عقبگرد دلار و سکه از مرز مقاومتی

عقبگرد دلار و سکه از مرز مقاومتی

طی معاملات یکشنبه شاخص کل بورس تهران پس از تجربه ۷ صعود متوالی، کاهشی شد و ضمن ثبت افت ۲۴/ ۰ درصدی در سطح ۲۲۴هزار و ۵۷ واحد قرار گرفت.

کد خبر : ۶۹۷۰۹
بازدید : ۷۶۶۸
یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آن‌ها است. بر این اساس در این صفحه روند‌های قیمتی بازار‌های مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام
توقف بورس در پاگرد صعود
طی معاملات یکشنبه شاخص کل بورس تهران پس از تجربه ۷ صعود متوالی، کاهشی شد و ضمن ثبت افت ۲۴/ ۰ درصدی در سطح ۲۲۴هزار و ۵۷ واحد قرار گرفت. رشد بی‌وقفه شاخص سهام در روز‌های گذشته باعث شد تا معامله‌گران با شناسایی سود، سمت عرضه را خصوصا در صنایع کالایی تقویت کنند و شاهد اصلاح نماگر بورس باشیم.
با این حال شدت تقاضا در تک سهم‌ها و گروه‌های کوچک در حدی بود که شاخص کل هم‌وزن بدون اعتنا به روند عمومی کاهشی به رشد خود ادامه دهد. در همین راستا توازن پول‌های تازه پیوسته به بازار سهام از بین رفت و حرکت متقاضیان با اخبار پیرامون افزایش دارایی و تغییر قیمت به سمت سهام خودرویی، بانکی، سیمان و زراعت تغییر جهت یافت.
عقبگرد دلار و سکه از مرز مقاومتی
بازار ارز
رفتارشناسی دلار از درهم
هر دلار آمریکا راس ساعت ۱۶ روز یکشنبه به بهای ۱۴ هزار و ۷۵۰تومان به فروش رفت که ۱۰۰ تومان کمتر از قیمت بسته شده در پایان معاملات شنبه بود. به این ترتیب با افت ۶۷/ ۰ درصدی به سه صعود متوالی شاخص ارزی کشور پایان داده شد. دلار در ابتدای روز به پیروی از درهم صعودی شد و پیش از ظهر به مدت کوتاهی در کانال ۱۵هزار تومان معامله شد.
با این حال افت نرخ حواله درهم و برخورد به سطوح مقاومتی بازار ارزی کشور را تحت تاثیر قرار داد. بازارساز با تغییر سیاست قیمت‌گذاری خود نقش بسزایی در کاهش قیمت دلار ایفا کرد. صرافی‌های معتمد بازارساز نرخ فروش دلار خود را تا ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش دادند و با حذف فاصله آربیتراژی افت دلار را شدت بخشیدند.
عقبگرد دلار و سکه از مرز مقاومتی
بازار سکه
توقف سه رشد متوالی سکه
هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ روز گذشته ضمن ثبت افت ۲۰ هزار تومانی به بهای ۵ میلیون و ۷۰ هزار تومان به فروش رسید. در روزی که قیمت طلا به واسطه تعطیلی بازار جهانی ثابت بود، سکه با دلار همنوا شد و با افت ۶۷/ ۰ درصدی نرخ ارز حدود ۴/ ۰ درصد از ارزش خود را از دست داد.
در ابتدای معاملات دیروز و پیش از ظهر بهای سکه تا مقاومت ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی هم رشد کرد؛ اما همزمان با افت نرخ ارز و برخورد سکه به مقاومت مذکور بهای این دارایی ارزشمند نیز نزولی شد و تمامی سود انباشته شنبه خود را تخلیه کرد.
دیروز دلار با دو اهرم افت نرخ حواله درهم و مدیریت صحیح بازارساز نزولی شد. افزایش عرضه سکه‌های پیش فروش نیز شرایط بازار سکه را تحت تاثیر قرار داده است.
عقبگرد دلار و سکه از مرز مقاومتی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید