رنو کپچر خودرویی با طراحی منحصر به فرد

رنو کپچر خودرویی با طراحی منحصر به فرد

رنو تمام موارد امنیتی لازم را دارد و کپچر هم در تست تصادف پنج ستاره دریافت کرده است؛ با این موارد قابلیت اطمینان مسئله مهم‎تری است که رنو در نظرسنجی سالانه خودروها رتبه خوبی به دست نیاورده است.

کد خبر : ۶۸۹۱۹
بازدید : ۱۱۵۹۹

رنو کپچر خودرویی با طراحی منحصر به فرد

رنو شاسی بلند جمع و جور خود "کپچر" را به عنوان یک شاسی بلند شهری معرفی می‌کند. رقیب رنو کپچر را می‌توان تیوولی دانست و بعد از رنو داستر و نیسان جوک، در ردیف سوم از نظر فروش قرار می‌گیرد. رنو کپچر در کشورهایی مانند روسیه، اسپانیا و برزیل تولید می‌شود و ویژگی برجسته این خودرو این است که ۱۶ درصد از پلاستیک‌های استفاده شده در خودرو از منابع بازیافتی تهیه شده است.

رنو کپچر فضای کافی برای ۴ نفر را دارد؛ اما از نظر فضای بیرونی کاملا منحصر به فرد است به خصوص اختلاف رنگ بدنه با سقف خودرو و رنگ نارنجی بدنه آن که به جذابیت این خودرو افزوده است. جلو پنجره کپچر کوچک و کشیده است که آرم رنو در وسط آن قرار داده شده است. با وجود استفاده از خطوط بدنه برجسته و برآمدگی‌های قسمت پایین درها که به زیبایی کپچر افزوده‌اند؛ اما این خودرو ظاهری تهاجمی ندارد.

کپچر سیستم هدایت چهار چرخ ندارد و نیرو فقط به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود و به همین دلیل است که نام خودروی شهری به آن داده شده است. رنو کپچر ۲۰۱۳، ۱۲۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند، با این حال عملکرد آن را می‌توان با صفاتی چون مقاوم و با ثبات و نه اسپرت توصیف کرد. مصرف این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۴ لیتر است که آن را همتراز با تولید کننده‌هایی مانند فورد قرار می‌دهد. این مدل برای تنظیم بهتر دنده دو کلاج دارد و البته به آن نیازی هم وجود ندارد؛ تاخیر دهنده سریع و نرم است. در پشت فرمان دکمه حالت اقتصادی قرار دارد و با فشردن آن سرعت دنده‎ها تغییر پیدا می‎کند و مصرف سوخت ۱۰ درصد کمتر می‎شود؛ اما این روی عملکرد ماشین تاثیر منفی می‎گذارد.

آپشن‎هایی که رنو برای شخصی سازی کپچر بر روی آن اعمال کرده است عبارتند از: سقف سفید، صندلی‎های نارنجی رنگ، خطوط آبی روی داشبورد، روکش صندلی‎های قابل جدا شدن و قابل شستشو، صندلی عقب متحرک، صفحه متحرک قسمت بار (که فضای بیشتری ایجاد می کند)، رابط کاربری، صفحه نمایش لمسی (که شبیه این است که یک تبلت روی داشبورد داشته باشید)، امکان اتصال تلفن به صفحه نمایش، امکان دانلود اپلیکیشن‌های مختلف (از اخبار گرفته تا قسمت سوخت)، آینه‌های جانبی برقی و تاشونده با دید گسترده، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، سیستم استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور اتوماتیک نور چراغ‎ها، کیسه هوای راننده ، سرنشین جلو و جانبی که مجموعا ۴ کیسه‌ی هوا دارد.

رانندگی با خودرو کپچر در جاده‎های پرپیچ واقعا عالی است، این خودرو چسبندگی خوب و فرمان سبک دارد؛ ولی عکس‌العمل کمی دارد و در مجموع انعطاف پذیری می‎تواند شما را هنگام عبور از پیچ‎ها آسوده خاطر کند. از ضعف‎های این خودرو می‎توان به این اشاره کرد که هنگام عبور از دست اندازها در سطح شهر فشار وارده از دست اندازها به شدت در کابین حس می‌شود. رنو تمام موارد امنیتی لازم را دارد و کپچر هم در تست تصادف پنج ستاره دریافت کرده است؛ با این موارد قابلیت اطمینان مسئله مهم‎تری است که رنو در نظرسنجی سالانه خودروها رتبه خوبی به دست نیاورده است.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو رنو کپچر مدل ۲۰۱۳ به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع: ویرلن

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید