قیمت آپارتمان‌های فروشی در منطقه ۵

قیمت آپارتمان‌های فروشی در منطقه ۵

در روز گذشته بیشترین واحد‌های نوساز و کم سن و سال عرضه شده به بازار مسکن منطقه ۵ تهران جزو فایل‌های قرمز رنگ با سطح قیمت بالاتر از ارزش واقعی این واحد‌ها بوده‌اند.

کد خبر : ۶۸۷۷۳
بازدید : ۱۰۳۹۵
فایل‌های موجود در بازار معاملات خرید وفروش مسکن در پرمعامله‌ترین منطقه شهر تهران-منطقه ۵-را در آخرین روز‌های سال جاری می‌توان به سه گروه عمده دسته‌بندی کرد.
تحقیقات از وضعیت بازار شب عید مسکن در منطقه ۵ شهر تهران نشان می‌دهد در شرایطی که روند رشد قیمت در این منطقه در ماه‌های اخیر در مقایسه با تورم ماهانه مسکن در این منطقه در ماه‌های نیمه اول سال جاری کاهش یافته است، اما همچنان واحد‌های مسکونی نوساز عرضه شده به بازار شب عید معاملات مسکن، فایل‌های قرمز رنگ یا با قیمت پیشنهادی غیرواقعی و فراتر از ارزش واقعی واحد‌ها هستند.

به نظر می‌رسد کاهش سرعت رشد قیمت مسکن در این منطقه در ماه‌های اخیر در مقایسه با ماه‌های نیمه اول سال جاری بیشتر از ناحیه واحد‌های مسکونی چند ساله عرضه شده به بازار فروش باشد؛ چرا که علاوه بر فایل‌های گران‌قیمت و با نرخ پیشنهادی فراتر از ارزش واقعی، دسته دوم فایل‌های موجود در بازارمعاملات مسکن منطقه ۵ مربوط به واحد‌های مسکونی است که سطح قیمت پیشنهادی آن‌ها مناسب‌تر از عرف روز بازار در این منطقه برآورد می‌شود.

در این میان برخی از فایل‌ها نیز فایل‌هایی هستند که به اعتقاد واسطه‌ها و کارشناسان بازار خرید وفروش مسکن جزو فایل‌های با قیمت واقعی هستند؛ در روز گذشته بیشترین واحد‌های نوساز و کم سن و سال عرضه شده به بازار مسکن منطقه ۵ تهران جزو فایل‌های قرمز رنگ با سطح قیمت بالاتر از ارزش واقعی این واحد‌ها بوده‌اند؛ فعالان بازار مسکن به مالکان این واحد‌ها هشدار می‌دهند در شرایط فعلی که به دلیل فاصله قیمتی بسیار زیاد واحد‌های نوساز و واحد‌های با عمربنای چند ساله، تقاضا برای خرید این واحد‌ها کم شده بهتر است مالکان با تعدیل سطح قیمت‌های پیشنهادی روند فروش این واحد‌ها را تسریع کنند.

بهمن ماه امسال حدود ۱۴ درصد از حجم کل معاملات خرید مسکن شهر تهران در منطقه ۵ انجام شد؛ میانگین قیمت مسکن در این ماه در منطقه ۵ به ۱۲ میلیون و۶۰۰ هزار تومان رسید و تعداد معاملات خرید مسکن این منطقه در ۳۰ روز منتهی به پایان بهمن ماه امسال، ۱۳۰۰ فقره اعلام شد.
وضعیت فایل‌های فروش مسکن در منطقه ۵
منبع: دنیای اقتصاد
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید