چگونه اعتیاد به گوشی را از بین ببریم؟

Faradeed

چگونه اعتیاد به گوشی را از بین ببریم؟

درواقع برخی افراد بی‌هیچ دلیل خاصی حداقل در ۴ شبکه اجتماعی از واتس اپ تا اینستاگرام حضور دارند. سعی کنید تعداد شبکه‌های اجتماعی خود را کاهش دهید.
کد خبر: ۶۹۶۱۱
بازدید : ۱۳۷۵۲
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
چگونه اعتیاد به گوشی را از بین ببریم؟
 
این روز‌ها بسیاری از افراد به شدت به گوشی هوشمند خود وابسته‌اند و حتی می‌توان گفت: به این وسایل دیجیتال اعتیاد پیدا کرده‌اند. به‌همین دلیل هم فعالان عرصه فناوری به دنبال راهکار‌هایی برای کاهش این وابستگی هستند. اگر شما هم می‌خواهید اعتیاد کمتری به گوشی داشته باشید با ما همراه باشید.

کاهش نور صفحه گوشی: یکی از عواملی که باعث می‌شود توجه شما گاه و بی‌گاه به‌سمت گوشی هوشمندتان جلب شود، نور صفحه نمایش است.
 
درواقع شاید این روشن شدن صفحه نمایش مثل یک نیروی یادآور باعث شود توجه شما به سمت گوشی هوشمندتان جلب شود. پس بهتر است نور همراه با زنگ، پیام و... را قطع کنید. در گوشی‌های مختلف اندروید یا IOS مسیر قطع این نور از بخش تنظیمات می‌گذرد.

کاهش تعداد شبکه‌های اجتماعی: درست است که برخی افراد به علت شغل یا شرایط زندگی خود مجبورند در شبکه‌های اجتماعی حاضر باشند، اما این موضوع برای همه مصداق ندارد. درواقع برخی افراد بی‌هیچ دلیل خاصی حداقل در ۴ شبکه اجتماعی از واتس اپ تا اینستاگرام حضور دارند. سعی کنید تعداد شبکه‌های اجتماعی خود را کاهش دهید. این به معنای قطع همه شبکه‌های اجتماعی نیست، ولی می‌توانید تعداد شبکه‌های اجتماعی خود را به حداقل برسانید.

سلفی گرفتن‌های بی‌دلیل ممنوع: یکی از علل وابستگی بیش از حد به‌تلفن همراه، سلفی گرفتن‌های مداوم است. درواقع شما با سلفی گرفتن‌های مکرر، همزمان به اختلال وسواس ظاهری و وابستگی بیش از حد به تلفن همراه خود دچار می‌شوید.

به‌گوشی هوشمند خود مرخصی بدهید: شاید عجیب به‌نظر برسد، اما شما می‌توانید در تعطیلات آخر هفته یا مواقعی که با خانواده خود وقت می‌گذرانید، به‌گوشی هوشمندتان مرخصی بدهید. یعنی یا گوشی را خاموش کنید یا آن را بی‌صدا کرده و در جایی قرار دهید که کمتر چشمتان به آن بیفتد. این یک تمرین مناسب برای شما خواهد بود که ببینید بدون گوشی هوشمند هم می‌توان زندگی کرد.

گوشی شما ساعت زنگدار نیست: سعی کنید کمتر از تلفن هوشمند خود به‌عنوان ساعت زنگدار استفاده کنید. این موضوع کمک می‌کند که صبح‌ها به محض بیدار شدن و باز کردن چشمانتان مشغول بررسی شبکه‌های اجتماعی نشوید.
 
منبع: ایران
برچسب ها: اعتیاد به گوشی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نگاه