کلاهبرداری رمال اینترنتی

کلاهبرداری رمال اینترنتی

مجرمان و افراد کلاهبردار در فضای مجازی با متوسل‌شدن به ابزار‌های خرافی و متقلبانه و سوءاستفاده از اعتقادات شهروندان به‌دنبال اخاذی و کسب منافع مالی هستند.

کد خبر : ۶۹۸۹۶
بازدید : ۱۲۰۳۲
کلاهبرداری رمال اینترنتی با وعده حل مشکلات خانوادگی
زنی که در دام یک رمال اینترنتی گرفتار و از وی کلاهبرداری شده بود، علیه این فال‌گیر شکایت کرد و باعث دستگیری او شد.
با شکایت زنی ۳۱ ساله مبنی بر کلاهبرداری ۲۵ میلیون‌ریالی یک رمال از او در یکی از شبکه‌های اجتماعی، پیگیری پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتای تهران قرار گرفت.

شاکی در اظهارات خود به پلیس گفت: در زندگی شخصی‌ام دچار مشکل و ناراحتی شدم و با بروز اتفاقاتی ناگوار و ناراحت‌کننده فکر کردم به زندگی‌ام نگاه بد شده است. به همین دلیل به‌دنبال راهی برای از بین‌بردن اتفاقات شوم و رهایی از ناملایمات زندگی بودم تا اینکه در یکی از شبکه‌های اجتماعی به یک صفحه دعانویسی و فال‌گیری برخوردم و ارتباط من با مدیر صفحه آغاز شد و در محیط گفتگو (Direct) مشکلات عدیده زندگی شخصی خود را برای او بازگو کردم.
در ابتدا فرد دعانویس سؤال‌هایی از زندگی خصوصی من پرسید و متأسفانه من هم اعتماد کردم و به همه سؤال‌های او پاسخ دادم. سپس مدیر کانال شروع به مشاوره و انرژی‌درمانی من کرد. احساس می‌کردم روحیه‌ام کمی بهتر شده است غافل از اینکه فال‌گیر در حال آماده‌کردن فضایی بود که از من شروع به اخاذی کند.
با درخواست او با توجه به تعرفه‌هایش در چند مرحله ۲۵ میلیون ریال برایش واریز کردم، اما بعد از گذشت چند روز، متهم دیگر جواب پیام من را نداد. آن موقع بود که فهمیدم او کلاهبردار است و از احساسات و اعتماد من سوء‌استفاده کرده است.

مأموران بعد از شنیدن اظهارات این زن در تحقیقات و تجسس‌های خود توانستند هویت مدیر صفحه موردنظر را که زنی ۳۴ ساله به نام حمیرا است، فاش و نشانی محل سکونت او را در محله جیحون پیدا کنند.

در ادامه موضوع به دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای اطلاع داده شد و پس از هماهنگی با مرجع قضائی متهم دستگیر و راهی پلیس فتا شد. حمیرا پس از مواجهه با شاکی به جرم خود اعتراف و انگیزه‌اش از این کار را کسب درآمد از افراد دارای مشکل خانوادگی اعلام کرد.

سرهنگ «تورج کاظمی»، رئیس‌پلیس فتای تهران بزرگ، با تأیید این خبر به شهروندان توصیه کرد: رمالی، دعانویسی و فال‌گیری نوعی مانور متقلبانه برای تحصیل مال است. برخی شهروندان برای رفع مشکلات خود به جای مراجعه به متخصصان روان‌شناسی و مشاوره خانوادگی، به رمال‌ها مراجعه می‌کنند که این امر پیامد‌های ناگواری را به دنبال دارد.
مجرمان و افراد کلاهبردار در فضای مجازی با متوسل‌شدن به ابزار‌های خرافی و متقلبانه و سوءاستفاده از اعتقادات شهروندان به‌دنبال اخاذی و کسب منافع مالی هستند. شهروندان هیچ‌گاه برای رفع مشکلات خود نباید به این‌گونه موارد چه در فضای مجازی و چه فضای واقعی اعتماد کنند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید