سرقت ۱۵۰ میلیونی مأمورنما

سرقت ۱۵۰ میلیونی مأمورنما

چهار نفر ضمن معرفی خود به عنوان مأمور، مشخصات کامل من را اعلام کردند و مدعی شدند محل زندگی‌ام را به محل خرید و فروش مشروبات الکلی تبدیل کرده‌ام و آن‌ها باید خانه را بازرسی کنند.

کد خبر : ۶۸۹۸۰
بازدید : ۱۲۱۴۸
سرقت ۱۵۰ میلیون‌تومانی در پوشش مأمور
چهار نفر که تحت عنوان مأمور وارد خانه‌ای شده و دست به سرقت ۱۵۰ میلیون‌تومانی زده بودند، دستگیر شدند. روز ۲۸ اسفند سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت به عنف منزل در پوشش مأمور از کلانتری ۱۰۵ سنایی به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

مال‌باخته پس از حضور در پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: داخل منزل مشغول استراحت بودم که زنگ خانه به صدا در آمد. چهار نفر ضمن معرفی خود به عنوان مأمور، مشخصات کامل من را اعلام کردند و مدعی شدند محل زندگی‌ام را به محل خرید و فروش مشروبات الکلی تبدیل کرده‌ام و آن‌ها باید خانه را بازرسی کنند.
به واسطه اطلاعات کاملی که آن‌ها از مشخصات و همچنین شرایطی زندگی‌ام ارائه کرده بودند، اطمینان پیدا کردم که آن‌ها قطعا مأمور هستند، اما به محض ورود به داخل خانه ناگهان به سمت من حمله‌ور شدند و با بستن دست و پا و دهانم، من را در یکی از اتاق‌ها محبوس کردند. این افراد پس از تخریب گاوصندوق داخل اتاق، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان پول نقد داخل گاوصندوق را سرقت کردند و از خانه خارج شدند.
یک روز طول کشید تا توانستم دست و پایم را باز کنم، اما سارقان من را داخل اتاق محبوس کرده بودند؛ به همین علت با تخریب شیشه پنجره از همسایگان درخواست کمک کردم و آن‌ها من را نجات دادند.

کارآگاهان با توجه به اظهارات مال‌باخته اطمینان پیدا کردند سارقان با طرح و برنامه و داشتن اطلاعات دقیق از این فرد اقدام به سرقت کرده‌اند. هم‌زمان با آغاز تحقیقات از دوستان و اطرافیان مال‌باخته، کارآگاهان با اقدامات میدانی و شناسایی دوربین‌های مداربسته محدوده سرقت اطلاع پیدا کردند سارقان در زمان سرقت از دو دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ خاکستری و تیبای سفیدرنگ استفاده کرده بودند.

کارآگاهان جوانی ۲۴ ساله به نام مهرداد را که مالک خودروی پژو ۴۰۵ خاکستری‌رنگ بود، شناسایی کردند. در ادامه مشخص شد مهرداد یکی از دوستان برادرزاده مال‌باخته است و به احتمال بسیار زیاد به‌واسطه ارتباط با برادرزاده مال‌باخته و کسب اطلاعات لازم، طراحی سرقت را انجام داده است.

برادرزاده مال‌باخته پس از اطلاع از موضوع مشارکت یکی از دوستانش در سرقت از منزل عمویش به کارآگاهان گفت: چند بار همراه مهرداد به درِ منزل عمویم رفته بودم و احتمالا آن زمان بود که من درباره وضعیت مناسب مالی عمو و تنها زندگی‌کردنش با مهرداد صحبت کردم. مدتی است با مهرداد تماسی نداشته‌ام و از او هیچ خبری ندارم.

کارآگاهان با توجه به شواهد و قرائن به‌دست‌آمده، اطمینان پیدا کردند مهرداد در سرقت مشارکت مستقیم دارد به همین دلیل او را روز ۱۰ فروردین در محل سکونتش در خیابان مفتح جنوبی دستگیر کردند. مهرداد در همان تحقیقات اولیه صراحتا به طراحی سرقت و انجام آن به همراه سه نفر از دوستانش اعتراف کرد. با شناسایی سه متهم دیگر پرونده به نام‌های محمود (۲۵ ساله)، سینا (۲۶ ساله) و فرزاد (۳۲ ساله)، آن‌ها نیز قبل از اطلاع پیداکردن از دستگیری مهرداد، در همان روز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با اعتراف صریح هر چهار متهم به سرقت و تقسیم پول‌های به‌دست‌آمده از سرقت به چهار بخش مساوی، کارآگاهان محل نگهداری پول‌های مسروقه را شناسایی کردند و به مال‌باخته پس دادند. متهمان پرونده نیز در هماهنگی با دستگاه قضائی و برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرائم احتمالی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.
منبع: روزنامه شرق
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید