قیمت آپارتمان در روزهای پایانی سال

قیمت آپارتمان در روزهای پایانی سال

امسال وضعیت بازار مسکن کاملا متفاوت است چراکه دوره رونق به شکل زودهنگام به خط پایان رسید و ماه‌های ابتدایی رکود در حال سپری شدن است.

کد خبر : ۶۸۶۸۹
بازدید : ۹۸۷۷
واسطه‌های ملکی معتقدند بازار مسکن اسفند ماه امسال در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته کم‌رونق است. آن‌ها می‌گویند سال گذشته حتی در روز ۲۹ اسفند نیز نشست‌هایی برگزار شد و بخشی از معاملات ثبت شده در فروردین حاصل نشست‌های چند روز آخر سال بوده است.
این در حالی است که امسال حتی در نیمه اول اسفند نیز میزان مراجعه متقاضیان مسکن به بنگاه‌ها با سال گذشته و حتی با بهمن‌ماه قابل مقایسه نبوده است. نبض معاملات مسکن در روز‌های پایانی هر سال قدری تندتر از ماه‌های قبل از آن می‌زند. اما امسال وضعیت بازار مسکن کاملا متفاوت است چراکه دوره رونق به شکل زودهنگام به خط پایان رسید و ماه‌های ابتدایی رکود در حال سپری شدن است.
در نتیجه عمده متقاضیان مسکن در نیمه اول سال همزمان با دوره رونق خرید خود را انجام داده و آن را به بازار گرمی شب عید موکول نکرده بودند. البته در بهمن ماه رشد ۴۰ درصدی معاملات حاصل خیز عیدانه خریداران مسکن بود، اما با این حال تحقیقات میدانی نشان می‌دهد اسفندماه هنوز از این افزایش دما بهره چندانی نبرده است.

مشاوران املاک می‌گویند قیمت‌ها در بهمن‌ماه با اعمال تخفیف، نهایی می‌شد، اما در اسفند مالکان میلی به ارائه تخفیف برای به اصطلاح جوش خوردن معامله نشان نمی‌دهند و در نتیجه معاملات کمتری انجام می‌شود. افزون بر این به نظر می‌رسد برخی از عرضه‌کنندگان در بازار مسکن شب عید قصدشان برای فروش جدی نیست و حتی با وجود یافتن متقاضی برای ملک، با اصرار روی قیمت پیشنهادی بالای خود، عملا مانع از فروش ملک می‌شوند.

نبض معاملات مسکن در روز‌های پایانی سال ۹۷
منبع: دنیای اقتصاد
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید