پسری که پدر و مادرش را کشت!

من که از اختلاف و درگیری شدید با پدرومادرم خسته شده بودم، تصمیم گرفتم گفته‌های شاهین را عملی کنم. بعد از اعترافات این پسر نوجوان، همدستش نیز بازداشت شد و او هم به دست‌داشتن در این قتل‌ها اعتراف کرد.

کد خبر : ۶۹۲۴۵
بازدید : ۱۳۶۹۷
درخواست مادر از پسرش برای پایان‌دادن به دوستی با پسری ناخلف انگیزه‌ای شد تا پسر نوجوان با همدستی دوستش پدر و مادرش را به قتل برساند.

به گزارش خبرنگار ما، متهمان که دیروز برای بار دوم پای میز محاکمه رفتند، در حالی با درخواست قصاص از سوی دختر نوجوان مقتولان مواجه شدند که این دختر در جلسه قبلی اعلام گذشت کرده بود. براساس محتویات پرونده، سه سال پیش پسر نوجوانی به نام کیان با مأموران تماس گرفت و مدعی شد پدرومادرش بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داده‌اند.
کیان، پسر ١٦ساله مقتولان، گفت: من به اتفاق خواهرم و یکی از دوستانم برای گردش به بیرون رفته بودیم؛ وقتی برگشتیم با جسد پدر و مادرمان روبه‌رو شدیم. این در حالی بود که خواهر ١١ساله کیان گفت: وقتی ما می‌رفتیم، پدرومادرمان خواب بودند و وقتی برگشتیم، متوجه شدیم جانشان را از دست داده‌اند.

زمانی که پزشکی قانونی نظریه خود را اعلام کرد مشخص شد زن و شوهر جوان به‌دلیل خفگی ناشی از فشار جسمی نرم و منعطف بر گردنشان جان خود را از دست داده‌اند. از آنجایی که کیان اصرار زیادی بر مرگ پدرومادرش بر اثر گازگرفتگی داشت، مأموران به او مظنون شدند و از پسر نوجوان بازجویی کردند.
او اتهام قتل را قبول کرد و گفت: به‌دلیل اختلافات شدیدی که با پدرومادرم داشتم و به تحریک دوستم شاهین، دست به این قتل‌ها زدم. او گفت: پدرومادرم با دوستی من و شاهین مخالف بودند و به‌همین‌دلیل مدام با هم جروبحث داشتیم؛ وقتی موضوع را به شاهین گفتم او هم ناراحت شد و گفت: تنها راهی که بتوانیم به این دوستی ادامه بدهیم، کشتن پدرومادرت است؛ آن‌ها ما را از هم جدا می‌کنند.
من که از اختلاف و درگیری شدید با پدرومادرم خسته شده بودم، تصمیم گرفتم گفته‌های شاهین را عملی کنم. بعد از اعترافات این پسر نوجوان، همدستش نیز بازداشت شد و او هم به دست‌داشتن در این قتل‌ها اعتراف کرد.
با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. قبل از اینکه متهمان در جایگاه قرار گیرند کیفرخواست علیه آن‌ها خوانده شد و سپس پدربزرگ مادری کیان به‌عنوان یکی از اولیای دم در جایگاه حاضر شد و برای هر دو متهم درخواست قصاص کرد، اما خواهر کیان که حالا ١٣ساله است و به دلیل مرگ پدرومادرش در بهزیستی زندگی می‌کند، درحالی‌که به شدت گریه می‌کرد، برادرش را بخشید و از متهم ردیف دو هم درخواست دیه کرد. سپس نوبت به متهمان رسید.
در ابتدا کیان در جایگاه قرار گرفت، او اتهام قتل را قبول کرد و درحالی‌که اشک می‌ریخت، گفت: پدرومادرم با من خوب و مهربان بودند. سپس شاهین به دفاع پرداخت و گفت: باور کنید من نقشه قتل را نکشیدم. کیان به من گفته بود اگر پدرومادرش را بکشیم، ارثیه خوبی به او می‌رسد.
او قول داده بود برایم موتور بخرد. در نهایت هیئت قضائی وارد شور شد و با توجه به ماده ٩١ قانون مجازات اسلامی جدید، متهمان را از قصاص مبرا، اما هر کدام از آن‌ها را به پرداخت دیه و چهار سال حبس محکوم کردند، اما این رأی در دیوان عالی کشور به دلیل اینکه شبهه در رشد عقلی متهمان وجود دارد، نقض شد.
روز گذشته متهمان دوباره پای میز محاکمه رفتند و این بار دختر مقتولان برای عاملان جنایت درخواست قصاص کرد. دو متهم در جایگاه قرار گرفتند و مدعی شدند حرمت قتل را نمی‌دانستند و فکر نمی‌کردند این کار مجازات قصاص دارد. بعد از دفاعیات آن‌ها قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید