۴ خودروی جذابی که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند

کارشناسان بریتانیایی معتقدند استون مارتین ونتیج AMR در بخش عملکرد فنی و فرمان ‏پذیری یکی از بهترین محصولات خودروساز اصیل بریتانیا است.

کد خبر : ۶۹۷۶۲
بازدید : ۲۸۵۰۲
۴ خودروی جذابی که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند
فیات آبارث Essesse ۵۹۵
شرکت تیونینگ آبارث به مناسبت هفتادمین سال تأسیس این شرکت مدلی جدید از فیات ۵۰۰ را با نام ۵۹۵ Essesse رونمایی کرده است. آبارث اولین مدل فیات ۵۰۰ Essesse را ۱۰ سال پیش معرفی کرد یعنی زمانی که فیات ۵۰۰ مدل ۲۰۰۹ به بازار آمده بود.
اما برای سال ۲۰۱۹ مدل جدیدی از این خودرو با نام ۵۹۵ معرفی شده است که قوی‌ترین نسخه‌ی فیات ۵۰۰ نیز محسوب می‌شود. پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این خودرو می‌تواند ۱۸۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

از دیگر امکاناتی که آبارث روی فیات ۵۰۰ نصب کرده است، باید به سیستم اگزوز اسپرت، دیفرانسیل لغزش محدود، ترمز‌های برمبو با کالیپر‌های قرمز رنگ، ترمز‌های دیسکی خنک شونده، رینگ اسپرت ۱۷ اینچی به رنگ سفید و رنگ‌آمیزی جدیدی برای بدنه و قاب آینه‌های جانبی اشاره کرد.
در این خودرو که پرچم دار مدل‌های فیات شناخته می‌شود، از فیلتر هوای اسپرت ساخت BMC استفاده شده است که هوای بیشتری را برای پیشرانه تأمین می‌کند.

کمک فنر‌ها نیز با انواع اسپرت ساخت Koni تعویض شده اند تا شاهد پایداری بهتری باشیم. درون کابین ۵۹۵ Essesse صندلی‌های اسپرت از جنس فیبر کربن مشاهده می‌شوند و در برخی نقاط دیگر نیز از تزئینات فیبر کربنی استفاده شده است.
نمایشگر ۷ اینچی این خودرو با اپل کارپلی و اندروید اتو نیز سازگار است تا کاربران به راحتی قادر به کنترل سیستم چندرسانه‌ای با گوشی هوشمند خود باشند. به گفته‌ی آبارث، صندلی‌های فیبر کربنی خودرو به صورت سفارشی ساخته شده اند و بهترین حمایت از بدن راننده را به عمل می‌آورند. قیمت فیات ۵۹۵ Essesse که در بازار انگلستان از ۱۶ هزار پوند (حدود ۲۱ هزار دلار) آغاز می‌شود، در گران‌ترین نسخه به ۲۷ هزار پوند می‌رسد.
۴ خودروی جذابی که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند
مدل ۲۰۲۰ هیوندای آیونیک
هیوندای از نسخه فیس لیفت ۲۰۲۰ برای مدل‌های هیبریدی و تمام الکتریکی آیونیک رونمایی کرد که تغییرات زیادی در فضای داخل و بیرون دارد. هیوندای نسخه تازه‌ای از خانواده هاچ بک آیونیک (Ioniq) را با طیف وسیعی از به روزرسانی‌های عملکردی، تکنولوژیکی و ظاهر طراحی عرضه کرده است.
رقیب تویوتا پریوس هم اکنون ۲۹۳ کیلومتر شعاع حرکتی طبق استاندارد WLTP را به صورت تمام‌الکتریکی ارائه می‌دهد که نشان دهنده‌ی بهبود ۳۶ درصدی در مدل ۲۸ کیلووات ساعت خروجی است.

بااین حال چنین ظرفیت پیمایشی هنوز هم حدود ۱۶۰ کیلومتر کمتر از هیوندای کنا برقی است که در بازار به فروش می‌رسد. باتری ۳۸.۳ کیلووات ساعت خودروی الکتریکی هیوندای آیونیک از موتور الکتریکی با قدرت ۱۳۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۵ نیوتن متر بهره می‌برد و با شارژر جدید ۷.۲ کیلووات سازگار با ایستگاه شارژ AC نوع ۲ ادغام می‌شود.

هیوندای ادعا می‌کند که می‌توان باتری نسخه فیس لیفت ۲۰۲۰ این خودروی برقی را طی ۵۴ دقیقه تا ۸۰ درصد ظرفیت شارژ کرد. مدل‌های مجهز به سیستم محرکه هیبریدی و پلاگین هیبریدی بدون تغییر باقی خواهند ماند، اما شعاع حرکتی نسخه پلاگین هیبرید به میزان ۵۱ کیلومتر افزایش یافته است.
هیوندای همچنین جدیدترین نسخه نرم افزار اتصال Blue Link را به آیونیک اختصاص داده است که امکان استارت‌زدن از راه دور، قفل درها، بررسی وضعیت باتری و کنترل آب وهوا را ازطریق برنامه مرتبط روی گوشی هوشمند فراهم می‌کند.

سایر به روزرسانی‌های پیشرفته فنی شامل برنامه کمک اضطراری خودکار با نام eCall، اشتراک رایگان ۵ ساله برای پایش زنده امکانات ترافیکی داخل سیستم ناوبری ماهواره‌ای می‌شود.
هیوندای آیونیک جدید نسبت به نسل گذشته خود با تغییرات ظاهری در جلوی پنجره (در هر دو مدل هیبریدی و الکتریکی)، سپر جلو و عقب و آرایش چراغ‌های جلو و عقب همراه شده است. در کنار صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، تغییرات فضای داخل کابین شامل دکمه‌های کنترل درجه حرارت، نور پس زمینه آبی سراسری و طیف وسیعی از رنگ‌های جدید برای تزئینات و لوازم داخلی چرمی می‌شود.
طبق معمول، هیوندای روی نسخه‌های پلاگین هیبریدی آیونیک تمرکز می‌کند که تابستان امسال به بازار عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود نسخه‌ی تمام‌الکتریکی از اوایل مهر ماه امسال وارد خط تولید شود.
۴ خودروی جذابی که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند
تویوتا ۸۶ Hakone Edition
شعبه تویوتا آمریکا اخیرا نمونه جدیدی از تویوتا ۸۶ با نام Hakone Edition را معرفی کرده است. با وجود اینکه گمانه زنی‌های زیادی در رابطه با آینده تویوتا ۸۶ و برادرش سوبارو BRZ وجود دارد؛ اما شعبه تویوتا در آمریکا به تازگی نسخه جدیدی با نام Hakone Edition را معرفی کرده است.
این خودرو که از رنگ مخصوص سبز بهره می‌برد، نسخه‌ای مشابه خودرویی است که سال گذشته برای بازار ژاپن معرفی شد.

خودرو ۸۶ Hakone Edition جزئی از سبد محصولات تویوتا در بازار آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۰ خواهد بود و بر پایه نمونه‌های GT موجود در آمریکا ساخته خواهد شد.
به گفته شرکت تویوتا، این نمونه خاص از تویوتا ۸۶ با اشاره به هاکونه تِرن پایک (Hakone Turnpike) یکی از بهترین جاده‌های ژاپن نام گذاری شده است.

از ویژگی‌های کلیدی بدنه می‌توان به رنگ سبز، رینگ‌های ۱۷ اینچی چند پره آلومینیومی با روکش برنزی و باله عقب تیره رنگ اشاره کرد. در قسمت کابین خودرو، صندلی‌ها پوشش آلکانترای قهوه‌ای و سیاه دارند و نشان ۸۶ در داشبورد دیده می‌شود.
علاوه براین، خریداران یک پوشش مخصوص قهوه‌ای رنگ برای کلید خودرو و کاور قهوه ای رنگ موبایل با دوخت تیره دریافت خواهند کرد. قدرت خودرو از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر باکسر ساخت سوبارو به دست می‌آید.

این پیشرانه در حالتی که با جعبه دنده دستی هماهنگ شده باشد، ۲۰۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در صورت سفارش جعبه دنده ۶ سرعته خودکار، قدرت پیشرانه به ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور به ۲۰۵ نیوتن متر کاهش می‌یابد.
از آنجایی که تویوتا۸۶ Hakone Edition بر پایه نسخه GT ساخته می‌شود، تجهیزاتی همچون چراغ‌های LED جلو، آینه‌های جانبی برقی، اگزوز‌های با پوشش کروم، مه شکن های‌LED، فرمان چند حالته، سیستم تهویه مطبوع دو گانه، گرم کن‌های صندلی در جلو، کروز کنترل و سیستم ورود بدون کلید به همراه دکمه استارت/استاپ می‌شود.
تویوتا مدل۸۶ Hakone Edition را در پاییز سال جاری میلادی در بازار آمریکای شمالی عرضه می‌کند؛ قیمت این خودرو با نزدیک شدن به زمان عرضه اعلام خواهد شد.
۴ خودروی جذابی که در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند
استون مارتین ونتیج AMR
AMR اولین نسخه از نسل جدید استون مارتین ونتیج است که با جعبه دنده‌ی دستی عرضه می‌شود. نسل جدید استون مارتین ونتیج (Vantage) شاید از نظر طراحی به خصوص در نمای جلو منتقد‌های زیادی داشته باشد، اما در بخش عملکرد فنی و فرمان پذیری یکی از بهترین محصولات خودروساز اصیل بریتانیا است.
به لطف پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V. شکل ۴ لیتری تویین توربوشارژ که از آلمان و مهندس‌های AMG رسیده است، ونتیج جدید بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت در اختیار دارد.

گرندتورر خوش ساخت استون مارتین برای انتقال قدرت پیشرانه‌ی V. ۸ به چرخ‌های عقب از جعبه دنده‌ی خودکار ZF استفاده می‌کند؛ بسیاری از طرفداران، نبود جعبه دنده‌ی دستی در ونتیج را یک نقص بزرگ می‌دانستند. اما حالا مدیران ارشد استون مارتین با نسخه‌ی AMR، به درخواست این افراد پاسخ داده اند.
ونتیج AMR از جعبه دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دستی ساخت شرکت ایتالیایی Graziano استفاده می‌کند؛ نکته‌ی مهم این است که طرح تعویض دنده مشابه خودرو‌های مسابقه‌ای بوده و سطح اول دسته دنده به صورت دنده یک پایین-دنده عقب بالا است.

دلیل استفاده از این طرح، استفاده از الگوی H. شکل در تعویض دنده هاست تا دنده اول و عقب که استفاده‌ی زیادی در رانندگی تهاجمی و مسابقه ندارند، خارج از محدوده‌ی تمرکزِ راننده قرار بگیرند.
استون مارتین از دیفرانسیل لغزش محدود (LSD) جدید درکنار فناوری AMSHIFT هم استفاده کرده است تا دنده معکوس در بهترین حالت و بدون فشار اضافی به پیشرانه انجام شود. استون مارتین ونتیج AMR در بخش پیشرانه و قوای فنی تقریباً مشابه مدل استاندارد است.

پیشرانه‌ی V. ۸ تویین توربوشارژ ۴ لیتری با قدرت ۵۰۳ اسب بخار در AMR نصب می‌شود، اما به دلیل وجود جعبه دنده‌ی دستی، گشتاور از ۶۸۵ به ۶۲۵ نیوتن متر رسیده که از ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دور بر دقیقه در دسترس است. در مقابل نسخه‌ی AMR ونتیج ۱۵۳۵ کیلوگرم وزن دارد که ۹۵ کیلوگرم کمتر از نمونه‌ی استاندارد است.
این تغییرات باعث شده تا ونتیج AMR در زمان ۳.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که ۰.۴ ثانیه عقب‌تر از مدل خودکار است؛ البته نهایت سرعت هر دو مدل دستی و خودکار به حدود ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

با اینکه ونتیج AMR گشتاور کمتری دارد، اما مهندس‌های استون مارتین اشاره می‌کنند که تمرکز اصلی این مدل باتوجه به وزن کمتر و جعبه دنده‌ی دستی در هیجان و درگیر کردن بیشتر راننده معطوف شده است. تغییر مهم دیگر AMR استفاده از ترمز‌های سرامیک کربن و آخرین نسخه‌ی دمپر‌های هوشمند Skyhook است که در سه حالت مختلف اسپرت، اسپرت پلاس و پیست تنظیم می‌شود.
استون مارتین ونتیج AMR تنها در ۲۰۰ دستگاه با رنگ‌های آبی، سیاه، خاکستری و سفید تولید می‌شود. ۵۹ دستگاه آخر تولیدی، به منظور گرامی داشت پیروزی استون مارتین در مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز سال ۱۹۵۹ با طرح و رنگ ویژه‌ی مسابقه‌ای و کد Vantage ۵۹ عرضه می‌شود.

به علاوه، مدیران ارشد این برند بریتانیایی اعلام کردند که پس از تولید ۲۰۰ دستگاه از نسخه ‎‌ی AMR، مدل‌های استاندارد ونتیج از سال ۲۰۲۰ با آپشن جعبه دنده‌ی دستی همراه خواهند شد.
استون مارتین ونتیج AMR هم اکنون با قیمت پایه ۱۴۹،۹۹۵ پوند در بریتانیا (۲۹ هزار پوند گران‌تر از مدل استاندارد و خودکار) و ۱۸۴،۹۹۵ دلار در آمریکا فروخته می‌شود؛ مدل Vantage ۵۹ هم ۲۰۹،۹۹۵ دلار قیمت خورده است.
منبع: روزنامه سازندگی
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید