نکاتی که باید قبل از خرید جدیدترین بی ام و Z4 بدانید

نکاتی که باید قبل از خرید جدیدترین بی ام و Z4 بدانید

از خودروی بی ام و Z4 جدید، در جشنواره‌ی کنکو دلگانس پبل بیچ مونته‌ری کالیفرنیا برای آمریکایی ها رونمایی شد و حال اروپایی ها منتظرند تا این اتومبیل در اروپا نیز رونمایی شود.

کد خبر : ۶۸۵۳۶
بازدید : ۱۰۶۱۶

نکاتی که باید قبل از خرید جدیدترین بی ام و Z4 بدانید

دو غول بزرگ صنعت خودروسازی جهان یعنی بی ام و و تویوتا به انتظار علاقه‌مندان خود و دنیای خودرو برای رونمایی از اولین محصول مشترک خود پایان دادند. این اتومبیل که ششمین مدل از خانواده‌ی سری Z و سومین نسل از سری Z4 برند آلمانی است، بی ام و Z4 نام دارد.

این خودرو که ازلحاظ ظاهری و فنی به شکل بسیار کاملی بروز طراحی‌شده است کاملاً آماده‌ی عرض‌اندام کردن و به چالش کشیدن هم‌وطن خویش یعنی پورشه 718 می‌باشد.مواردی مانند اطلاعات فنی ، طراحی ظاهری، امکانات نرم افزاری و...... نکاتی هستند که می‎توان برای خرید بی ام و Z4 در نظر و از آنها یاری گرفت.

از خودروی بی ام و Z4 جدید، در جشنواره‌ی کنکو دلگانس پبل بیچ مونته‌ری کالیفرنیا برای آمریکایی ها رونمایی شد و حال اروپایی ها منتظرند تا این اتومبیل در اروپا نیز رونمایی شود. گویا سازندگان این کروک زیبا نمایشگاه خودروی پاریس را برای رونمایی از آن در خاک اروپا، در نظر دارند.

اطلاعات فنی بی ام و Z4

هرچند که قرار است اطلاعات فنی این خودرو به صورت کامل در نمایشگاه پاریس اعلام شود، اما با توجه به گفته‎های کمپانی سازنده می‌توان برخی از این ویژگی‎ها را پیش‎بینی کرد.

این خودرو از پیشرانه 6 سیلندر خطی 3 لیتری توربوشارژ در تیپ M40i MPerformance و فرست ادیشن بهره می‌برد که توان تولید قدرت 335 اسب بخار را دارا می‌باشد. سقف نرم الکترونیکی که در بی ام و Z4 به کار رفته، باعث سبک‎تر شدن این خودرو به اندازه 60 کیلو گرم نسبت به مدل قبلی آن شده است. همین امر سبب پایین‎تر قرار گرفتن نقطه ثقل این خودرو و فرمان‎پذیری اسپرت‎تر آن شده است.

بی ام و Z4 با کد G29 شناخته می‌شود و همانند نسل جدید تویوتا سوپرا از پلتفرم CLAR بی ام و بهره می‌برد. Z4 در مواردی چون ساختار فولاد و آلومینیوم، شاسی، سیستم تعلیق و قطعات الکترونیکی با دیگر مدل های بی ام و با پلتفرم CLAR شامل آخرین نسل های سری 7 و 5، X3، X4، X5 و نسل هفتم سری 3 مشترک است.

بی ام و Z4 جدید در مقایسه با نسل های گذشته خودش، 70 میلی متر در پهنا افزایش سایز داشته است. این خودرو که وزنی کمتر از 1500 کیلوگرم دارد، با قدرت 335 اسب بخار و 450 نیوتن متر گشتاور، تیپ M40I MPerformance در 4.6 ثانیه، صفر تا صد را طی می‌کند. این خودرو طبق آزمایشات و محاسبات الکترونیکی که بر روی آن انجام گرفته، به سرعت 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است و نهایت سرعت آن را این میزان می‌دانند.

نکاتی که باید قبل از خرید جدیدترین بی ام و Z4 بدانید

تمام اطلاعاتی را که در بالا به ان اشاره کردیم برای نسخه اروپایی این خودروی زیبا و سازگاری آن با قوانین، الایندگی و مصرف سوخت در این قاره است. بنابر این امکان دارد که بی ام و Z4در کشورهای مختلف دارای سیستم های متنوع دیگر و قدرتی متفاوت باشد. پیش‌بینی کارشناسان این است که این مدل به عنوان تیپ پایه، حدود 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد. احتمالا تیپ میانی، با قدرت 260 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن متری عرضه شود.

طراحی بی ام و Z4

ترکیب رنگ قرمز و مشکی براق جلوبندی چشم نواز و نسبتا پیچیده‌ای را به بی ام و Z4 بخشیده است. این خودرو از دریچه‌های هوای بزرگ و البته طرح قلوه‌ای بی‌ام‌وبهره برده است. چراغ های کشیده این خودرو و نمای تهاجمی آن که از خطوط متقارن روی کاپوت نشات می‌گیرد، نمای بسیار زیبایی به این خودرو اسپرت داده است. رینگ‌های ۱۹ اینچی با طرح ۵ پره‌ دوگانه Z4بر زیبایی آندوچندان افزوده است.

نمای پشتی بی ام و Z4شامل، چراغ های باریک، فرورفتگی‎های سپر و دو سر اگزوز که در گوشه دیفیوزر هستند به پهنای خودرو تاکید می‌کند. یک اسپویلر کوچک با طرح دم اردکی، زیبایی بی ام و Z4 را بیشتر نمایان می‌کند.در کابین این خودرو از انواع سیستم و گجت های متنوع استفاده شده است.

این خودرو دارای امکانات بی‎نظیر رفاهی مانند نمایش اطلاعات فنی بر روی شیشه، پنل دیجیتال پشت فرمان، نمایشگر لمسی، دکمه‎های تغییر دهنده حالت اتومبیل و سرگرمی و ... است. صندلی‎های اسپرت و سیستم صوتی فوق‎العاده حرفه‌ای از دیگر مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

خرید و فروش بی ام و Z4

خرید و فروش بی ام و Z4 در بازار آمریکا از بهار سال 2019 شروع می‌شود و قیمت خرید این خودرو هنوز مشخص نشده است چرا که این خودرو نسبت به نسل‌های پیشین تغییرات زیادی را داشته است.

اطلاعات ذکر شده نکاتی هستند که شما با بهره‎گیری از آن می‌توانید بهترین انتخاب را انجام دهید و با مقایسه کردن خودروها به این نتیجه برسید که کدام یک می‌تواند برای شما گزینه مناسب‎تری باشد. با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت بی ام و Z4 مشخص نیست، می‌توان با توجه به قیمت مدل‌های پیشین این خودرو به این نتیجه رسید که این خودرو قیمت احتمالی بالای 1 میلیارد تومان را خواهد داشت.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید