تعمیرکار موبایل خود باشید

تعمیرکار موبایل خود باشید

عادت‌های خود را تغییر دهید؛ برنامه‌هایی که برای مدت طولانی باز هستند را ببندید، اما برنامه‌های پرکاربرد را باز بگذارید و در پس‌زمینه سراغ آن‌ها بروید، اما نه برای مدت طولانی.

کد خبر : ۶۹۶۴۱
بازدید : ۱۷۷۱۴
تعمیرکار موبایل خود باشید
پیشرفت تکنولوژی به راحت‌ترشدن زندگی ما کمک بسیاری کرده است، اما مشکلاتی هم دارد که به صورت منظم با آن‌ها مواجه می‌شویم که برای حل آن‌ها نیاز به زمان و پول داریم و در بسیاری موارد از درست‌شدن وسایل تکنولوژیک خود ناامید می‌شویم.

ما هر روز بیشتر و بیشتر از تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کنیم و وقتی اتفاقی برای آن‌ها می‌افتد، انگار دردی تمام اعضای بدنمان را فرا می‌گیرد و خیلی سریع به دنبال حل مشکل هستیم. برخی از مشکلات مثل شکستن، ضربه‌دیدن یا سوختن باتری و هارد با صرف هزینه زیاد و وقت همراهند، اما خوشبختانه اگر اطلاعات داشته باشیم، بسیاری از مشکلات تلفن‌های هوشمند به‌سادگی قابل حل است.

از این راهنما برای حل رایج‌ترین مشکلات گوشی‌های هوشمند خود استفاده کنید. اما اگر با مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنید که در این لیست وجود ندارد، می‌توانید آن را جست‌وجو کنید و به دنبال بهترین راه‌حل برای رفع مشکلتان باشید. برخی از جست‌وجو‌ها با توجه به مدل گوشی و نوع مشکلی که برایتان ایجاد شده است، می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند.

واکنش‌های گوشی کند می‌شود
مسأله‌ای که برای بیشتر کاربران گوشی‌های هوشمند اتفاق می‌افتد و آن‌ها را آزار می‌دهد. به نظر می‌رسد این مشکل در به‌روزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل به‌ویژه در گوشی‌های هوشمند سالم و برنامه‌هایی که به دلیل به روزرسانی اجرا نمی‌شوند، بیشترین تأثیر را دارد. اگر سن گوشی همراه شما آن‌قدر بالا نیست و این اتفاق برای آن می‌افتد، باید بدانید که یک جای کار لنگ می‌زند.

راه‌حل: پاک‌کردن کش و ساختن فضا
با بستن برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید شروع کنید، تنظیمات خود را تغییر دهید و برنامه‌های غیر مهم خود را حذف کنید. عادت‌های خود را تغییر دهید؛ برنامه‌هایی که برای مدت طولانی باز هستند را ببندید، اما برنامه‌های پرکاربرد را باز بگذارید و در پس‌زمینه سراغ آن‌ها بروید، اما نه برای مدت طولانی.
هر بار باز شدن یک برنامه می‌تواند کش تلفن شما را پر کند، اما بازبودن طولانی بیشتر این کار را می‌کند. اگر با سرعت اینترنت مشکل دارید و هم به وای‌فای و هم به اینترنت همراه دسترسی دارید، سیگنال‌های هر دو را چک کنید و هر کدام که سریع‌تر است را انتخاب کنید.

باتری شما مدت زمان کمی دوام می‌آورد
چگونه می‌توانید از تلفن همراه خود استفاده کنید وقتی به اندازه کافی روشن نمی‌ماند. مشکلات باتری یکی از شایع‌ترین ناامیدی‌های تلفن همراه است که معمولا به دلیل استفاده نادرست کاربر ایجاد می‌شود. دفعه بعد که متوجه شدید تلفن همراه شما خیلی زود شارژ کم می‌کند، تنظیمات زیر را انجام دهید و برنامه‌هایی که باتری شما را تخلیه می‌کنند را پاک کنید.

راه‌حل: حداکثر زمان روشن‌بودن گوشی
ابتدا مطمئن شوید شارژری که از آن استفاده می‌کنید برای باتری شما بهینه شده باشد. سپس زمان وقفه صفحه خود را تنظیم و کوتاه کنید تا گوشی شما زودتر از زمانی که در حال استفاده نیست، به خواب برود و روشنایی خود را در صورت امکان کاهش دهد.
اگر تلفن شما حالت صرفه‌جویی باتری داشته باشد، آن را هر زمان که به تلفن خود خیلی نیاز دارید و ممکن است شارژتان جوابگو نباشد، فعال کنید. مهمتر از همه تنظیمات خود را تغییر دهید تا برنامه‌ها و به‌روزرسانی‌ها در پس‌زمینه فعالیتی انجام ندهند.

صفحه شما خراب شده است
از آنجا که صفحه‌نمایش تلفن‌های ما از شیشه ساخته شده است، جای تعجب نیست که گاهی اوقات ضربه سنگین برخورد آن با زمین باعث شکسته‌شدنش شود. ترک‌ها ممکن است گاهی منجر به مشکلات لمسی صفحه نمایش شما شود، پس ممکن است وقتی صفحه نمایش شما آسیب ببیند آن را درست کنید.

راه‌حل: قبل از تعمیر از آن جلوگیری کنید
اگر صفحه نمایش شما در حال حاضر ترک خورده باشد، می‌توانید بلافاصله آن را تعویض کنید؛ پس از آن بهترین شیوه -همانند بسیاری از مشکلات و راه‌حل‌های آن‌ها در گوشی‌های هوشمند- پیشگیری است. شما می‌توانید یک محافظ صفحه نمایش قابل اعتماد و یک کاور گوشی خوب بخرید تا در هنگام سقوط و یا لغزش دستتان از گوشی شما محافظت کند.

دستگاه شما خیس می‌شود
حادثه برای بهترین ما هم اتفاق می‌افتد. هنگامی که گوشی شما در آب فرو می‌رود، لحظه عجیب و ترسناکی است؛ به‌خصوص اگر صفحه نمایش شروع به چشمک‌زدن کند یا غیرطبیعی به نظر برسد.
شاید شما همان لحظه به این فکر کنید که تلفن همراهتان به تاریخ پیوسته است، اما باید همیشه یک امیدواری در سخت‌ترین لحظه‌ها وجود داشته باشد و بهترین آن این است که کمک‌های حرفه‌ای دریافت کنید.

راه‌حل: سری به تعمیرگاه موبایل بزنید
جای آن‌که گوشی خود را از بین ببرید یا بی‌خیال آن شوید، خیلی سریع آن را به تعمیرگاه برسانید، البته ممکن است در این میان گوشی خود را داخل کیسه برنج بگذارید یا برایش سشوار روشن کنید!
اما بهترین کار این است که خیلی سریع آن را به تعمیرگاه برسانید؛ چون تعمیرکار خیلی سریع اجزای گوشی را از هم جدا می‌کند و قطعات را خشک می‌کند تا کمترین آسیب به قطعات تلفن شما برسد. حتی ممکن است اگر خیلی زود تمام این روند اتفاق بیفتد، دیگر نیازی به هزینه جداگانه برای تعویض قطعات نباشد.


تلفن شما بیش از حد داغ می‌شود
در دست‌گرفتن یک تلفن داغ و کارکردن با آن می‌تواند یک تجربه عجیب و غریب باشد و شاید یکی از راه‌هایی که همان لحظه برای برطرف‌کردن داغی گوشی به ذهنمان برسد، گذاشتن گوشی در فریزر است، گرمای زیاد می‌تواند بشدت به باتری و عمر صفحه نمایش شما آسیب برساند (همچنین رطوبت و سرمای یخچال و فریزر).

راه حل: آن را خنک و غیر فعال نگه دارید
برای شروع، تلفن شما باید دور از نور مستقیم خورشید نگه داشته شود و همچنین جایی نباشد که ممکن است خیلی گرم شود. به این فکر کنید که در یک ظهر گرم مردادماه در خیابان راه می‌روید و تمام وجودتان از شدت گرما گُر گرفته است، اگر در همان زمان گوشی شما نیز در جیبتان باشد، آن هم بشدت گرم می‌شود و این‌طور است که شما یک گوشی داغ دارید.
بعضی از برنامه‌ها می‌تواند گوشی شما را در حین استفاده بشدت داغ کند؛ این را بدانید که آن‌ها هنگام داغ کردن گوشی شما به تمام اجزای داخلی آن آسیب می‌زنند، پس سعی کنید از این برنامه‌ها استفاده نکنید.
همچنین هنگام استفاده از یک برنامه، دیگر برنامه‌های خود را ببندید، نور زمینه را خیلی زیاد نکنید، وقتی از WiFi استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید، همچنین در روز‌های گرم و جایی که نور خورشید زیاد است، برنامه‌های درحال انجام در پس‌زمینه‌تان را غیرفعال کنید و این را بدانید که بهترین زمان استفاده زیاد از تلفن همراه شب‌هاست.

فضای ذخیره‌سازی پر شده است
این روز‌ها مردم عکس و فیلم بیشتری می‌گیرند و فضای ذخیره‌سازی گوشی‌ها یک مسأله مهم برای کاربران شده است. برنامه‌ها، دانلود‌ها و ویژگی‌های سیستم عامل‌های جدید هم در کم شدن فضای ذخیره‌سازی بسیار موثر است. خوشبختانه چند روش ساده برای پاک‌کردن اتاق ذخیره‌سازی وجود دارد.

راه حل: گزینه‌های ذخیره‌سازی خود را فراتر از حافظه گوشی خود گسترش دهید
به همان شیوه که صاحبان خانه‌ها هنوز روی واحد‌های ذخیره‌سازی برای نگهداری اموال اضافی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌توانید دستگاه‌های دیگر را برای ذخیره‌کردن اطلاعات و تصاویر خود به‌کار بگیرید. شما می‌توانید انواع گزینه‌های کلود را مانند iCloud یا Google Drive در نظر بگیرید و از آن‌ها استفاده کنید یا می‌توانید محتویات خود را به هارد دیسک‌های خارجی یا یک کامپیوتر منتقل کنید.
البته یک گزینه نوستالژیک هم وجود دارد؛ عکس‌های خود را چاپ و از حافظه گوشی‌تان پاک کنید. شما هم می‌دانید لذت دیدن عکس‌های فیزیکی خیلی بیشتر است.

انجماد صفحه نمایش
هنگامی که تلفن شما یخ می‌زند و حتی دکمه Home کار نمی‌کند، تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که دستگاه را خاموش و مجددا راه اندازی کنید. اما اگر به‌طور مداوم این اتفاق می‌افتد، می‌تواند بسیار ناخوشایند و معمولا ناشی از فضای ذخیره‌سازی کم و استفاده بیش از حد از برنامه‌ها باشد.

راه حل: پاک‌کردن تلفن همراه
برخی از روش‌های نگهداری خانه برای همه یکسان است و می‌توان از ترتیب انجام آن برای موارد دیگر در زندگی هم استفاده کرد. حالا آن‌ها را روی موبایل خود انجام دهید؛ بستن برنامه‌هایی که درحال اجراست، پاک‌کردن حافظه پنهان، حذف برنامه‌هایی که نیازی به آن‌ها ندارید، برخی از موارد خود را به هارد دیسک منتقل یا از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که به معنای واقعی کلمه سطل آشغال گوشی شما را خالی می‌کند. احتمالا گوشی شما بعد از انجام برخی از این کار‌ها و حذف اضافی‌ها نفس راحتی می‌کشد.

موبایلی که مدام می‌میرد
زمانی که بیش از یک برنامه روی موبایل شما دچار مشکل باشد، ممکن است تلفن همراهتان مدام خاموش و دوباره روشن شود. البته این غیر از مشکلات به‌روزرسانی‌های جدید است که ممکن است در برخی دستگاه‌ها اتفاق بیفتد، اما اگر اخیرا برنامه‌ای یا دستگاهتان را به‌روزرسانی نکرده‌اید، تشخیص و رفع این مشکل کار سختی است.
حتی ممکن است مشکل سخت‌افزاری برای موبایلتان به وجود آمده باشد. اول چندین مرحله پاکسازی را انجام دهید و سپس اقدامات دیگر را اجرا کنید.

راه حل: راه‌اندازی و تنظیم مجدد دستگاه
تلفن خود را مجددا راه‌اندازی و حافظه موقت و اطلاعات برنامه‌های فعال خود را پاک کنید. اگر تلفن شما فریز شده باشد باید گوشی را خاموش کنید. بعد از آن بررسی کنید که آیا می‌توانید فضای ذخیره‌سازی موجود خود را با حذف برخی از داده‌های غیر ضروری گسترش دهید؟
در نهایت اگر هنوز مشکل دارید، بازنشانی کارخانه ممکن است بهترین کاری باشد که می‌توانید انجام دهید تا گوشی شما به‌طور کامل پاک شود و به شکل روز اول برگردد و اگر باز هم مشکل برطرف نشد، دیگر مشکل سخت‌افزاری است که باید تعمیرگاه آن را برطرف کند و ممکن است هزینه سنگینی برایتان داشته باشد.

از سیگنال‌ها بد پذیرایی می‌کند
مشکلات اتصال به شبکه یا سیگنال‌های ضعیف سلولی می‌تواند یکی از معضلات رایج باشد که لازم است در این فهرست جایی داشته باشد. در بسیاری موارد، تغییر تنظیمات روی گوشی نمی‌تواند مشکل اتصال شما را حل کند و زمانی وجود دارد که سخت‌افزار شما دچار مشکل شده است. در این موارد شما می‌توانید چند کار انجام دهید، اما ممکن است به کمک خارجی هم نیاز داشته باشید.

راه حل: سعی کنید مشکل را در خانه حل کنید
پیش از انجام هر کاری اطمینان حاصل کنید که فقط شمایید که نمی‌توانید سیگنال‌های زنده را دریافت کنید و کس دیگری در اطرافتان این مشکل را ندارد. اگر دستگاه‌های دیگر هم مشکل داشته باشند احتمالا شبکه به‌عنوان یک کل دارای مشکل است. برای حل این مشکل با حامیان خود یا شبکه‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی تماس بگیرید.
اما اگر واقعا گوشی شما مقصر است، ابتدا آن را مجددا راه‌اندازی کنید، سپس مطمئن شوید که آخرین نسخه سیستم عامل روی گوشی شما نصب شده است. در آن لحظه اگر هنوز هم مشکل اتصال دارید نیاز به انجام برخی جست‌وجو‌ها در اینترنت یا پشتیبانی و درخواست کمک از تولید‌کننده تلفن خود دارید.

گوشی شما دیگر شارژ نمی‌شود
همان‌طور که عمر باتری و تلفن همراه شما روزبه‌روز کم می‌شود، کابل‌های شارژ و پورت‌های شارژ هم همین مسیر را می‌روند. به تلفن خود نگاه کنید، زبانه‌های کوچک فلزی در اطراف جایی که شارژر را وصل می‌کنید، می‌تواند آسیب‌دیده یا کثیف باشد که همین امر می‌تواند قابلیت شارژ را ضعیف یا قطع کند، اما این را بدانید که معمولا این پورت شارژ است که مشکل‌ساز می‌شود.

راه حل: تمیزکاری حرفه‌ای انجام دهید
اگر لازم است کابل شارژتان را دور بیندازید این کار را بکنید، اما اگر مطمئنید که کابل شارژ سالم است باید پورت شارژ را تمیز کنید. از یک مسواک استفاده نشده و تمیز یا یک گوش‌پاک‌کن تمیز برای تمیز کردن داخل و اطراف پورت شارژتان استفاده کنید.
اگر کابل یا آداپتور دیواری معیوب و خراب است، آن را عوض کنید و متاسفانه اگر با تمام این‌ها مشکل حل نشد، شما با یک پورت شارژ شکسته و معیوب مواجهید که برای تعمیر یا تعویض آن باید به تعمیرگاه
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید