سرقت تلفن همراه با تهدید سلاح کمری

سرقت تلفن همراه با تهدید سلاح کمری

مهران به‌دلیل فشار‌های مالی از آن‌ها جدا شد و در خانه‌ای مجردی واقع در خیابان شوش با سه نفر دیگر که همدستانش بودند، سکونت داشت و در همان زمان بود که نقشه سرقت تلفن همراه را با توجه به افزایش قیمت‌ها کشید و اجرا کرد.

کد خبر : ۶۹۳۳۴
بازدید : ۱۱۰۹۶
سارقان تلفن همراه با تهدید مسلحانه
سه سارق تلفن همراه بعد از دستگیری به ۳۰ فقره سرقت به ارزش صد میلیون تومان اعتراف کردند. به گزارش خبرنگار ما، با شکایت تعدادی از شهروندان ساکن محدوده شمال و شمال شرق تهران درباره سرقت تلفن‌های همراه‌شان به وسیله سه جوان موتورسوار، پرونده‌های متعددی در کلانتری‌های این محدوده تشکیل و بررسی‌های اولیه در این‌باره آغاز شد.

در تحقیقات مقدماتی مشخص شد سه جوان حدودا ۲۰ تا ۲۷ ساله با یک دستگاه موتورسیکلت ضمن پرسه‌زدن در محدوده‌های شمال و شمال شرق تهران، اقدام به سرقت گوشی‌های تلفن همراه شهروندان با تهدید سلاح گرم و سرد می‌کنند. به این ترتیب، پرونده‌ای با عنوان سرقت مسلحانه به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و کارآگاهان تحقیقات خود را در این‌باره آغاز کردند.

اکثر شاکیان پرونده با حضور در اداره آگاهی اظهار کردند در حال تردد در خیابان بودند که ناگهان سه سارق با دو دستگاه موتورسیکلت در حالی که ۲ نفر از آن‌ها سلاح سرد و یکی دیگر از آن‌ها سلاح کمری به همراه داشت، به آن‌ها حمله کردند و با تهدید و زور، تلفن همراه‌شان را سرقت کردند.

با اظهارات شاکیان پرونده، تحقیقات از سوی کارآگاهان وارد مرحله‌ای تازه شد و ضمن بررسی‌های انجام‌شده و اقدامات فنی و تخصصی و همچنین اطلاعات به‌دست‌آمده از سارقان پرونده، یکی از سارقان که متهم اصلی بود، به نام مهران (۲۷ ساله) شناسایی شد.

با شناسایی این متهم، بلافاصله هماهنگی‌های لازم از سوی شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران انجام شد و سپس نشانی محل اختفای مهران که یک کارگاه چوب‌بری بود، مشخص شد. در ادامه تیمی از مأموران به محل اعزام شدند و در عملیاتی ضربتی این متهم را دستگیر کردند.

مهران در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: در یکی از محله‌های جنوب تهران به همراه والدینش زندگی می‌کرد، اما به‌دلیل فشار‌های مالی از آن‌ها جدا شد و در خانه‌ای مجردی واقع در خیابان شوش با سه نفر دیگر که همدستانش بودند، سکونت داشت و در همان زمان بود که نقشه سرقت تلفن همراه را با توجه به افزایش قیمت‌ها کشید و اجرا کرد.

با اعترافات مهران، سرنخ‌هایی از دو سارق همدستش که پس از سرقت‌ها از تهران به یکی از شهرستان‌های اطراف متواری شده بودند، به دست آمد و کارآگاهان پلیس اقدامات خود را برای شناسایی محل اختفا و دستگیری این دو سارق گسترش دادند.

تحقیقات در این‌باره ادامه داشت تا اینکه روز شنبه کارآگاهان دریافتند دو سارق دیگر که مسعود (۲۴ ساله) و احسان (۲۰ ساله) نام دارند، به تهران آمده و به‌صورت انفرادی هر یک در محله‌ای از جنوب تهران مخفی شده‌اند. به این ترتیب، بلافاصله با هماهنگی‌های از پیش صورت‌گرفته یکی از این متهمان در مطب دندان‌پزشکی و دیگری در خانه مجردی واقع در محله سیزده آبان تهران دستگیر و برای تحقیقات به پلیس آگاهی پایتخت منتقل شدند.

مسعود و احسان که ابتدا سعی داشتند خود را بی‌گناه جلوه دهند، پس از رویارویی با مستندات دقیق پرونده و اعترافات متهم اصلی، لب به اقرار گشودند و ضمن پذیرش اتهام سرقت گوشی‌های تلفن همراه با همدستی هم، به تشریح جزئیات و نحوه سرقت‌های خود پرداختند.

دو متهم در اعترافات خود به همدستی با مهران در سرقت‌ها اقرار و اظهار کردند پس از طراحی نقشه سرقت‌هایشان ضمن تهیه دو دستگاه موتورسیکلت و سلاح سرد و گرم از شهرستان‌های اطراف تهران، در محدوده‌های شمال و شمال شرق تهران پرسه می‌زدند و در ساعات خلوت روز، اقدام به سرقت تلفن‌های همراه شهروندان می‌کردند و پس از سرقت گوشی‌ها را به مال‌خران می‌فروختند.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات انجام‌شده به ۳۰ فقره سرقت تلفن همراه هوشمند شهروندان اعتراف کرده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت تلفن همراه در ماه‌های گذشته برآورد می‌شود ارزش ریالی این پرونده بالغ بر صد میلیون تومان باشد و در حال حاضر بنابر دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، هر سه متهم برای شناسایی مال‌خران و سایر همدستان‌شان در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید