کف افزایش حقوق‌های ۹۸

کف افزایش حقوق‌های ۹۸

در مورد میزان افزایش حقوق کارگران نیز این هفته در شورای‌عالی کار تصمیم‌گیری خواهد شد. روحانی اظهار امیدواری کرد که در سال آینده با کمک مردم بتوانیم شرایط مطمئن‌تری ایجاد کنیم تا از نظر کالا و تامین ارز خیال مردم مطمئن باشد.

کد خبر : ۶۸۸۷۹
بازدید : ۶۹۷۶
کف افزایش حقوق‌های ۹۸
حسن روحانی، رئیس‌جمهور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان، بازنشستگان و کارگران درسال ۹۸ خبرداد. او همچنین گفت که مستمری افراد تحت‌پوشش کمیته امداد و بهزیستی برای سال آینده در حد توان افزایش خواهد یافت. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امسال تورم بیش از ۲۰ درصد بوده در عین حال تاکید کرد که توان ما برای افزایش حقوق بیش از این نبود.

حسن روحانی رئیس‌جمهوری روز گذشته در جریان سفر یک روزه‌اش به استان بوشهر به منظور افتتاح فاز‌های ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس‌جنوبی وارد کنگان شد و در جمع مردم این شهر گفت: در بودجه سال آینده که در مجلس به تصویب رسیده برای همه کسانی که درآمد ثابت دارند اعم از شاغل و بازنشسته که حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود و نزدیک به ۱۴ میلیون نفر کارگر، افزایش ۲۰ درصدی حقوق برای کارمندان و بیش از ۲۰ درصدی برای کارگران، در نظر گرفته شده است. رئیس‌جمهور در جمع مردم کنگان افزود: نمایندگان مجلس در تصویب لایحه بودجه افزایش ۲۰ درصدی حقوق را با فرمول خاصی تصویب و به قانون تبدیل کردند که دولت قانون مصوب را اجرا می‌کند.
در مورد میزان افزایش حقوق کارگران نیز این هفته در شورای‌عالی کار تصمیم‌گیری خواهد شد. روحانی اظهار امیدواری کرد که در سال آینده با کمک مردم بتوانیم شرایط مطمئن‌تری ایجاد کنیم تا از نظر کالا و تامین ارز خیال مردم مطمئن باشد. او همچنین گفت: سالی توام با مشکلات اقتصادی داشتیم، اما مردم در همه صحنه‌ها حضورشان را به رخ دشمن کشیدند و دولت با تمام توان و در سختی‌ها، کنار حقوق‌بگیران ثابت و قشر آسیب‌پذیر خواهد ماند. روحانی مستمری‌بگیران و افراد تحت‌پوشش کمیته امداد را دیگر گروهی که از نیازمندی بیشتری برخوردارند، عنوان کرد و گفت: در ۳ سال اخیر مستمری افراد تحت‌پوشش کمیته امداد و بهزیستی که حدود ۱۱ میلیون نفر را تحت‌پوشش دارند، بیش از ۴ برابر افزایش یافته است که برای سال آینده هم در حد توان افزایش خواهد یافت.

رابطه صمیمی با همه همسایگان
او بر توسعه روابط با همسایگان نیز تاکید کرد و با بیان اینکه ما می‌خواهیم این رابطه صمیمی را با همه همسایگان خود داشته باشیم، گفت: ما علاقه‌مندیم با همه همسایگان خود رابطه خوبی داشته باشیم، اگر با برخی از همسایه‌ها هم مشکلی هست، این مشکل از طرف آن‌ها آغاز شده است ما با همسایگان خود از جمله قطر، عمان، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان و پاکستان رابطه خوبی داریم و می‌خواهیم با همه همسایه‌ها وجود داشته باشد از نظر ما شیعه و سنی، شمال خلیج فارس یا جنوب خلیج فارس مهم نیست هدف ما باید توسعه و پیشرفت همه منطقه باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور در همین رابطه به سفر اخیر خود به کشور عراق اشاره کرد و گفت: روابط دو ملت و دو دولت ایران و عراق در منطقه و جهان نمونه و مثال‌زدنی است و در سفر به این کشور در کنار ملاقات‌هایی که با مقام‌های عالی‌رتبه سیاسی، حزبی و سران عشایر در بغداد و کربلا انجام شد، به توافق‌های دوجانبه خوبی دست یافتیم. روحانی با اشاره به توافق دو کشور برای رایگان شدن هزینه ویزا افزود: در طول سال نزدیک به ۷ میلیون نفر بین ایران و عراق رفت و آمد می‌کند و رایگان شدن هزینه ویزا، به تسهیل این رفت و آمد کمک بزرگی خواهد کرد.
رئیس‌جمهور با اشاره به ملاقات‌های خود با مراجع بزرگ کشور عراق از جمله آیت‌الله سیستانی که وی را افتخار شیعیان جهان معرفی کرد، گفت: سفر ۳ روزه به عراق و توافق‌هایی که با این کشور انجام شد به این معناست که رابطه ما تنها رابطه دو دولت نیست بلکه رابطه تمام اقشار و گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی است.

تلاش دولت برای راحتی مردم در عید
روحانی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: مردم ایران در این شرایط سخت به دشمنان اعلام کردند ممکن است شما مشکلاتی را برای ما به‌وجود آورید، اما نخواهید توانست ملت بزرگ ایران را تسلیم کنید و این ملت شجاع و مقاوم در برابر انواع توطئه‌ها مقاوم بوده و خواهد بود. روحانی افزود: همه می‌دانیم دشمنان ما در یک سال گذشته تمام توان خود را برای فشار بر مردم ایران، به‌کار گرفته و امیدشان این بود که مردم ایران را از نظام و اعتقاداتشان جدا کنند؛ اما مردم سختی‌های زندگی را تحمل کرده و با صدای بلند به دشمنان این سرزمین پاسخ منفی دادند.
رئیس‌جمهور افزود: امسال در مقاطعی مردم با مشکلاتی مواجه بودند و به این واقف هستیم. باید همه توان دولت، مسوولان، مدیران و کارمندان کشور به‌گونه‌ای باشد که مردم شب عید تا حدی احساس راحتی بکنند. رئیس‌جمهور همچنین بخش تولید را از بخش‌های مهمی که مورد توجه دولت است، نام برد و گفت: باید شرایطی فراهم کنیم که تولید محصولات زراعی و صنعتی و خدمات افزایش یافته و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.
دستور برای حل مشکل محیط‌زیست

روحانی با بیان اینکه توسعه راه‌های استان در افزایش گردشگری بسیار موثر خواهد بود، گفت: جذب گردشگر یک اصل برای استان است. چه گردشگر خارجی و چه گردشگر داخلی و بوم‌گردی‌ها نیز باید در استان توسعه یابد. جذب گردشگر می‌تواند به رشد و توسعه استان و شهر کنگان کمک کند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه می‌دانم برخی شهرستان‌های استان از نظر محیط‌زیست در رنج و مشکل هستند، گفت: از همین‌جا به وزیران نفت، کشور، مسکن و رئیسان سازمان‌های محیط‌زیست و برنامه و بودجه و وزیر بهداشت، دستور می‌دهم که بعد از تعطیلات عید، کمیته‌ای را برای حل مشکل محیط‌زیست استان تشکیل داده و ظرف ۳ ماه طرح خود را به دولت بیاورند.

افزایش تولید بنزین
روحانی همچنین در جمع کارکنان پارس جنوبی گفت: اینکه ما تولید بنزینمان از ابتدای دولت یازدهم تا الان دوبرابر شده، نشان‌دهنده ایثار ملت ایران است. ما تولید را از ۵۲ میلیون لیتر در روز به ۱۰۱ میلیون لیتر رسانده‌ایم و آقای زنگنه گفته این مسیر تا ۱۰۵ میلیون لیتر افزایش می‌یابد. به گزارش «ایلنا» وی افزود: آن‌هایی که در دور قبل تحریم‌ها واردات بنزین ما را تحریم کردند، این بار در بحث تحریم مساله واردات بنزین را نیاوردند؛ چراکه می‌دانند ایران دیگر نیازی به واردات بنزین و واردات نفت‌گاز ندارد. روحانی گفت: در دولت گذشته در ایامی در فصل زمستان که کشور نیاز به واردات گاز داشت، هنگامی که می‌خواستیم آن را از کشوری بگیریم به دلیل نیاز، قیمت گاز را ۹ برابر، افزایش دادند و دولت هم در آن زمان چاره‌ای جز خرید نداشت. اما هنگامی که روی پای خود بایستیم قدرت، جایگاه و تاثیرگذاری ما افزایش خواهد یافت.
رئیس‌جمهور گفت: امروز ذخیره بالا در منابع و کالا‌ها داریم؛ اما اگر این کالا‌ها را ذخیره نکرده بودیم، امروز در برابر بدترین فشار‌ها قرار می‌گرفتیم. امروز به رغم اینکه می‌دانیم ذخیره نهاده‌های دامی داریم، اما وقتی پخش آن دو هفته طول می‌کشد، از نظر روانی بر مردم تاثیر می‌گذارد. روحانی افزود: تحریم پیش از آنکه جنگ اقتصادی باشد، جنگ روانی است و در این راستا هنگامی که می‌خواهیم کالایی را برای رفع نیاز کشور وارد کنیم، آن‌ها به سیستم بانکی جهان فشار می‌آورند و مانع از ورود برخی کالا‌های مورد نیاز می‌شوند که کمبود این مواد تبعات روانی را در جامعه به دنبال دارد.

روحانی سفر خود به عراق را سفری تاریخی و نقطه عطف در روابط دو کشور و دو ملت دانست و گفت: این سفر به خوبی نشان داد که می‌توانیم با همسایگان خود بهترین روابط صمیمی را داشته باشیم. در جریان این سفر فاز‌های ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس‌جنوبی در کنگان با دستور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید. همچنین طرح تولید واحد بودارکننده گاز طبیعی (مرکاپتان) و خط انتقال اتان از سایت دو به یک پارس‌جنوبی با دستور رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به‌طور رسمی افتتاح شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید