قیمت قطعی فروش آپارتمان در تهران

قیمت قطعی فروش آپارتمان در تهران

ارزان‌ترین معامله نیز متعلق به خانه کلنگی ۱۲۸ مترمربعی با سن بنای ۵۸ سال واقع در خیابان گرگان، نامجو بوده که به بهای مترمربعی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته شده است

کد خبر : ۶۸۹۵۹
بازدید : ۹۴۲۳
از ابتدای سال جدید تا پایان تعطیلات نوروزی ۵۲ فقره معامله مسکن انجام و در سامانه اطلاعات املاک ایران ثبت شده است.

بر اساس اطلاعاتی که تا روز گذشته در سامانه اطلاعات املاک به ثبت رسیده و به‌روز شده، در ایام نوروز بازار مسکن در تهران کاملا تعطیل نبوده و تعدادی آپارتمان و ملک کلنگی مسکونی در این مدت خرید و فروش شده است؛ هر چند نباید فراموش کرد ممکن است تعداد معاملات بیش از این مقدار باشد و در به‌روزرسانی‌های آتی داده‌های مربوط به آن منتشر شود.

طبق داده‌های ثبت شده در این سامانه گران‌ترین معامله بر اساس قیمت هر مترمربع در طول تعطیلات نوروز مربوط به آپارتمان ۶۶ مترمربعی یکساله واقع در محله آپادانا در منطقه پنج تهران بوده که هر مترمربع از آن به بهای ۲۰ میلیون تومان معامله شده است.
از سوی دیگر ارزان‌ترین معامله نیز متعلق به خانه کلنگی ۱۲۸ مترمربعی با سن بنای ۵۸ سال واقع در خیابان گرگان، نامجو بوده که به بهای مترمربعی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته شده است. این قیمت البته حتی از قیمت آپارتمان در ارزان‌ترین مناطق بازار مسکن پایتخت نیز پایین‌تر است و از این رو سوال‌برانگیز به نظر می‌رسد.
اما واقعیت این است که هر ماه تعدادی معامله با قیمت‌های سوال‌برانگیز نیز در این سامانه ثبت می‌شود که ممکن است مربوط به املاک غیرمسکونی نظیر ملک با کاربری انبار داخل شهر و نظایر آن باشد یا اینکه قیمت در مبایعه‌نامه با توافق طرفین معامله غیرواقعی ثبت شود.

هر چند ثبت قیمت‌های غیرواقعی در مبایعه‌نامه‌ها ریسک بسیار بالایی به ویژه برای طرف فروشنده دارد، اما برخی با این تصور که از این طریق می‌توانند دارایی‌های واقعی خود را با انگیزه فرار مالیاتی، مخفی کنند، دست به چنین اقدامی می‌زنند. کوچک‌ترین آپارتمان فروخته شده در ایام نوروز، واحد ۴۱مترمربعی ۱۵ سال ساخت واقع در محدوده آرژانتین، ساعی در منطقه ۶ بوده است.
در مقابل رتبه بزرگ‌ترین آپارتمان معامله شده نیز به واحد ۳۰۰ مترمربعی نوساز در بریانک رسیده است. طبق اطلاعات سامانه، گران‌ترین خانه معامله شده در دو هفته اول نخستین ماه از سال ۹۸ بر اساس بهای کل پرداخت شده، آپارتمان ۱۲۴ مترمربعی سه ساله واقع در محله آرژانتین در محدوده مرکزی پایتخت بوده که به قیمت ۲ میلیارد و ۳۵۰میلیون تومان فروخته شده است.
خانه‌های فروخته شده در عید ۹۸ پایتخت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید