۱۶ سال زندگی با وحشت مرگ

۱۶ سال زندگی با وحشت مرگ

بعد از محاکمه هر دو به قصاص محکوم شدیم و پس از تأیید حکم صادر‌شده از سوی دیوان عالی کشور، فرید خیلی زود اعدام شد، اما من مدتی به‌دلیل فوت پدر مقتول و بعد عدم پرداخت تفاضل دیه در زندان ماندم.

کد خبر : ۶۸۵۸۴
بازدید : ۱۵۱۴۸
۱۶ سال بلاتکلیفی یک قاتل در زندان
مردی که ۱۶ سال پیش با همدستی فردی زن و مردی را کشته بود تا از خانه آن‌ها سرقت کند، از دادگاه درخواست تعیین تکلیف کرده است. متهم که در جوانی مرتکب این قتل شده است به دلیل اینکه اولیای‌دم تاکنون تفاضل دیه را پرداخت نکرده‌اند تا حکم اجرا شود درخواست کرده تا هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

بر اساس مستندات پرونده، متهم که حامد نام دارد با همدستی فرد دیگری مرتکب این قتل‌ها شد. چند سال قبل حکم قصاص این مرد و همدستش تأیید شد و با توجه به اینکه مقتولی که همدستش به قتل رسانده بود، مرد بود حکم قصاص اجرا شد، اما حکم قصاص حامد به دلیل اینکه اولیای‌دم باید تفاضل دیه را می‌پرداختند، اجرا نشد. با توجه به اینکه ۱۶ سال از حادثه گذشته و حکم اجرا نشده است، حامد از زندان نامه‌ای نوشت و درخواست کرد که هرچه زودتر تکلیف او مشخص شود و به ۱۶ سال زندان او پایان داده شود.

حامد در جلسه بررسی نامه‌اش گفت: در این ۱۶ سالی که زندان هستم هر لحظه را با کابوس مرگ گذراندم. ۱۶ سال از جوانی‌ام به خاطر سرقتی که هیچ نفعی برایم نداشت، گذشت و فقط برایم عذاب وجدانی مانده است که باید با آن تا آخر عمر زندگی کنم. من فریب همدستم را خوردم. او به من گفت: ما فقط سرقت می‌کنیم، اما وقتی وارد خانه شدیم او کار را به جایی رساند که قتل اتفاق افتاد. او در قتل همدستم بود و بیشترین نقش را داشت و اولیای‌دم هم این موضوع را می‌دانند، به همین دلیل بر قصاص او اصرار کردند، اما من را قصاص نکردند.

متهم درباره اینکه قتل‌ها چطور اتفاق افتاد، گفت: شب حادثه هنگامی که برای سرقت از یک ویلا داخل خانه رفتیم، زن و شوهر سرایدار بیدار شدند و وقتی با آن‌ها درگیر شدیم، همدستم، فرید، مرد سرایدار را کشت و من زن سرایدار را کشتم و بدون اینکه چیزی سرقت کنیم، فرار کردیم.
بعد از محاکمه هر دو به قصاص محکوم شدیم و پس از تأیید حکم صادر‌شده از سوی دیوان عالی کشور، فرید خیلی زود اعدام شد، اما من مدتی به‌دلیل فوت پدر مقتول و بعد عدم پرداخت تفاضل دیه در زندان ماندم و حکم هم اجرا نشد. ۱۶ سال از ماجرا گذشته و کسی هم سراغ من نیامده است و اولیای‌دم هم درخواستی برای اجرای حکم نکردند.

در پایان، قضات وارد شور شدند و با توجه به اینکه یک سال قبل نیز در همین پرونده قضات به اولیای‌دم شش ماه فرصت داده بودند تا تکلیف اجرای حکم را روشن کنند، اما اولیای‌دم به این تاریخ توجه نکرده بودند، متهم را به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه کردند. متهم در دادگاه درخواست بخشش کرد و در نهایت قضات متهم را به ۱۰ سال زندان و پرداخت دیه محکوم کردند و مقرر شد تا زمان پرداخت دیه متهم با قرار ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شود. در صورت تأیید این حکم، متهم به‌زودی از زندان آزاد می‌شود.
منبع: روزنامه شرق
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید