راهکار ترگل‌ورگل ماندن در مسافرتهای طولانی

راهکار ترگل‌ورگل ماندن در مسافرتهای طولانی

اینکه مجبورید پروازی ۱۲ ساعته داشته باشید، لزوماً به این معنی نیست که باید همانقدر هم بو بدهید. چه در پرواز، سفر با قطار یا اتوبوس، با نکات زیر می‌توانید در خلال روز‌های دراز و خسته‌کنندۀ سفر خود را تمیز و معطر نگاه دارید.

کد خبر : ۶۸۶۸۲
بازدید : ۱۹۱۴۰
راهکار ترگل‌ورگل ماندن در مسافرتهای طولانی
فرادید | اینکه مجبورید پروازی ۱۲ ساعته داشته باشید، لزوماً به این معنی نیست که باید همانقدر هم بو بدهید. چه در پرواز، سفر با قطار یا اتوبوس، با نکات زیر می‌توانید در خلال روز‌های دراز و خسته‌کنندۀ سفر خود را تمیز و معطر نگاه دارید.

به گزارش فرادید به نقل از نیویورک‌تایمز، وقتی که روزی را در هواپیما، قطار یا اتومبیل می‌گذارنید، سخت است تازه و تمیز بمانید یا همچین حسی داشته باشید.

لباس‌های ورزشی بپوشید

فعالیت‌های کمی به مانند ورزش کردن بوی بدن را در می‌آورند و شرکت‌هایی که لباس‌های ورزشی تولید می‌کنند، در حل این مشکل پیشرفت‌هایی داشته‌اند. لباس ورزش طوری طراحی شده که رطوبت را از بدن شما دور می‌کند، باکتری‌های بودار را می‌کشد و حتی وقتی مجبورید که تحرک زیادی داشته باشید، باز هم راحت است. با این حال، اگر چند لباس ورزشی تمیز برای روز‌های مسافرت خود کنار بگذارید، می‌توانید پس از یک مسافرت طولانی همچنان قدری خوشبوتر باشید.

از عطر و ادکلن‌های سنگین اجتناب کنید

اگر فکر می‌کنید که یک ابر بو پیرامونتان را فراگرفته، ممکن است وسوسه شوید تا آن را با قدری عطر، ادکلن یا حتی اسپری بدن بپوشانید. لطفی به همسفران خود بکنید و این کار را نکنید. رایحه‌های سنگین، به همان اندازۀ بوی بدن ممکن است آزاردهنده باشند، و همانقدر هم در فضای بسته امکان فرار از آن‌ها وجود ندارد. در عوض، به دنبال یک دئودورانت ساده باشد. حتی می‌توانید از دستمال‌های ضدبو و فرش‌کننده استفاده کنید که البته به خوبی دوش نیستند، اما در وقت اضطرار بهتر از هیچی هستند.

نگذارید آب بدنتان کم شود

نوشیدن آب کافی همیشه به سلامت کمک می‌کند، اما فراموش کردن این امر زمانی که مدام در حال حرکت هستید، به سادگی اتفاق می‌افتد. در میان سایر فواید، آب می‌تواند به شما در جلوگیری از بوی بد دهان کمک کند. وقتی که دهان شما خشک می‌شود، بزاقتان نمی‌تواند کارش را در پاک نگاه داشتن دهان شما و کشتن باکتری‌ها انجام دهد. آب نوشیدن به میزان کافی همچنین مانع از این می‌شود که خیلی عرق کنید که خود باعث کاهش بوی بد بدن می‌شود. بهتر است که الکل یا سودا ننوشید، چرا که باعث می‌شوند دهانتان خشک شود. همچنین از خوردن خوراک‌های بوداری نظیر سیر، پیاز و غذا‌های تند خودداری کنید.

یک کیسۀ پلاستیک مخصوص لباس چرک‌های خود بیاورید

هر روز که به هتل برمی‌گردید، با خود لباس‌های کثیفی می‌آورید که باید در چمدان بگذارید. همین‌طور آن‌ها را در چمدان نیاندازید، چرا که ممکن بدبو شدن لباس‌های تمیز شما خواهند شد. یک کیسۀ پلاستیک با خودتان ببرید تا همۀ لباس‌های کثیف خود را در آن بیاندازید و آن‌ها (و بویشان) را جدا از سایر لباسهایتان نگاه دارید. اگر به شدت کثیف هستند - مثلاً بعد از یک روز سرگردانی زیر آفتاب داغ - آن را در اتاق هتل خود آویزان کنید و بگذارید پیش از آنکه آن‌ها را در کیسه بگذارید، قدری هوا بخورند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید