۵ راه خانگی برای کم کردن درد " ام اس"

۵ راه خانگی برای کم کردن درد " ام اس"

" ام اس" به بافت‌های ملین (چربی) حمله می‌کند که یک محافظ طبیعی برای مغز، نخاع و سیستم عصبی است.

کد خبر : ۶۹۲۱۷
بازدید : ۵۰۸
فرادید | عوامل زیادی می‌تواند باعث درد عصبی ساق پا و خود پا‌ها شوند. فردی که مبتلا به بیماری " ام اس" است شدیدترین درد را در این ناحیه تجربه می‌کند. اما با درمان مناسب یعنی پیگیری توصیه‌های پزشک و عمل به دستورات او می‌توان درد را کاهش داد و تا حدی آرام کرد.

چرا " ام اس" درد دارد؟
به گزارش فرادید؛ درد عصبی فرد مبتلا به "ام اس" می‌تواند با دیگر بیماری‌ها از جمله " فیبرومیالژیا " و یا " آرتریت " مرتبط باشد. بر اساس مطالعات انجام شده این بیماری به دلیل آسیب‌های عصبی پدیدار می‌شود. " ام اس" به غلاف ملین (چربی) حمله می‌کند که یک محافظ طبیعی برای مغز، نخاع و سیستم عصبی است.

با پیشرفت این بیماری در بدن و از بین رفتن ملین‌ها فرد مبتلا درد را در قسمت‌های مختلف بدن و بیشتر در پا‌ها احساس می‌کند.

"ام اس" راه رفتن را هم دچار مشکل می‌کند و فرد مبتلا، به سختی می‌تواند تعادل خود را هنگام ایستادن و راه رفتن حفظ کند. درد برای کسانی که ام اس دارند یکنواخت نیست. گاهی تحمل آن سخت و دشوار است و در برخی موارد شدت آن کم می‌شود. باید توجه داشته باشیم که هوای سرد و لباس نامناسب می‌تواند این درد را بیشتر کند.

راه حل‌های خانگی:
کنترل و مدیریت درد شامل یک سری موارد مثل تجویز دارو‌های شیمیایی و استفاده به موقع از آن هاست. اما در این گزارش می‌خواهیم شما را با چند روش خانگی برای کم کردن درد عصبی " ام اس" آشنا کنیم:

۱- کمپرس گرم و یا دوش آب گرم
به گفته " بارباراجونز"- مشاوره تغذیه در بیماری ام اس- " گرمای زیاد می‌تواند علائم بیماری را تشدید کند. حمام با آب خیلی گرم و یا کمپرس خیلی گرم می‌تواند مضر باشد. اما اگر بتوانید با گرمای مناسب این دو کار را انجام دهید، درد آن کم و تسکین می‌یابد.

۲- ماساژ درمانی
با یک تیر دو نشان بزنید. ماساژ هم باعث افزایش جریان خون در رگ‌ها و درنتیجه تحریک بافت عضلانی و عصبی ماهیچه‌ها می‌شود و هم باعث آرامش در اعضای بدن. برای افراد مبتلا به " ام اس " آرامش داشتن بسیار مهم است و اغلب با سختی به آن می‌رسند.
۵ راه خانگی برای کم کردن درد
غلاف ملین در بیماری "ام اس" آسیب می‌بیند

۳- مشاوره و درمان
بر اساس مطالعات انجام شده افرادی که مبتلا به " ام اس" هستند اگر استرس و اضطراب و افسردگی داشته باشند درد بیشتری را متحمل می‌شوند. داشتن شرایط روحی مناسب یک از عوامل مؤثر در کاهش درد است. کسانی که "ام اس" دارند ترجیحا نباید در موقعیت‌های استرس زا قرار بگیرند و برای اینکه مطمئن باشند شرایط روحی و روانی خوبی دارند بهتر است با یک مشاور در ارتباط باشند.

۴- استفاده از مکمل‌های غذایی
یکی از دلایل درد در این بیماری می‌تواند کمبود مواد مغذی مثل ویتامین‌ها در بدن باشد. بیمار باید با یک آزمایش کلی از میزان کافی انواع ویتامین‌ها در بدنش مطمئن شود. پزشک معالج با توجه به جواب آزمایش بهترین مکمل را برای فرد تجویز می‌کند.
بیشتر بخوانید: همه آنچه درباره "ام اس" باید بدانید
۵- تغییر رژیم غذایی
اغلب بیماری‌ها و درد ناشی از آن به علت داشتن رژم غذایی نامناسب است. پرهیز از بعضی مواد غذایی در بسیاری از بیماری‌ها توصیه می‌شود که اگر بیمار آن را رعایت کند حتما نتیجه می‌گیرد و درد کمتری می‌کشد. کسانی که بیماری " ام اس " دارند باید مراقب تغذیه خود باشند و از مصرف بعضی غذا‌ها مثل ذرت، لبنیات، گلوتن، سویا، قند خودداری کنند.

حرف آخر:
زندگی با وجود بیماری‌ها سخت و دشوار است و این مهم نیست نوع بیماری چه باشد، از یک سرماخوردگی گرفته تا انواع سرطان بیمار را زمین گیر می‌کند و قدرت انجام کار‌های روزانه را از او می‌گیرد. مهم این است که فرد بیمار با رعایت اصول و قواعدی که پزشک معالج برای او تجویز کرده سختی این دوران را به حداقل برساند.
منبع: healthline
ترجمه: وبسایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید