چرا در خواب، دستمان بی‌حس می‌شود؟

چرا در خواب، دستمان بی‌حس می‌شود؟

این مشکل به خاطر عصب میانی است که با به وجودآوردن یک محیط نورپاتی به مچ دست فشار وارد می‌کند و موجب علائمی مانند درد، سخت شدن حرکت و ازدست دادن حس در دست می‌شود.

کد خبر : ۶۸۹۶۷
بازدید : ۸۱۱
فرادید | آیا برایتان اتفاق افتاده وقتی خوابیده اید دستانتان بی حس شده باشد؟ آیا تا به حال شده با حس مور مور شدن دستتان از خواب بپرید؟ اگر پاسختان به این دو سؤال مثبت است، این گزارش را بخوانید:

به گزارش فرادید؛ نگران نباشید خوابیدن در شرایط بد و یا به اصطلاح بد خوابیدن موجب گرفتگی عضلات و یا بی حسی در اعضای بدن می‌شود. اما گاهی اوقات بی حسی ربطی به موقعیت و شرایط شما ندارد.

دلایل خواب رفتن (بی حس شدن) دست‌ها
تونل کارپ
بدون شک اصلی‌ترین عامل بی حس شدن دست‌ها تونل کارپ است. سه انگشت اصلی (انگشت شصت، اشاره، و میانی) تحت تأثیر سندرم تونل کارپ هستند.

این مشکل به خاطر عصب میانی است که با به وجودآوردن یک محیط نورپاتی به مچ دست فشار وارد می‌کند و موجب علائمی مانند درد، سخت شدن حرکت و ازدست دادن حس در دست می‌شود که بیشتر افراد آن را در شب و به هنگام خواب تجربه می‌کنند.
کار کردن در طول روز
گاهی اوقات کار‌های دستی مثل تایپ کردن زیاد، استفاده از قیچی و ابزار دوخت و دوز باعث از بین رفتن تدریجی اعصاب دست می‌شوند.

خم و راست کردن دست‌ها باعث تشدید این مشکل شده و اغلب افراد کرخت شدن دست‌هایشان را در شب و زمانی که در حال استراحت هستند احساس می‌کنند و این در حالی است که در طول روز فشار زیادی به اعصاب و تاندون‌ها وارد کرده‌اند.

تجمع آب در بافت‌های بدن
داشتن اضافه وزن و ورزش نکردن و یا داشتن یک رژیم غذایی بد باعث تورم دست‌ها و احتباس آب در بافت‌های بدن می‌شود و در طول شب به دلیل اینکه اعضای بدن نیز با شما به خواب می‌روند و در نتیجه جریان خون کم می‌شود، سوزش و درد بیشتر دست‌هایتان موجب ناراحتی و گاهی بی خواب شدنتان می‌شود.
کمبود ویتامین ب. ۱۲
کمبود ویتامین ب. ۱۲ در بدن عواقب بسیار بدی برای بدن دارد از جمله خستگی، خواب آلودگی، ترک خوردن پوست، ضربان قلب غیر طبیعی و بی حس شدن اعضای بدن.
درمان بی حسی اعضای بدن
- قبل از رفتن به رختخواب یک قاشق غذاخوری روغن تخم کتان بخورید. بر اساس مطالعات انجام شده این روغن خاصیت ضد التهابی دارد و حس ناخوشایند در اندام‌های بدن را از بین می‌برد.

- دستان خود را یک ظرف پر از آب فرو کنید. می‌توانید با اضافه کردن چند تکه یخ اثر آن را دو چندان کنید. این کار باعث کاهش التهابات عصبی می‌شود. سعی کنید قبل از خواب این روش را امتحان کنید.

- مصرف نمک و نوشیدنی‌های اسیدی را کاهش دهید، چون باعث التهاب و ورم و درنتیجه درد می‌شوند.

- حداقل در روز دو لیتر آب باید بنوشید.

- داشتن ویتامین ب در رژیم غذایی روزانه اتان بسیار مهم است. ماهی تن، سیب زمینی، موز، و هر نوع سبزیجات که برگ‌های سبز دارند در تأمین این ویتامین مؤثر هستند. علاوه بر این شما می‌توانید از مکمل‌های غذایی هم استفاده کنید.

- اگر می‌دانیدکه در طول روز قرار است کار‌های سنگینی با دست خود انجام دهید که به مچ و اعصاب دستتان فشار می‌آورد پس حتما از مچ بند استفاده کنید.
منبع: steptohealth
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید