هفته‌ای ٥ نوبت با احسان علیخانی

هفته‌ای ٥ نوبت با احسان علیخانی

در هر برنامه از میان اجرا‌های راه‌یافته به فینال همان شب، هیأت ژوری تنها دو اجرا را برمی‌گزیند تا راهی مرحله آرای مردمی شوند و این یعنی قضاوت نهایی دور دوم بیشتر از این که بر عهده داوران باشد، بر عهده مردم است.

کد خبر : ۶۹۸۹۹
بازدید : ۹۴۰۵
هفته‌ای ٥ نوبت با احسان
نورا بیگ | احسان علیخانی یکی از خوش‌شانس‌ترین کسانی است که قاب تلویزیون به خود دیده است. می‌پرسید چرا؟ چون همه رقبایش این روز‌ها کنار رفته‌اند تا او با خیال راحت فینال عصر جدید را از همین هفته روی آنتن ببرد. البته شاید هم برعکس باشد و او حالا نجات‌دهنده آنتن سیما در روز‌هایی است که برنامه‌های پربیننده خود را از دست داده است.
به هر روی علیخانی از چند هفته قبل در حال ضبط مرحله دوم «عصر جدید» است و تغییرات زیادی هم در این مرحله از مسابقه داده است. در این برنامه شرکت‌کنندگان از طریق رأی داوران و آرای مردمی در ٢٥ برنامه به اجرای ٦٠ گروه فینالیست انتخاب خواهند شد.

ضربدر‌های قرمز را عوض کن
برنامه‌ای که در ماه‌های گذشته بار‌ها با چالش کپی‌کاری از برنامه‌های بین‌المللی مواجه بود، حالا در مرحله فینال با چند تغییر از جمله دکور و نحوه رأی‌دهی به شرکت‌کنندگان ادامه خواهد یافت تا در نبود برنده باش، نود و ماهِ ماه آنتن شبکه سه را پُر کند.
در دوره قبل، داوران به شرکت‌کنندگان رأی می‌دادند تا درنهایت یک نفر به فینال راه پیدا کند و بقیه شرکت‌کننده‌ها خود را در معرض آرای مردمی قرار می‌دادند. در دور جدید عصر جدید اما، داوران همان ابتدا با ضربدر قرمز روی صحنه حاضر می‌شوند و بعد اگر اجرا و درواقع پرفورمنس آن‌ها را پسندیدند، رنگ ضربدر را تغییر می‌دهند و درنهایت دو نفر فینالیست در معرض آرای مردمی قرار می‌گیرند.

عصر جدید ضرب در ٥
فینال عصر جدید در ٢٥ قسمت از دیشب پخش شد و بعد از پخش هر قسمت، مردم ٢٤ ساعت فرصت دارند تا از طریق اپلیکیشن یا با شماره‌گیری کد هر اجرا، رأی خود را ثبت کنند و در نهایت، ١٥ اجرا از میان ٦٠ اجرا، راهی نیمه‌نهایی خواهند شد.
در هر برنامه از میان اجرا‌های راه‌یافته به فینال همان شب، هیأت ژوری تنها دو اجرا را برمی‌گزیند تا راهی مرحله آرای مردمی شوند و این یعنی قضاوت نهایی دور دوم بیشتر از این که بر عهده داوران باشد، بر عهده مردم است. البته عوامل عصر جدید برای پر کردن ساعت‌های دیگر آنتن تلویزیون حسابی برنامه دارند.
دو قسمت در شب‌های یکشنبه و دوشنبه و ساعت ۲۲:٣٠ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. ویژه‌برنامه‌های باشگاه مهارت و درواقع پشت صحنه هر قسمت هم مثل گذشته یک روز بعد یعنی، دوشنبه و سه‌شنبه صبح پخش می‌شود. نتیجه رأی‌گیری از شرکت‌کنندگان تا دوازده شب سه‌شنبه بسته خواهد شد و چهارشنبه عصر برنامه اعلام نتایج آن ضبط می‌شود تا ساعت پنج عصر جمعه روی آنتن شبکه سه پخش شود؛ بنابراین نه یک‌بار و نه دوبار که احتمالا هر هفته ٥ بار این برنامه را به شکل‌های مختلف در قاب تلویزیون خواهید دید.

رأی دومیلیونی مردم
در حال حاضر از میان ٦٠ گروهی که به فینال آمده‌اند، ٣٥ نفر با آرای مردمی بوده‌اند، ٢٥ مورد آن هم با رأی هیأت داوران به این بخش مسابقه راه یافته اند. دو نفر با کارت طلایی و رأی مستقیم گروه و عوامل برنامه و احسان علیخانی فینالیست شده‌اند و هشت نفر دیگر هم از طریق باشگاه مهارت. باشگاه مهارت درواقع آن دست از شرکت‌کنندگانی بودند که از طریق کارت طلایی داوران به فینال راه پیدا می‌کردند. میزان آرای مردمی به شرکت‌کنندگان برنامه مشخص نیست، اما ظاهرا بیشترین رأی به یک شرکت‌کننده بیش از ٢‌میلیون نفر بوده است.

راکت‌های سرنوشت‌ساز
در دوره قبل اگر شرکت‌کنندگان موفق به کسب دو رأی می‌شدند، تکلیف آن‌ها با رأی تماشاگران درون سالن مشخص می‌شد؛ موافقان تشویق می‌کردند و درصورتی که تعدادشان بیشتر از مخالفان بود، شرکت‌کنندگان به مرحله بعد می‌رفتند.
این کار البته بی‌دردسر نبود و تشخیص میزان رأی را با مشکل مواجه می‌کرد. این‌بار، اما از قسمت سوم به بعد، راکتی دست تماشاگران سالن داده‌اند با دو روی قرمز و سفید؛ بنابراین تکلیف رأی‌های مساوی را تماشاگران درون سالن با این راکت‌ها مشخص خواهند کرد.

کارت بی کارت
یکی دیگر از تغییرات این برنامه درباره کارت‌های طلایی است. در دور اول عصر جدید، داوران به وسیله کارت‌های طلایی، برخی جامانده‌ها را به مرحله بعدی می‌فرستادند، اما در دور دوم این برنامه دیگر کارت طلایی وجود ندارد. ریما رامین‌فر، امیر کربلایی‌زاده، بهرام عظیمی، علی بیات موحد، علی میرصادقی، مهرداد نصرتی، مسعود مرعشی، محمد اصفهانی و ارشا اقدسی در هفته‌های گذشته برای آموزش یک هفته‌ای فینالیست‌ها به گروه اضافه شده بودند تا آموزش باشگاه مهارت با جدیت بیشتری انجام شود و حالا هم ظاهرا تا پایان ضبط برنامه کم و بیش در کنار فینالیست‌ها حضور خواهند داشت.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید