افشای اسرار گنج هیتلر در نامه‌ تاریخی افسر نازی

افشای اسرار گنج هیتلر در نامه‌ تاریخی افسر نازی

افسر اس. اس، Egon Ollenhauer، در این یادداشت‌ها مدعی شده که ۲۶۰ کامیون پر از گنجینه قرار است در ۱۱ مکان مختلف در لهستان مخفی شوند تا از دسترس ارتش سرخ شوروی، که در حال پیشروی است، در امان بمانند.

کد خبر : ۶۸۵۹۰
بازدید : ۸۹۷۲
فرادید | از یادداشت‌های روزانه‌ی یک افسر نازی دوران جنگ جهانی دوم که وی در آن‌ها مدعی شده صد‌ها کامیون پر از طلا، آثار هنری و بسیاری از اشیاء با ارزش که از موزه‌های مختلف دنیا غارت شده بودند، توسط آلمان به لهستان منتقل و در این کشور مدفون شده اند، رونمایی شد.
به گزارش فرادید، افسر اس. اس، Egon Ollenhauer، در این یادداشت‌ها مدعی شده که ۲۶۰ کامیون پر از گنجینه قرار است در ۱۱ مکان مختلف در لهستان مخفی شوند تا از دسترس ارتش سرخ شوروی، که در حال پیشروی است، در امان بمانند.

افسر Ollenhauer، مهره‌ی اصلی در این عملیات بوده است. او رابط بین سایر افسران اس. اس و آریستوکرات‌های محلی بود که نمی‌خواستند گنجینه هایشان به دست ارتش سرخ بیفتد.

بر اساس این یادداشت، که ده‌ها سال توسط یک فرقه‌ی فراماسونری ۱۱۰۰ ساله در شهر Quedlinburger آلمان مخفی مانده بود، این گنجینه در ۱۱ منطقه در لهستان امروزی مخفی شده است.

گفته شده است که ۲۸ تن طلا که از بانک رایش استخراج شده بود، در منطقه‌ای که در آن زمان برسلاو بود و اکنون ورشو پایتخت کشور لهستان است، دفن شده است.
گنجینه‌های رایش در لهستان مخفی شده است
بر طبق این یادداشت، سایر مناطق اشاره شده، محل دفن سکه‌های طلا، مدال ها، جواهرات و اقلام قیمتی دیگر هستند که افراد ثروتمند آن‌ها را به منظور انتقال به یک مکان امن به نازی‌های محلی تحویل داده بودند.

این یادداشت همچنین فاش می‌کند که ۴۷ اثر هنری که گمان می‌رود شامل کار‌های بوتیچیلی، روبنس، سزان، کاراواگیو، مونه، دورر، رافائل، و رامبرانت، باشند از فرانسه غارت شده و در این مکان‌ها دفن شده اند.
گنجینه‌های رایش در لهستان مخفی شده است
گفته می‌شود محموله‌ی دیگری که در لهستان دفن شده است شامل اشیاء مذهبی است، که به عنوان شواهدی برای تایید نظریه‌ی نژادپرستانه‌ی هیتلر، از سراسر جهان به سرقت رفته بوده بودند.

این نامه بعد از ۱۰ سال رایزنی توسط فرقه‌ی فراماسونری به بنیاد پل سیسیلی در آلمان تحویل داده شده است.

رومن فرمانیاک، از بنیاد پل سیسیلی می‌گوید: «بر اساس مذاکره‌ای که با فرقه‌ی فراماسونر داشتیم، شرایط رونمایی از نامه این بود که مطمئن شویم تمام افرادی که به هر نحوی با اتفاقات گفته شده در این نامه در ارتباطند--به خصوص افسر اس. اس وافن-- از دنیا رفته اند.»

فرمانیاک گفت که اصالت نامه توسط ۵ موسسه در آلمان شامل بخش تاریخ هنر در دانشگاه گاتینگن تایید شده است.

او افزود: «ما می‌خواستیم نامه را به مناسبت یکصدمین سالگرد استقلال لهستان رونمایی کنیم که مصادف بود با یکصد و یکمین سالگرد تاسیس فرقه‌ی فراماسونری در آلمان. آن‌ها خواهان بازگشت گنجینه‌ها به صاحبان اصلی شان هستند.»

فرمانیاک توضیح داد: «بازگرداندن گنجینه به همه‌ی افراد کاری نشدنی است، اما نیت ما این است که تا جایی که می‌توانیم این دارایی‌ها به صاحبان اصلی شان بازگردانده شوند.»

این بنیاد مشغول بررسی مکان‌هایی است که این دارایی‌ها در آن‌ها نگهداری می‌شوند.

مورخ جوآنا لمپرسکا می‌گوید: «این یادداشت خودش یک اثر تاریخی با ارزش است که اطلاعات زیادی را درباره‌ی اتفاقاتی که در پایان جنگ جهانی در این منطقه از جهان رخ داده آشکار می‌کند. همچنین بسیار جالب است بدانیم که آن همه گنجینه قرار بوده در چه مکان‌هایی مخفی شوند. اما به عقیده‌ی من، هیچ گنجی در مکان‌هایی که در این نامه به آن‌ها اشاره شده پیدا نخواهد شد. این مردم اگر واقعا می‌دانستند که در این مکان‌ها گنج وجود دارد، طور دیگری واکنش نشان می‌دادند.»


منبع: daily mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید