پرونده شکنجه وحشیانه آناهیتا در برلین

پرونده شکنجه وحشیانه آناهیتا در برلین

یک زن ۳۶ ساله ایرانی‌تبار به نام آناهیتا در خانه‌اش مورد آزار قرار گرفته است. آناهیتا با کمک پلیس به بیمارستان منتقل شد و با وجود ناامیدی پزشکان زنده ماند.

کد خبر : ۶۸۷۳۲
بازدید : ۳۴۱۸۳
پرونده شکنجه وحشیانه آناهیتا در برلین
مرد ایرانی که بعد از شکنجه زن مورد علاقه‌اش و آسیب‌رساندن به اندام‌های حیاتی او در آلمان بازداشت شده بود، بعد از محاکمه در ایران به پرداخت دیه محکوم شد، اما ادعا کرد توانایی پرداخت ندارد. به گزارش خبرنگار ما، این مرد ایرانی-عراقی شش سال پیش در شهر برلین آلمان با زنی به نام آناهیتا آشنا شده و با او رابطه برقرار کرده بود. اما بعد از اینکه آناهیتا تصمیم گرفت از این رابطه خارج شود، متهم او را ربوده و شکنجه کرده بود.

از آنجایی که متهم بعد از این جنایت از آلمان به ایران فرار کرده بود، از سوی پلیس بازداشت شد و آناهیتا نیز شکایتی را علیه او در ایران مطرح کرد.
بر اساس محتویات پرونده، نهم آبان‌ماه سال ۹۱ پلیس برلین آلمان باخبر شد یک زن ۳۶ ساله ایرانی‌تبار به نام آناهیتا در خانه‌اش مورد آزار قرار گرفته است. آناهیتا با کمک پلیس به بیمارستان منتقل شد و با وجود ناامیدی پزشکان زنده ماند. پلیس با توجه به مدرک‌های کشف‌شده در محل درگیری، دریافت آناهیتا از سوی مردی حدودا ۴۵ ساله به نام حامد مورد آزار قرار گرفته است.

بررسی‌های بیشتر نشان داد حامد تابعیت هلندی دارد، اما اصالت او ایرانی-عراقی است. همچنین مشخص شد حامد از طریق اینترنت با زنان ایرانی آشنا شده و از آن‌ها سوءاستفاده می‌کرده است. پلیس از مردم خواست برای شناسایی او کمک کنند.

با انتشار این خبر در رسانه‌های ایران، پلیس آگاهی تهران متوجه شد حامد از آلمان خارج و از مرز ترکیه وارد ایران شده است.

پس از تأیید این موضوع، پلیس آگاهی پیگیر ماجرا شد و با اطلاعاتی که از اینترپل گرفت، به تعقیب مرد شکنجه‌گر پرداخت و در نهایت موفق به دستگیری او شد.

متهم بعد از بازداشت گفت: می‌خواستم با آناهیتا ازدواج کنم، اما به دلیل اختلاف شدید با چاقو به جانش افتادم و اعضای بدنش را قطع کردم. این مرد در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. در ابتدا وکیل زن شاکی گفت: موکلم و دخترش که حالا ۱۲ سال دارد، در آلمان هستند و من پیگیر پرونده‌شان هستم.
حامد که پیش‌تر به دلیل انتشار تصویر‌های خصوصی همسرش در اصفهان به زندان محکوم شده و تحت تعقیب پلیس بود، به آلمان رفت و به بهانه کمک به موکلم و دخترش که در برلین ساکن بودند و بر زبان آلمانی تسلط کامل نداشتند، با آن‌ها طرح دوستی ریخت و به خانه آن‌ها رفت‌و‌آمد می‌کرد تا اینکه یک روز مقابل خانه آناهیتا کمین کرد و هنگامی که دخترش قصد رفتن به مدرسه داشت، مانع او شد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: حامد دست و پای موکلم و دخترش را با چسب بست و آن‌ها را با چاقو تهدید کرد. سپس دختربچه را در اتاق زندانی و موکلم را تا سر حد مرگ شکنجه کرد. این مرد اعضای بدن موکلم از جمله بینی او را با چاقو و قیچی قطع کرد و گریخت.
حالا با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده و همچنین تحقیقات پلیس آلمان به اتهام شروع به قتل آناهیتا، جرح عمدی منجر به نقص عضو، مخفی‌کردن دختر خردسال موکل و همچنین آزار آناهیتا، درخواست مجازات می‌کنم. وی گفت: موکلم تحت درمان و حمایت کشور آلمان است و به‌خاطر وضعیت جسمانی‌اش امکان سفر به ایران را ندارد و نمی‌تواند برای معاینه به پزشکی قانونی بیاید، اما همه مدارک پزشکی او ضمیمه پرونده شده است.
به این ترتیب، قضات دادگاه حامد را به پرداخت دیه و ۲۵ سال زندان به جرم آدم‌ربایی و شکنجه محکوم کردند. حکم صادره در دیوان عالی کشور تأیید نشد و حامد این بار در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد. وی در جلسه دادگاه گفت: می‌دانم اشتباه کرده‌ام و باید تاوانش را بدهم، ولی از قضات دادگاه تقاضای بخشش دارم. من کنترل اعصابم را از دست داده بودم که با چاقو و قیچی به جان آناهیتا افتادم.

در پایان جلسه هیئت قضائی متهم را به پرداخت دوونیم برابر دیه کامل و زندان محکوم کردند. این حکم در دیوان عالی کشور تأیید شد، ولی چون حامد توان پرداخت دیه را نداشت، در زندان ماند. او این بار ادعای جدیدی مطرح کرد و گفت: توانایی پرداخت دیه را ندارد و درخواست بررسی اعسار داد.
متهم در جلسه بررسی این درخواست گفت: من توان پرداخت دیه را به صورت یکجا ندارم و اگر چندین سال دیگر هم در زندان باشم، نمی‌توانم این مبلغ را بپردازم. به همین دلیل از قضات دادگاه تقاضا دارم با تقسیط دیه موافقت کنند. من اگر آزاد شوم، کار می‌کنم و دیه را قسطی می‌پردازم.
وی همچنین دو شاهد را به دادگاه معرفی کرد تا درباره وضعیت مالی او شهادت دهند. دو شاهد گفتند حامد اموالی ندارد که بتواند دوونیم برابر دیه را به صورت یکجا پرداخت کند. در پایان جلسه، قضات دادگاه وارد شور شدند تا درباره درخواست این متهم اظهارنظر کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید