بررسی خودرو کیا ریو سدان ۲۰۱۳

بررسی خودرو کیا ریو سدان ۲۰۱۳

با استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی uvo که در مدل sx به صورت استاندارد و در مدل ex به صورت آپشنال نصب شده است، می‌توانید از طریق کنترل صوتی تماس تلفنی برقرار کنید، به صندوق صوتی خود گوش دهید و از روی آیپد یا هر وسیله دیگری موسیقی پخش کنید؛ علاوه بر این با استفاده از فرمان صوتی می‌توانید از روی گوشی خود موسیقی پخش کنید.

کد خبر : ۶۸۹۲۲
بازدید : ۱۴۲۰۹

بررسی خودرو کیا ریو سدان ۲۰۱۳

تا قبل از عرضه کیا ریو سدان در سال ۲۰۱۳، نظرها نسبت به یک سافت کامپکت ارزان قیمت این بود که آن‌ها قدرت و فضای کافی ندارند و کیفیت کلی نه چندان خوبی دارند. اما کیا ریو به دلیل ظاهر زیبا و تمیز، تجهیزات عالی و شتاب گیری پر انرژی به هیچ وجه به آنها شباهت ندارد. تنها شباهت این خودرو با ریوهای موجود در ایران تنها اسم آن است؛ این مدل کیا، مدل جدید نسل سوم تولیدات ریو است. این خودرو در سه مدل: ex ، lx و مدل بالاتر sx به بازار عرضه شده است.

فضای داخل کابین هم در قسمت جلو و هم در قسمت عقب راحت و خوب است؛ به طوری که افراد قد بلند هم احساس راحتی می‌کنند و فضای عقب حتی زمانی که صندلی‌های جلو به طور کامل عقب باشند به اندازه‌ی دو فرد بزرگسال جا دارد. علاوه بر این صندلی راننده را می‌توان در ۶ حالت تنظیم کرد و ارتفاع ستون فرمان را هم می‌توان به سمت بالا یا پایین تغییر داد. با استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی uvo که در مدل sx به صورت استاندارد و در مدل ex به صورت آپشنال نصب شده است، می‌توانید از طریق کنترل صوتی تماس تلفنی برقرار کنید، به صندوق صوتی خود گوش دهید و از روی آیپد یا هر وسیله دیگری موسیقی پخش کنید؛ علاوه بر این با استفاده از فرمان صوتی می‌توانید از روی گوشی خود موسیقی پخش کنید.

موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر خطی ۱۳۸ اسب بخاری و گشتاوری در حدود ۱۶۸ نیوتن متر ریو سدان قدرت کافی برای رسیدن به سرعت کافی را دارد؛ اگر مدل دنده دستی ۶ سرعته را می‌خواهید باید مدل lx را بخرید چون ex و sx فقط دنده اتومات ۶ سرعته دارند. اگر می‌خواهید خودرو شما لاستیک‌های بزرگ‌تری داشته باشد باید مدل sx را انتخاب کنید که شامل چرخ‌های بزرگ‌تر و رینگ‌های ۱۷ اینچی است. چرخ‌های ۱۵ اینچی lx و ex در بزرگراه خوب جواب می‌دهند ولی سر پیچ‌های تند کمی صدا از آنها می‌آید؛ از طرفی با چرخ‌های بزرگ‌تر عملکرد و کنترل ریو راحت‌تر انجام می‌شود. این خودرو با دنده اتوماتیک در شهر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۴ لیتر می‌سوزاند و این مقدار در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر به ۶.۵ لیتر مصرف بنزین می‌رسد (در مدل‌های دنده دستی هم فرق چندانی ندارد).

خودرو کیا ریو ۲۰۱۳ در تست‌های تصادف موفق شده است که برای محافظت از مسافرین ۴ ستاره از ۵ ستاره را از موسسه ملی بزرگراه‌های آمریکا دریافت کند. در تمامی مدل‌ها ریو در چرخ‌های جلو و عقب ترمز‌های دیسکی، کنترل پایداری، ۲ ایربگ هوا در جلو، ۲ ایربگ زانویی و ۲ ایربگ هوای پرده ای در دو طرف را دارا می‌باشد. از آپشن‌های کیا ریو سدان می‌توان به: برف پاکن‌هایی با حرکت متغیر، گرمکن شیشه عقب، قفل مخزن سوخت، اگزوزهای دوگانه، تهویه مطبوع، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی‌های با روکش چرمی، آینه‌های برقی مجهز به گرمکن، رادیو ماهواره ای، ورودی اضافی برای سیستم صوتی و پورت ورودی برای usb و aux اشاره کرد.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش کیا ریو سدان به بخش آگهی‌های خرید خودرو مراجعه کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید