راز‌های موفقیت ایلان ماسک، نابغه پولسازی

راز‌های موفقیت ایلان ماسک، نابغه پولسازی

او زندگی کاری خود را به تکنولوژی‌های فضایی و انرژی‌های جایگزین اختصاص داده است. او ایده‌های مختلفی را اجرا می‌کند که تقریباً همه آن‌ها هم کاملا موفقیت آمیز هستند.

کد خبر : ۶۸۶۶۳
بازدید : ۱۸۶۷۰۹
راز‌های موفقیت ایلان ماسک، کارآفرین و نابغه پولسازی جهان
ایلان ماسک «Elon Musk» متولد ۱۹۷۱، مهندس، مخترع و شخص نامی تجارت در صنایع پیشرفته آمریکایی و بنیانگذار شرکت هایی، چون تسلا موتورز، پی پال و اسپیس اکس است. او روی پروژه‌هایی سرمایه گذاری می‌کند که پتانسیل تغییر دنیای اطرافمان را دارند.

ایلان ماسک دومین کارآفرین در سیلیکون، ولی بود که موفق شد سه شرکت با ارزشی بیش از ۱ میلیارد دلار را ایجاد کند. او زندگی کاری خود را به تکنولوژی‌های فضایی و انرژی‌های جایگزین اختصاص داده است. او ایده‌های مختلفی را اجرا می‌کند که تقریباً همه آن‌ها هم کاملا موفقیت آمیز هستند.

از ویژگی‌های شخصیتی ایلان ماسک می‌توان به تفکر انتقادی، پشتکار، تجزیه و تحلیل دقیق و سخت کوش بودن اشاره کرد. او به عنوان سی و هشتمین فرد قدرتمند جهان، پانزدهمین ثروتمند در حوزه تکنولوژی و صدمین میلیاردر جهان در سال ۲۰۱۵ شناخته شد. دارایی خالص او در سال ۲۰۱۸، ۱۹٫۸ میلیارد دلار برآورد شده است.

او کل روزش را کار می‌کند
ایلان ماسک به عنوان یکی از ده شخصیت تأثیرگذار جهان انتخاب شده است. او جزو افرادی ست که زندگی اش را وقف کارش کرده به طوری که به طور میانگین در یک هفته ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت کار می‌کند. او مدیریت شرکت‌های زیادی را به عهده دارد، از این رو مجبور است که در یک روز روی چندین پروژه اش وقت بگذارد. او یک بار در مصاحبه‌ای گفت: «من تمام روزم را کار می‌کنم. من دوست ندارم که روی صندلی بنشینم و صبحانه بخورم، به نظر من این کار وقت تلف کردن است.» به احتمال زیاد برای این که او بتواند از مغزش کار بکشد، به جای وعده‌های غذایی، از اسنک‌های مقوی در طول روز مصرف می‌کند.

او به تبلیغات اعتقادی ندارد
از آنجا که ایلان ماسک یکی از تاثیرگذارترین و موفق‌ترین کارآفرین‌های عصر حاضر است، ما نیز به روش‌ها و پیشنهاد‌های او در زمینه کسب و کار اطمینان داریم. اما یکی از عجیب‌ترین طرز فکر‌های او در این زمینه، نداشتن تبلیغات است. همانطور که می‌دانید، فروش محصولات یک شرکت بدون تبلیغات کافی، کار ساده‌ای نیست، به خصوص در ماه‌های اول که هیچ کس از آن اطلاعی ندارد.
اما ایلان معتقد است که هنگام فروش محصولات، ما نباید نگران مارکتینگ آن باشیم. به جای تبلیغات باید روی کیفیت محصولات تمرکز کنیم. باورش سخت است که برندی بدون تبلیغات بتواند فروش خوبی داشته باشد، اما هر چه باشد ایلان توانسته بدون آن به موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

او با همه فالوورهایش در توییتر در تماس است
چهره‌های مشهور جهان، به دلیل مشغله زیاد و طرفداران زیادی که دارند، قادر نیستند با تک تک هوادارانشان در ارتباط باشند. آن‌ها تنها در مصاحبه‌ها و لایو‌های اینستاگرام می‌توانند برای چند دقیقه جواب سوالات هوادارانشان را بدهند. اما ایلان با همه مشغله کاری که دارد، با اکثر فالوور‌های توییترش در تماس است.
او حدود ۲۳.۷ میلیون فالوور در توییتر دارد، اما سعی می‌کند که هر روز به سوالات آن‌ها پاسخ دهد. علاوه بر آن، او به دایرکت‌های هواداران و مشتریانش نیز با حوصله پاسخ می‌دهد. به اعتقاد او: «تک تک فالوورهایم برای من اهمیت دارند، از این رو برای آن‌ها وقت می‌گذارم.»

او مدام در حال کتاب خواندن است
ایلان در بیشتر مصاحبه هایش اعتراف کرد که به کتاب خواندن اعتیاد دارد. او این عادت را از زمان کودکی داشته است. یعنی زمانی که کودکان به فکر بازی و شیطنت بودند، او یک گوشه‌ای می‌نشست و کتاب می‌خواند. او در آن زمان حتی خواندن دایرةالمعارف را نیز به پایان رساند. کتاب مورد علاقه او «راهنمای مسافران مجانی کهکشان» می‌باشد.
ایلان در این باره می‌گوید: «من به این نتیجه رسیدم که ما باید دانش مان را بالا ببریم تا بتوانیم ذهن خلاق تری داشته باشیم و سوالات بهتری بپرسیم.» ما نیز با ایلان موافق هستیم، اما در عصر پست مدرن، ما آنقدر درگیر مشکلات مان هستیم که یادمان می‌رود به خودمان بها دهیم، کاری که ایلان از همان دوران کودکی کرده و نتیجه اش را نیز در بزرگسالی گرفته است.
راز‌های موفقیت ایلان ماسک، کارآفرین و نابغه پولسازی جهان
او برای بیان مشکلاتش صبر نمی‌کند
در اکثر شرکت‌ها گفته می‌شود که کارمندان نگرانی و مشکلات خود را با مدیران شان در میان بگذارند. این پروسه معمولا زمان بر است و یک کارمند باید روز‌های زیادی را برای دیدار با مدیرش به انتظار بنشیند. حتی اگر او موفق به این دیدار شود، معمولا باز هم تغییری در وضع موجود ایجاد نمی‌کند. حتی ارتباط موثر میان مدیران نیز از بین رفته است. ایلان ماسک، اما راه حل بهتری را در پیش گرفته، او اعتقاد دارد که کارمندان نباید مشکلات شان را با مدیرانشان به طور مستقیم در میان بگذارند، بلکه باید آن را به مسئولین، بالا سری‌ها یا حتی کارمندان دیگر منتقل کنند. با این شیوه کار نیز سریع‌تر پیش می‌رود.

به جلسات کاری اعتقادی ندارد
اگر چه اکثر مدیران جلسات کاری را بسیار مهم و به عنوان پل ارتباطی میان کارمندان و مدیران می‌دانند، اما ایلان ماسک اعتقاد دارد که این کار وقت تلف کردن است. او به جای جلسات کاری، هر سال ایمیل‌هایی با موضوع راز‌های موفقیت در محیط کاری را برای تمام کارمندانش ارسال می‌کند. از نظر او: «جلسات کاری یکی از نقطه ضعف‌های شرکت‌های بزرگ است که به نظر من با گذشت زمان بد و بدتر می‌شود. تنها در شرایطی که یک خطر بزرگ شرکت را تهدید کند، برپا کردن چنین جلساتی لازم است.»

روابط اجتماعی بالا را مهمترین اصل در استخدام می‌داند
زمانی که ما برای اولین بار فردی را ملاقات می‌کنیم، یک انرژی از او می‌گیریم که تاثیر زیادی در تصمیم گیری‌های بعدی مان دارد. این موضوع در مصاحبه‌های کاری نیز اهمیت زیادی دارد. از نظر ایلان آنچه در برخورد مهم است، روابط اجتماعی بالا می‌باشد. از آنجا که تک تک کارمندان یک شرکت در کل مجموعه تاثیرگذارند، مهارت برقراری ارتباط آن‌ها با دیگران نیز اهمیت می‌یابد. به گفته ایوان: «افرادی که صدای خوبی دارند، دامنه لغات زیادی دارند و در یک کلام به زیبایی حرف می‌زنند، شانس بیشتری در استخدام در شرکت تسلا دارند.»

پول برای او پایان بازی نیست
در حرفه ایلان، پول حرف اول و آخر را نمی‌زند. او به جای این که تمرکزش را روی پول بگذارد، به آینده فکر می‌کند. او می‌خواهید چیزی بیش از پول را به دارایی هایش اضافه کند. او مدام در تلاش برای حل مشکلاتی ست که ممکن است در آینده زندگی بشر را به خطر بیاندازد. اگرچه حل کردن برخی از بزرگ‌ترین مشکلات بشر نیاز به پول دارد، اما او پول را اولویتی در زندگی اش نمی‌داند.

او به هیچ قانونی پایبند نیست
زمانی که شما برای استخدام در مصاحبه‌ای شرکت می‌کنید، یکی از سوال‌هایی که از شما می‌پرسند این است: «آیا می‌توانی به قوانین پایبند باشی؟» مطمئنا شما برای این که مرحله استخدام را با موفقیت پشت سر بگذرانید، می‌گویید: «بله». این جواب شاید برای اکثر شرکت‌ها جوابی قابل قبول باشد، اما برای ایلان، خیر. در واقع او مدیری ست که به برپایی قوانین شرکت اعتقادی ندارد. او ترجیح می‌دهد که در لحظه و با توجه به احساس و منطق اش در همان زمان، تصمیم بگیرد. به اعتقاد او، دنبال کردن غریزه برای رشد فردی و به تبع رشد شرکت، اهمیت زیادی دارد.
منبع: برترین‌ها
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید