راه‌های حفظ امنیت تلفن همراه

راه‌های حفظ امنیت تلفن همراه

گاهی اوقات لیست مخاطبین شما روی سیم کارت ذخیره می‌شوند بنابراین اگر حتی اگر شما دیگر به سل سرویس (cell service) متصل نبودید و به سیم کارت نیازی نداشتید باز هم بهترین راه این است که آن را از گوشی خارج کنید.

کد خبر : ۶۹۳۷۴
بازدید : ۱۸۲۸۲
راه‌های حفظ امنیت تلفن همراه
زمانی که یک تلفن هوشمند جدید خریداری کرده‌اید شاید بد نباشد اگر گوشی قدیمی خود را بفروشید یا اینکه آن را به فردی دیگر هدیه بدهید. با این حال مهم است که اطلاعات داخل گوشی قدیمی را که به شما تعلق دارد و به نوعی اطلاعات شخصی‌تان است از دیگران مصون نگه دارید. برای این مهم باید قدم‌های زیر را بردارید...

۱ بک آپ بگیرید
اگر می‌خواهید فایل‌هایی مانند موسیقی، عکس یا هر مستندات دیگری که در گوشی‌تان ذخیره کرده‌اید حفظ کنید باید آن‌ها را منتقل نمایید. شما می‌توانید این اطلاعات را بک آپ کنید و به یک کارت حافظه انتقال دهید. یا اینکه آن‌ها را به طور آنلاین داخل کلود (cloud) ذخیره کنید. البته بک‌آپ گرفتن اطلاعات در کلود بر اساس گوشی‌ها می‌تواند متفاوت باشد؛ چه اینکه کارخانه‌های تولید گوشی شرایط متفاوتی را برای کلود ارائه می‌دهند بنابراین در چنین شرایطی می‌توانید با خدمات مشتریان گوشی تلفن همراه خود تماس بگیرید یا اینکه با سرچ کردن درباره مدل گوشی خود نحوه انتقال اطلاعات به کلود را بیاموزید.



۲ سیم کارت و کارت حافظه را خارج کنید
زمانی که شما از همه چیز بک‌آپ گرفتید؛ سیم کارت و هر گونه حافظه داخلی مانند اس‌دی کارت را از گوشی خارج کنید. گاهی اوقات لیست مخاطبین شما روی سیم کارت ذخیره می‌شوند بنابراین اگر حتی اگر شما دیگر به سل سرویس (cell service) متصل نبودید و به سیم کارت نیازی نداشتید باز هم بهترین راه این است که آن را از گوشی خارج کنید. این یک روش خوب برای محافظت از امنیت تلفنتان است.



۳ تنظیم مجدد (reset) را اجرا کنید
زمانی که بک‌آپ را انجام دادید و مطمئن شدید همه اطلاعاتی که برایتان مهم است ذخیره شده‌اند حتما عملیات ریست کردن را اجرا کنید. بهتر است برای اینکار ابتدا دستگاه تلفن خود را رمزگذاری کنید و سپس عملیات ریست یا همان تنظیم مجدد را انجام بدهید. اینکه شما دقیقا چطور اینکار را انجام بدهید بر اساس سیستم عامل گوشی تلفنی که در اختیار دارید متفاوت است.

با انجام این سه مرحله می‌توانید خیلی راحت گوشی تلفن همراه قدیمی خود را بفروشید یا اینکه آن را به فردی که نیاز دارد هدیه بدهید بدون اینکه نگران امنیت اطلاعات شخصی‌تان باشید.

منبع: سازندگی/ rd
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید