضافی هزینه اضافی در طراحی داخلی کاسته است. اما در عوض در داخل کابین این خودرو شما احساس راحتی و ایمنی بسیار زیادی خواهید داشت. به همین دلیل ممکن است بسیاری از خریداران در هنگام خرید خودرو به این مسائل توجهی نداشته باشند و تنها از روی غریزه تجملانی خود به سراغ خودروهای دیگر با امکانات و تجهیزات بیشتری بروند. در ادامه قصد داریم تویوتا کرولا را با رقبایش در بازار ایران مقایسه کنیم و توان رقابت این خودرو را بسنجیم.

مشخصات و ویژگی‌های تویوتا کرولا

در بازار ایران هم اکنون تویوتا کرولا صفر موجود نیست. بنابراین اگر قصد خرید تویوتا کرولا را دارید باید در بازار دست دوم به سراغ این خودرو بروید. این خودرو با مدل‌های 2008 تا 2016 در بازار ایران موجود است که البته مدل‌های 2015 و 2016 آن تعداد محدودتری دارند. پس برای خرید تویوتا کرولا کارکرده میان مدل‌های 2008 تا 2014 حق انتخاب بیشتری خواهید داشت.

رقبای تویوتا کرولا کارکرده در بازار دست دوم را بشناسید

همان طور که گفته شد طراحی داخل کابین تویوتا کرولا بسیار ساده اما کاربردی است. این خودرو با داشتن موتور کوچک 2 لیتری و گیربکس 7 سرعته اتوماتیک 143 اسب بخار نیرو و 187 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. صرف سوخت ترکیبی آن نیز به 7.7 لیتر می‌رسد.

رقبای تویوتا کرولا کارکرده در بازار دست دوم را بشناسید

مشخصات و ویژگی‌هایمزدا 3جدید صندوق دار

مزدا 3 جزو معدود خودروهای ژاپنی است که در ایران مونتاژ می‌شود. این خودرو نیز در ایران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این خودرو به دلیل این که در داخل ایران مونتاژ می‌شود بازار خرید و فروش بهتری نسبت به تویوتا کرولا دارد. از نظر امکانات داخل کابین این خودرو شباهت بسیار زیادی به رقیب خود یعنی تویوتا کرولا دارد. اما تنها مزیب آن داشتن 6 ایربگ می‌باشد. در حالی که تویوتا کرولا با داشتن دوربین عقب، دیلایت، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید از مزدا 3جلوتر و به‎روزتر است.

رقبای تویوتا کرولا کارکرده در بازار دست دوم را بشناسید

مزدا 3 جدید صندوق دار با موتور 2 لیتری و گیربکس 5 سرعته اتوماتیک خود عملکردی مشابه با کرولا را ارائه می می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی این دو نیز یکسان است. تنها تفاوت در عملکرد فنی بیشینه سرعت مزدا 3می‌باشد که به 204 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همانطور که می‌بینید این دو خودرو از نظر عملکرد بسیار به هم نزدیک هستند. به همین دلیل نیز برای یک انتخاب درست بهتر است نگاهی به بازار دست دوم این خودروها بیاندازید.

رقبای تویوتا کرولا کارکرده در بازار دست دوم را بشناسید

مشخصات و ویژگی‌های هیوندای النترا

هیوندای النترا 2017 از نظر قیمتی در بازار خودرو فعلی ایران در یک رنج قرار دارد. این خودرو طراحی اسپرت اما ساده خود تقریباً هم سطح با تویوتا کرولا قرار می‌گیرد. این خودرو نیز بازار خریدو فروش خوبی در ایران دارد زیرا مدل‌های صفر این خودرو نیز هم به صورت وارداتی و هم به صورت مونتاژی در ایران موجود هستند.

از نظر امکانات داخلی و نیز طراحی داخلی هیوندای النترا با داشتن امکانات بیشتر و نیز سیستم اطلاعات سرگرمی در نسل‌های جدید خود از تویوتا کمری جلو می افتد. البته که این مقایسه به نظر درست نیست زیرا با وجود قیمت تقریباً یکسان هر دو در بازار دست دوم اما مدل‌های 2017 و به روز تر این خودرو با مدل‌های 2013 و 2015 تویوتا کرولا در بازار ایران مقایسه می‌شوند. مسلماً آپشن های مدل 2017 تویوتا کرولا نیز ارتقاء یافته و در سطح رقبای خود قرار گرفته است. اما به‎ هرحال به ناچار این مقایسه قیمتی در بازار دست دوم به وفور دیده می‌شود.

رقبای تویوتا کرولا کارکرده در بازار دست دوم را بشناسید

هیوندای النترا از نظر عملکرد فنی نیز با قدرت 153 اسب بخار و گشتاور 195 نیوتون متری نسبت به تویوتا کرولا 2014 برتری دارد.

سخن پایانی

به طور کلی در این وضع آشفته بازار ایران نمی‌توان مقایسه درستی بین خودروهای مختلف داشت زیرا هر خودرویی براساس برندی که دارد برچسب قیمت می‌خورد و گاهی مدلهای دست دوم یک خودرو با مدل صفر خودرو دیگر در همان کلاس برابری می‌کند. به طور کلی ارزش خرید تویوتا کرولا با کمتر شدن ورود آن به ایران روز به روز کاهش می‌یابد. این در حالی است که این خودرو با کیفیت هر سال در جهان رکورد جدیدی از فروش را برای خود ثبت می‌کند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید