جنایت خانوادگی هولناک

جنایت خانوادگی هولناک

این‌گونه بود که ظن پلیس به خواهرزاده مقتول قوی‌تر شد و کارآگاهان بعد از دریافت مجوز قضائی به خانه این مرد رفتند تا او را دستگیر کنند

کد خبر : ۶۹۲۱۰
بازدید : ۱۲۲۱۷
جنایت خانوادگی هولناک
مردی که متهم است دایی و زن‌دایی‌اش را قربانی سرقتی مرگبار کرده، بعد از دستگیری در تهران به مقامات قضائی استان آذربایجان غربی تحویل داده شد تا در محل جنایت محاکمه شود.

رسیدگی به این پرونده از اوایل اسفند سال گذشته و زمانی آغاز شد که کارآگاهان جنایی استان آذربایجان غربی در جریان قتل زن و مردی میان‌سال در خانه‌شان قرار گرفتند. آن‌ها وقتی به محل جنایت رفتند، اجساد این زوج را درحالی‌که به نظر می‌رسید ضرباتی به سرشان وارد شده و سپس خفه شده‌اند پیدا کردند.

بررسی صحنه جرم فاش کرد قاتل یا قاتلان بعد از کشتن این زوج خانه آن‌ها را تفتیش کرده و پول و طلا و اشیای باارزش را به سرقت برده‌اند. درحالی‌که انگیزه قتل مشخص شده بود، کارآگاهان در گام بعدی سعی کردند ردی از عامل یا عاملان جنایت به دست بیاورند.
آن‌ها فهمیدند در ورودی خانه سالم است و از طرفی هیچ‌یک از پنجره‌ها برای ورود و خروج مخفیانه مناسب نیست، به همین دلیل به احتمال قریب‌به‌یقین قاتل یا قاتلان این زوج را از قبل می‌شناختند و به همین دلیل توانسته‌اند به‌عنوان میهمان وارد خانه آن‌ها شوند و سپس نقشه خودشان را پیش ببرند.

کارآگاهان بعد از جمع‌آوری سرنخ‌های اولیه و انتقال اجساد مقتولان به پزشکی‌قانونی، روی شناسایی آشنایان و اطرافیان این زوج متمرکز شدند و فهمیدند مرد کشته‌شده خواهرزاده‌ای دارد که مرتب به خانه آن‌ها در رفت‌وآمد است. عکس این جوان که هاشم نام دارد، به دست آمد و مأموران این تصویر را به اهالی محل نشان دادند. آن‌ها تأیید کردند هاشم را روز جنایت در محله دیده‌اند.

این‌گونه بود که ظن پلیس به خواهرزاده مقتول قوی‌تر شد و کارآگاهان بعد از دریافت مجوز قضائی به خانه این مرد رفتند تا او را دستگیر کنند، اما در آنجا فهمیدند هاشم از زمان جنایت خانه‌اش را ترک کرده و بدون اینکه به اعضای خانواده‌اش حرفی بزند به مکانی نامعلوم رفته است.

فرار این مظنون جای تردیدی باقی نگذاشت که او در این جنایت خانوادگی دست دارد، به همین دلیل جست‌وجو‌های وسیعی برای یافتن او آغاز و سرانجام بعد از گذشت حدود یک ماه مشخص شد هاشم به تهران آمده و در یکی از محلات جنوبی شهر پنهان شده است.

تیمی از مأموران پلیس استان آذربایجان غربی بعد از اطلاع از این موضوع با دریافت نیابت قضائی به تهران آمدند و با کمک کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت محل اختفای متهم را پیدا و این مرد را دستگیر کردند.

هاشم وقتی پشت میز بازجویی نشست، وانمود کرد از هیچ چیز خبر ندارد. او گفت: من برای کار به تهران آمده‌ام و اصلا خبر نداشتم دایی و زن‌دایی‌ام کشته شده‌اند.

این انکار‌ها برای پلیس قانع‌کننده نبود، به همین دلیل بازجویی‌ها از او ادامه یافت تا اینکه بالاخره هاشم اقرار کرد این جنایت را به تنهایی مرتکب شده است.
مرد جوان گفت: من به‌شدت مشکل مالی داشتم و حل آن از عهده‌ام خارج بود، از طرفی می‌دانستم دایی و زن‌دایی‌ام مقدار زیادی طلا و پول در خانه نگه می‌دارند، به همین دلیل تصمیم گرفتم از منزل آن‌ها دزدی کنم. برای این کار نقشه‌ای کشیدم و روز حادثه به‌عنوان میهمان به خانه‌شان رفتم. سپس در فرصتی مناسب هر دو نفر را غافلگیر کردم و کشتم و اموال باارزششان را برداشتم.

متهم ادامه داد: بعد از این قتل به تهران آمدم و تصمیم داشتم با پولی که به دست آورده‌ام زندگی تازه‌ای را آغاز کنم، اما خیلی زود دستگیر شدم.

این متهم اکنون در اختیار مقامات قضائی استان آذربایجان غربی است و بعد از اتمام تحقیقات مقدماتی پای میز محاکمه خواهد رفت.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید