عصر‌های بهاری را کجا سر کنیم

عصر‌های بهاری را کجا سر کنیم

در تهران به‌رغم ظاهر شلوغ و دودآلودش جا برای پیاده‌روی زیاد پیدا می‌کنید. خیابان‌هایی که درختان سربه‌فلک کشیده و پیاده‌رو‌های عریض دارند، پارک‌ها و باغ‌ها و کاخ‌های تاریخی، مکان‌های مناسبی برای قدم زدن هستند.

کد خبر : ۶۹۶۱۶
بازدید : ۱۴۵۹۰
تهران کلانشهر دوست‌داشتنی ایران مکان‌های زیادی برای تفریح و سرگرمی دارد. بسیاری برای گردش عصرانه خود، یکی از پارک‌های جذاب و مفرح این شهر را انتخاب می‌کنند و عده‌ای هم در جست‌وجوی سکوت و آرامش، به یکی از رستوران‌ها و کافه‌های متعدد تهران می‌روند و ساعتی را با دوستان‌شان خلوت می‌کنند، البته شاید خیلی از شهروندان به این بیندیشند که تهران با این همه آلودگی و سروصدا اصلا دوست‌داشتنی نیست. این گزارش سعی کرده در حد توان، بعضی از زیبایی‌های تهران را معرفی کند، تا شهروندان از فصل بهار بیشترین لذت را ببرند.

با زیبایی‌های این خیابان‌ها خاطره‌سازی کنید
اگر اهل پیاده‌روی باشید، فصل بهار بهترین زمان است، تا به این علاقه‌مندی‌تان بپردازید. راه رفتن در خیابان‌های زیبا بی‌شک پیاده‌روی‌تان را دلچسب‌تر خواهد کرد. در این قسمت بعضی از خیابان‌های زیبای تهران را به شما معرفی می‌کنیم، تا از پیاده‌روی در آن‌ها لذت ببرید.
عصر‌های بهاری را کجا سر کنیم
بلوار کشاورز

جانبازان؛ خیابانی در شرق تهران بین محله تهران‌پارس، نارمک و مجیدیه. جانبازان خیابانی سرسبز و پردرخت است که بی‌شک از پیاده‌روی در آن لذت خواهید برد، البته بعد از پیاده‌روی می‌توانید سری به میدان هفت‌حوض بزنید؛ یکی از میدان‌های اصلی نارمک که تفریحگاه مردم محله است.

خیابان مرتضی فیاضی الهیه؛ این خیابان بین عموم مردم به فرشته شهرت دارد. محله‌ای در الهیه که خیابان‌های زیبای آن مثال‌زدنی است و کم‌وبیش همه ما در توصیف آن شنیده‌ایم. این خیابان را می‌توان در میان اسامی خیابان‌های زیبای تهران قرار داد. اگر مایل به دیدن و پیاده‌روی در این خیابان هستید، فراموش نکنید که از سمت غرب به خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه پارک‌وی می‌رسد.

بلوار میرداماد؛ بلوار میرداماد از زیباترین خیابان‌های تهران با تقاطع‌هایی بسیار زیباتر از خیابان اصلی است. خیابان مدرس، محسنی و جردن از تقاطع‌های اصلی بلوار میرداماد هستند که یکی از یکی زیباترند. بلوار میرداماد از شرق به خیابان شریعتی و از غرب به خیابان ولیعصر می‌رسد که هرکدام زیبایی‌های خاص خودشان را دارند.

بلوار کشاورز؛ قدیم‌ها که تهران به این بزرگی نبود، این منطقه یکی از تفریحگاه‌های تهران بود! وسط بلوار یک نهر بزرگ وجود دارد که زمانی برای آبیاری باغات تهران و همچنین آب شرب مردم استفاده می‌شد. امروز هم این نهر همچنان پابرجاست و هوای منطقه را لطیف کرده است.
به راستی یکی از زیباترین خیابان‌های تهران همین خیابان یا بلوار است. درخت‌های همیشه سبز در وسط و اطراف بلوار، در سراسر مسیر، روح تازه‌ای به محله داده. بلوار کشاورز عرض زیادی داره و جون میده برای پیاده‌روی! یک چیز جالبی هم در مورد بلوار کشاورز وجود داره اونم این‌که ثبت آثار ملی شده!

بلوار ولیعصر؛ طولانی‌ترین و زیباترین خیابان تهران. خیابانی از راه‌آهن تا تجریش که خاطرات زیادی را به یاد دارد و کمتر کسی را می‌توان یافت که از آن خاطره نداشته باشد.
مگر می‌شود در تهران زندگی کنید و در خیابان ولیعصر قدم نزده باشید! خیابانی با چنار‌هایی که دوران جوانی را پشت‌سر گذاشته‌اند و از ابتدا تا انتهای خیابان در دوطرف خیابان جاخوش کرده‌اند. بعد از پیاده‌روی در خیابان ولیعصر می‌توانید از مغازه‌های مختلف و اغذیه‌فروشی‌هایش لذت ببرید.

خیابان میرزای‌شیرازی؛ خیابان ارمنی‌نشین تهران. خیابانی که بین قدم‌زدن‌هایتان به قنادی طلایی می‌رسید و می‌توانید با شیرینی‌هایی مثل پروک آلبالو یا نان‌خامه‌ای‌های بی‌نظیر این قنادی ارمنی از خودتان پذیرایی کنید. اگر هم وقت ناهار یا شام بود، ساندویچی طلایی یا ساندویچ چکاوک، انتخاب خوبی است.
خیابان لارستان و کتابفروشی کوچک، اما معروفش هم در دوقدمی خیابان میرزاست و ارزشش را دارد که راه‌تان را کج کنید و کمی بین کتاب‌ها وقت بگذرانید.
عصر‌های بهاری را کجا سر کنیم
باغ فردوس

شبانه‌های تهران
در تهران به‌رغم ظاهر شلوغ و دودآلودش جا برای پیاده‌روی زیاد پیدا می‌کنید. خیابان‌هایی که درختان سربه‌فلک کشیده و پیاده‌رو‌های عریض دارند، پارک‌ها و باغ‌ها و کاخ‌های تاریخی، مکان‌های مناسبی برای قدم زدن هستند.

باغ هنر؛ این باغ از سال ٨٤ جای خود را میان گردشگران باز کرده و حالا به عنوان یک باغ موزه هنر ایرانی به یکی از مقاصد گردشگری شهر تهران بدل شده است. این باغ دارای جاذبه‌هایی ازجمله نمایشگا‌ه و کارگاه‌های هنری، فضای سبز و باغ ایرانی و مرکز فروش صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی است.
اما یکی از مهمترین جاذبه‌های این باغ ماکت‌های اماکن دیدنی و تاریخی کشورمان است که گفته می‌شود برای جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی به هنرمندان ایتالیایی سفارش داده شده است. مردم علاقه زیادی به این ماکت‌های زیبا که سال‌ها در انبار بوده‌اند، نشان می‌دهند.

باغ فردوس؛ در بخش شمالی خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش و درست همان جا که درختان چنار زیبای آن سر تعظیم فرو آورده‌اند، باغ و عمارتی قدیمی قرار دارد که قدم زدن در آن یکی از تفریحات رایج مردم تهران شده است.

باغ هنرمندان؛ احداث پارک هنرمندان یا همان بوستان ایرانشهر به زمان قاجار برمی‌گردد. این باغ در آن زمان بخشی از اراضی یکی از شاهزادگان قاجاری بوده است و صاحب آن شخصی به نام فیشر از معماران آلمانی و باغبان‌های فرنگی آن زمان بود. تا سال۱۳۷۵ این باغ جزو متعلقات نیرو‌های نظامی بود، اما در این سال شهرداری تهران این مکان را به تملک خود درآورد و با تخریب بنا‌های اضافی، آن را به شکل کنونی تغییر داد.
از امکانات پارک می‌توان به خانه هنرمندان، تماشاخانه ایرانشهر، کتابخانه، بازار‌ها و فروشگاه‌های فروش صنایع‌دستی، کافی‌شاپ، رستوران گیاهی، سرویس بهداشتی، زمین فوتبال، زمین بسکتبال و ساختمان مدیریت اشاره کرد.

پارک پرواز؛ یکی از مکان‌هایی که در تهران برای گذراندن ساعاتی به دور از هیاهو می‌توانید روی آن حساب باز کنید، پارک پرواز است. این بوستان به دلیل قرارگیری در ارتفاع، امکان تماشای جلوه‌های پایتخت به صورت سراسرنما یا ۳۶۰ درجه را به شما می‌دهد؛ تجربه‌ای که می‌تواند تا همیشه گوشه ذهن‌تان ماندگار شود.
پس از یک بارش یا وزش باد می‌توانید در این پارک یک پیاده‌روی لذت‌بخش را تجربه کنید و از دیدن کوهستان البرز، برج میلاد و بسیاری از ساختمان‌های بلندمرتبه تهران لذت ببرید.
عصر‌های بهاری را کجا سر کنیم پل طبیعت

لوکیشن‌های زیبای تهران
زمانی که صحبت از تفریح و خوشگذرانی به‌خصوص در کلانشهر‌های بزرگ ایران به میان می‌آید، بیشتر مردم فکر می‌کنند باید هزینه بسیاری برای این کار بپردازند، برنامه از پیش تعیین شده‌ای داشته باشند یا حتما به مقصدی متفاوت از شهر و کاشانه خود سفر کنند.
تفریح و گذران اوقات فراغت، اما تنها در این موارد خلاصه نمی‌شود و می‌توان با اندک هزینه‌ای بدون برنامه قبلی در همان شهر خودمان هم خوش بگذرانیم و لذت ببریم. در ادامه مکان‌هایی به شما معرفی می‌شود که هم برای تفریح و هم عکاسی فضای دلچسبی در اختیار شما قرار می‌دهند.

پل طبیعت؛ پل طبیعت، تماشای چشم‌اندازی کم‌نظیر از پایتخت همیشه بیدار ایران را برای شما ممکن می‌کند. این پل تنها جایی برای گذر نیست و به‌گونه‌ای طراحی شده که فضا و امکاناتی را برای گذراندن ساعاتی خوش و متفاوت در قلب کلانشهر تهران فراهم می‌کند. پل طبیعت به‌عنوان یکی از نماد‌های شهر تهران شناخته می‌شود.

پارک آب‌وآتش؛ پارک آب‌وآتش یکی از جدیدترین پارک‌های شهر تهران است که فضایی متفاوت و مدرن دارد و همه‌روزه به‌خصوص در فصول گرم سال، تعطیلات و در ساعات پایانی روز میزبان تعداد زیادی از گردشگران است. این پارک دارای زمین اسکیت و بوفه و کافه و رستوران است، همچنین در پارک آب‌وآتش یک آمفی‌تئاتر هم قرار دارد.

باغ کتاب؛ این باغ بی‌شک یکی از مکان‌های نوستالژی برای بیشترمان خواهد بود. این باغ در منطقه عباس‌آباد واقع شده و فضایی بسیار مدرن و دیدنی دارد که هر کسی را وسوسه می‌کند به آن‌جا برود و سری به بزرگترین مرکز کتاب بزند.

دریاچه خلیج‌فارس؛ دریاچه چیتگر در شمال غرب تهران واقع شده و در باب امکانات این مجموعه می‌توان به ساحل سنگی اشاره کرد که فضای جالب و نوستالژیکی را برای شهروندان فراهم کرده است، تا بتوانید بدون جوراب و کفش، روی این ساحل سنگی پر آب راه رفته و حال‌وهوایی تازه کنید.
پارکینگ، زمین بازی و رستوران‌های بزرگ و کوچک در کنار دست‌فروش‌ها و بلالی‌ها و بستنی‌فروش‌ها، ازجمله خدمات این مجموعه به شمار می‌رود که در کنار آبنمای موزیکال قرار دارند. پیست دوچرخه‌سواری و سرزمین بازی نیز ازجمله خدمات مجموعه به گردشگر تهرانی است.

پارک قیطریه؛ قدم گذاشتن در بوستان قیطریه وارد شدن به دنیایی از زیبایی و حال‌وهوای خوش است. جایی که خاطره چند لحظه پیشِ شما از ترافیک و شلوغی و ساختمان‌های سنگی و سیمانی تهران را به ناگهان تغییر می‌دهد و شما را در زیبایی‌های منحصربه‌فرد یک پارک جنگلی شهری غرق می‌کند.
گل‌کاری‌ها، درختان سر به فلک کشیده، حوضچه‌های آب، آبنما‌ها و استخر میانی پارک و راه‌های تودرتو و پیچ‌درپیچ جاده‌های بوستان و آواز پرنده‌ها همه‌وهمه بر لذت حضور در این پارک اضافه می‌کند.
عصر‌های بهاری را کجا سر کنیم
پارک ساعی

پارک نهج‌البلاغه؛ این بوستان زیبا، هشت تراس پیاده‌روی، پیست دوچرخه‌سواری، فضای ورزش همگانی و ۳ زمین بازی برای کودکان دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی تهران است. پارک نهج‌البلاغه به‌طور مشخص در کنار یک رودخانه و در شیب اطراف این رودخانه ساخته شده، بنابراین قسمت‌های مختلف پارک به شکل طبقاتی بالای هم و در امتداد مسیر رود قرار دارد.
رودخانه وسط پارک عملا پارک را به دو قسمت مجزا تقسیم کرده که با یک پل بزرگ و زیبا که از بالای دره رودخانه عبور کرده و چند پل کوچک که روی رود ساخته شده، دو قسمت به هم متصل می‌شود.

پارک ساعی؛ یکی از سرسبزترین و دیدنی‌ترین پارک‌های تهران پارک ساعی است، جایی با درختان سر به فلک کشیده و زیبا که فضای دلنشین و چشم‌انداز آن باعث شده به‌خصوص در روز‌های آخر هفته محل تفریح و گشت‌وگذار‌های مردم تهران باشد. این پارک در یکی از طولانی‌ترین و با شکوه‌ترین خیابان‌های خاورمیانه یعنی خیابان ولیعصر واقع شده است.
این پارک یکی از پارک‌های قدیمی تهران است که امروز به یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران تبدیل شده و حالا جایی توریستی، نه فقط برای وقت گذرانی ساکنان تهران بلکه برای گردشگران داخلی و خارجی شده است. در سال‌های اخیر هم المان‌های جدیدتری به این پارک اضافه شده که به جذب بیشتر گردشگران کمک زیادی می‌کند. یکی از بهترین طبیعت‌گردی‌های تهران را می‌توانید در پارک ساعی داشته باشید.

پارک طالقانی؛ بوستان طالقانی یکی از بوستان‌های تهران است که روی تپه‌های عباس‌آباد واقع شده و به علت قرارگیری در ارتفاع دارای چشم‌اندازی زیباست. وسعت این پارک حدود ٣٣هکتار بوده و در سال ١٣٥٧ این بوستان محلی بوده برای اوقات فراغت خانواده‌ها در روز‌های تعطیل و تابستان.
آلاچیق‌ها و میز و صندلی‌های متعددی در جای‌جای این بوستان قرار دارد. به دلیل ویژگی‌های خاص این پارک مثل مسیر‌های پیاده‌روی شیب‌دار و فضا‌های مناسب ورزش گزینه مناسبی برای تیم‌ها و گروه‌های ورزشی است، تا تمرینات هوازی خود را در تپه‌های عباس‌آباد انجام دهند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید