دستبند یاریگر بیماران اوتیسم و آلزایمر

دستبند یاریگر بیماران اوتیسم و آلزایمر

از اکتبر سال گذشته تاکنون بیش از ۲۵۰ نفر از افراد آسیب پذیر در لس آنجلس به دستبند‌های الکترونیکی مجهز شده‌اند. طراحان این فناوری معتقدند این دستبند الکترونیکی قادر به حل مشکل سرگردانی در افراد آسیب پذیر است.

کد خبر : ۶۹۵۵۵
بازدید : ۱۵۹۴۷
دستبند الکترونیکی یاریگر بیماران اوتیسم و آلزایمر
بیماران مبتلا به آلزایمر و اوتیسم در لس آنجلس با دستبند‌های الکترونیکی ردیابی می‌شوند. این سیستم هوشمند کمک می‌کند تا این بیماران در کمترین زمان ممکن توسط مقامات پلیس ردیابی شوند.
این سیستم هوشمند توسط سازمان غیردولتی Lifesave توسعه پیدا کرده و به طور داوطلبانه بر مچ دست افراد آسیب پذیر بسته می‌شود. این فناوری همانند یک جی پی اس عمل کرده و مکان این دسته از افراد را درهر موقعیتی به خانواده و مقامات پلیس نشان می‌دهد.
از اکتبر سال گذشته تاکنون بیش از ۲۵۰ نفر از افراد آسیب پذیر در لس آنجلس به دستبند‌های الکترونیکی مجهز شده‌اند. طراحان این فناوری معتقدند این دستبند الکترونیکی قادر به حل مشکل سرگردانی در افراد آسیب پذیر است. گفتنی است، افراد مبتلا به بیماری زوال عقل و اوتیسم دارای مشکلی به‌نام سرگردانی هستند؛ همین امر نیز باعث می‌شود که در مقطعی همه چیز را فراموش کرده و در محیط خارج از منزل سرگردان شده و توانایی شناسایی و بازگشت به منزل را نداشته باشند.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن آلزایمر، در حدود ۶۰ درصد افراد مبتلا به آلزایمر در برخی مواقع دچار سرگردانی شده و محل زندگی خود را نمی‌توانند شناسایی کنند؛ این درحالی است که مطالعات شبکه جهانی اوتیسم نشان می‌دهد که ۴۹ درصد از کودکان مبتلا به اوتیسم دچار سرگردانی می‌شوند.
شایان ذکر است این فناوری در واکنش به مرگ ناگهانی یک زن ۵۵ ساله مبتلا به آلزایمر ناشی از سرگردانی طراحی و تولید شد. همسر این زن در حال حاضر با سازمان غیردولتی Lifesave همکاری کرده و در تلاش است تا افراد آسیب پذیر را از گم شدن نجات دهد.
منبع: رونامه ایران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید