دوئل هیولا‌ها و خواب‌زده‌ها با تلویزیون

دوئل هیولا‌ها و خواب‌زده‌ها با تلویزیون

درحالی که سریال‌های ممنوعه، نهنگ آبی، هشتگ خاله سوسکه، رقص روی شیشه و احضار اوضاع مناسبی در بازار نمایش خانگی دارند، در ماه‌های آتی مهران مدیری، سیروس مقدم و منوچهر هادی نیز سریال‌هایشان را عرضه خواهند کرد تا یک رقابت درست‌وحسابی شکل گیرد

کد خبر : ۶۹۲۶۸
بازدید : ۴۱۵۰
دوئل هیولا‌ها و خواب‌زده‌ها با سیما!
پولاد امین | عرصه نمایش خانگی کم‌کم دارد به رقیبی جدی برای تلویزیون ایران تبدیل می‌شود. حیطه‌ای با محصولات متنوع؛ که حداقل برای کسانی که صداوسیما نتوانسته رضایت‌شان را جلب کند، گزینه‌هایی بدیل در اختیارشان قرار می‌دهد.
چیزی در مایه‌های یک نیمچه تلویزیون خصوصی؛ موضوعی که تقریبا می‌توان گفت که در تمام دنیا بی‌سابقه است- رسانه‌ای که مخاطب مجبور است برای تک‌تک برنامه‌هایش پول پرداخت کند، می‌تواند رقیبی بالقوه برای تلویزیون رایگان دولتی آن کشور باشد؛ که بیش از هر چیزی ضعف و فترتی را که تلویزیون ایران با آن مواجه است، عریان و عیان می‌کند.

شهرزاد‌هایی دیگر
دیروز حسین پارسایی، مدیر بازنشسته شبکه نمایش خانگی خبر از صدور مجوز ٦ سریال جدید در شبکه نمایش خانگی با عناوین خواب‌زده، دل، هیولا، سال‌های دور از خانه، کرگدن و یک مشت خاک داد؛ که احتمالا در ٦ماه آینده پخش خواهند شد.
این آمار را اگر در کنار سریال‌های درحال پخش ممنوعه، نهنگ آبی، هشتگ خاله سوسکه و احضار قرار دهید، می‌بینید که کم‌کم داریم با یک رسانه درست‌وحسابی مواجه می‌شویم. رسانه‌ای سرگرم‌کننده؛ پر از نام‌های بزرگی، چون مهران مدیری، فریدون جیرانی، سیروس مقدم، لیلا حاتمی، نیکی کریمی، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، میلاد کی‌مرام، مجید صالحی و... که قرار است موفقیت شهرزاد را در ابعادی وسیع‌تر و فراگیرتر بازتولید کنند.

نهنگ‌های موفق
زمانی که شهرزاد به پایان راه رسید، به نظر می‌آمد تکرار موفقیت آن سریال از محالات است و دیگر سریال‌ها به گرد پایش نیز نخواهد رسید. اما خیلی زود عاشقانه منوچهر هادی با بازیگرانی، چون مهناز افشار، محمدرضا گلزار، هومن سیدی و ساره بیات نشان داد کاری اگر نیاز‌های مخاطبش را پاسخ گوید، موفقیتش دور از دسترس نخواهد بود.
بعدتر این اتفاق برای ممنوعه و نهنگ آبی هم رخ داد؛ که اولی با داستان و روابط خط قرمزی و دومی با روایت هوشمندانه داستانی معمایی- ماجراجویانه در کوتاه‌زمانی اوقات خالی خانواده‌ها را به‌خود اختصاص دادند و خیلی آسان گوی سبقت را از سریال‌های بی‌ارزش و دست‌وپابسته تلویزیون ربودند. رقص روی شیشه هم داستانی دیگر بود که آمد و گرفت.

هیولا می‌آید
اما به نظر می‌رسد برای سریال‌هایی که در راهند، موفقیت‌های-حتی- بیشتری را نیز انتظار کشید. به‌خصوص برای هیولای مهران مدیری؛ که بعد از شکست در حاشیه مهمترین امکان مدیری برای بازگشت به سطح اول سریال‌سازی است. هیولای مهران مدیری به ادعای عواملش می‌تواند یک شاهکار باشد؛ داستان زن و شوهری که به سمت خلاف کشیده می‌شوند.
خطی کلی برای قصه‌ای که روشن است در دلش خرده‌داستان‌های خنده‌دار زیادی دارد که پر از کنایه به سیاست، اجتماع و مردمی‌ست که این جامعه را می‌سازند... هیولا ششمین حضور مدیری در شبکه نمایش خانگی است، بعد از سریال‌های گنج مظفر، قهوه تلخ، ویلای من، شوخی کردم و عطسه که در کنار آثاری بشدت موفق، چون ساعت خوش، پاورچین، نقطه‌چین، مرد هزارچهره و... اسطوره مدیری را ساخته‌اند و حالا هیولا پس از یک دوره فترت، نوید بازگشت او را به روز‌های اوجش می‌دهد.

مهمترین اتفاق در هیولا شکل‌گیری دوباره زوج مهران مدیری و پیمان قاسم‌خانی است؛ که در کنار هم سریال‌های مرد هزارچهره، پاورچین، نقطه‌چین و شب‌های برره را ساخته‌اند. این‌دو در کنار ترکیب بازیگری سریال عواملی هستند که موفقیت هیولا را تضمین‌شده جلوه می‌دهند. در هیولا مهران مدیری، فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی، شیلا خداداد، سیما تیرانداز، گوهر خیراندیش و محمد بحرانی و نیما شعبان نژاد به ایفای نقش می‌پردازند.

سال‌های دور از خانه
سال‌های دور از خانه دیگر شانس در دست‌گرفتن بازار نمایش خانگی در ماه‌های آتی است. سریال نمایش خانگی مجید صالحی که به قولی اسپین‌آف مجموعه شاهگوش و روایتی کمدی از زندگی دو شخصیت خنجری و زهره است. داستان این سریال از جایی شروع می‌شود که پس از طرح جمع‌آوری سگ‌ها و انتقال آن‌ها به کلانتری ۱۰۰ ملت، خنجری سگ یک دخترجوان را از آن‌جا خارج می‌کند تا به دست او برساند، اما خبری از آن دختر نمی‌شود.

احمد مهرانفر، هادی کاظمی و آزیتا حاجیان با هنرمندی زنده‌یاد حسین محب‌اهری و میرطاهر مظلومی بازیگران اصلی این سریال کمدی هستند.

دل منوچهرخان
منوچهر هادی که در سال‌های اخیر با فیلم‌های من سالوادور نیستم، آینه بغل، رحمان ١٤٠٠ و البته سریال نمایش خانگی عاشقانه در گیشه فروش حسابی گردوخاک کرده؛ تا چندی دیگر با سریال دل یک‌بار دیگر به وادی نمایش خانگی وارد خواهد شد.
سریالی که از اولین گام‌ها با شایعاتی درباره دستمزد چندمیلیاردی گلزار خبرساز شد، با این‌که بعدتر با اعلام عدم حضور گلزار این شایعات جا به چیز‌های دیگری داد. سریال دل که داستانی عاشقانه در تهران امروز را روایت می‌کند، حتی به‌رغم انصراف محمدرضا گلزار نیز سریالی پرستاره است.
سریالی با بازیگرانی، چون سعید راد، مهراوه شریفی‌نیا، ساره بیات، افسانه بایگان، کوروش تهامی، بیژن امکانیان و احتمالا حامد بهداد؛ که انتظار می‌رود روند موفقیت‌های اقتصادی منوچهر هادی را در وادی سرگرمی‌سازی ادامه دهد.

سیروس وارد می‌شود
خواب‌زده، جدیدترین سریال سیروس مقدم که داستانی ترسناک را با فیلمنامه‌ای از سعید نعمت‌الله روایت می‌کند، با بازیگرانی، چون مهدی سلطانی، لادن مستوفی، ریحانه پارسا، سام درخشانی و امیرعلی دانایی مدت‌هاست که مراحل مختلف تولید را می‌گذراند و به زودی روانه بازار خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید