تویوتا هایلوکس وانتی براستی زیبا و لوکس

تویوتا هایلوکس وانتی براستی زیبا و لوکس

برای آگاهی از قیمت تویوتا هایلوکس و مدلهای مختلف این خودرو می توانید به سایت دیوار مراجعه کنید. در صورتی که شما قصد دارید خودروی تویوتا هایلوکس خود را بفروشید، آگهی خود را در سایت دیوار ثبت کنید و از کل کشور بیننده داشته باشید.

کد خبر : ۶۸۹۱۶
بازدید : ۱۲۳۵۷

در سال 1968 میلادی اولین وانت تویوتا هایلوکس تولید شد. و اکنون نسل هشتم این خودرو در حال تولید و فروش است. وانت های هایلوکس به دلیل قدرت و امکاناتی که دارد علاوه بر کاربری تجاری و حمل و نقل، کاربری نظامی گسترده ای نیز در کشورهای مختلف دارد. از این نوع خودرو تا کنون بیش از 16 میلیون دستگاه ساخته شده است. این خودرو علاوه بر ژاپن در کشورهای پاکستان، تایلند، آرژانتین و آفریقای جنوبی نیز تولید می شود.

هایلوکس با 9 نوع موتور مختلف بنزینی و دیزلی وارد بازارهای جهان شده است. آنچه در ایران ارائه می شود نسخه 2 لیتری بنزینی است و به دلیل قوانین واردات این خودرو، ورود هایلوکس با موتور2.5 لیتری و همچنین با موتورهای دیزل، با مشکل روبرو است.

تویوتا هایلوکس دارای سه مدل : کار، SR و SR5 است که در ایران معمولا ساده ترین مدل یعنی مدل کار آن بیشتر وارد و توزیع می شود. تفاوت عمده این مدلها در امکانات داخل کابین و تزئینات داخلی آنها است. (در بخش های طراحی داخلی و خارجی به تفاوت ها اشاره خواهیم کرد)

مشخصات فنی تویوتا هایلوکس کار عبارتند از:

نوع موتور

چهار سیلندر - خطی-16 سوپاپ

حجم موتور

2694 سی سی

گیربکس

5 سرعت دستی

حداکثر قدرت

164 اسب بخار در5200دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

245 نیوتن متر در 4000 دور در دقيقه

0 تا 100 کیلومتر در ساعت

15 ثانیه

حداکثر سرعت

170 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت ترکیبی (داخل و خارج شهر)

10.9 لیتر در 100 کیلومتر

سیستم ترمز

جلو دیسکی و عقب کاسه ای

ایربگ

راننده و سرنشین جلو (زانویی راننده انتخابی)

طراحی داخلی:

تویوتا هایلوکس وانتی براستی زیبا و لوکس

طراحی داخلی این خودرو به زیبایی و جذابیت خودروهای کراس اور نیست اما در مقایسه با وانت های معمول در ایران بسیار شیک و راحت است. امکانات بسیار زیادی در این خودرو تعبیه شده است که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نمایشگر لمسی 6.1 اینچی (7 اینچ در مدلهای SR و SR5) میان داشبورد
  • نمایشگر کوچک در وسط پنل و مابین دور سنج و سرعت سنج(در صورت سفارش با نمایشگر بزرگتر قابل جایگزینی است)
  • دکمه های کنترلی رو فرمان که در مدلهای مختلف کمی متفاوت است.
  • دریچه های تهویه برای صندلی های عقب
  • صندلی های تقریبا راحت در مقایسه با وانت های رایج
  • تنظیم ارتفاع صندلی راننده
  • امکان بالا زدن نشیمن های صندلی عقب و استفاده از آن فضا برای حمل بار

طراحی خارجی:

تویوتا هایلوکس وانتی براستی زیبا و لوکس

تویوتا هایلوکس از نظر ظاهری با جلو پنجره ای که دارای خطوط بزرگ است و برجستگی هایی که در اطراف چرخ ها دارد، حس قدرت و اسپرت بودن را در بیننده پدید می آورد. رینگ های این خودرو در مدل های کار و SR از نوع فولادی ساده هستند ولی در مدل SR5 از نوع اسپرت 18 اینچ است.

با عوض کردن جلو پنجره، سپرها، اضافه کردن گارد، دریچه هوا و ... این وانت را می توان به یک خودروی آفرود لوکس و مورد علاقه طبیعت گردان تبدیل کرد. چراغ های جلو در مدل های جدید، شبیه چشم عقاب طراحی شده است. خطوط روی کاپوت جلو، هماهنگی خوبی با خطوط جلو پنجره و چراغ ها دارد. ابعاد قسمت بار 1520*1575*480 میلیمتر است و برای حمل بار تا یک تن طراحی شده است.

دیوار بزرگترین سایت خرید و فروش خودرو است و انواع خودروهای نو و دست دوم را برای کار یا سواری و ... به علاقمندان ارائه می دهد. برای آگاهی از قیمت تویوتا هایلوکس و مدلهای مختلف این خودرو می توانید به سایت دیوار مراجعه کنید. در صورتی که شما قصد دارید خودروی تویوتا هایلوکس خود را بفروشید، آگهی خود را در سایت دیوار ثبت کنید و از کل کشور بیننده داشته باشید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید