تنها سرنخ‌های معمای قتل وکیل حسین هدایتی

تنها سرنخ‌های معمای قتل وکیل حسین هدایتی

حمید حاجیان، وکیل دادگستری که چهارم اردیبهشت‌ماه در پارکینگ محل کارش در خیابان کامرانیه به ضرب چندگلوله به قتل رسید، مدت‌ها قبل وکالت حسین هدایتی را عهده‌دار بوده و همین مسأله هم بر پیچیدگی‌های این پرونده افزوده است.

کد خبر : ۶۹۹۳۲
بازدید : ۱۴۷۳۶
چند پوکه و یک دست‌خط تنها سرنخ‌های معمای قتل وکیل
چند هفته از قتل حمید حاجیان می‌گذرد، اما همچنان حواشی این جنایت مشکوک ادامه دارد و هر روز اخبار و شایعات مختلفی درباره ارتباط پیدا و پنهان این حادثه با پرونده فساد بزرگ مالی بانک سرمایه و البته چهره شناخته‌شده‌ای، چون حسین هدایتی مطرح می‌شود.
حمید حاجیان، وکیل دادگستری که چهارم اردیبهشت‌ماه در پارکینگ محل کارش در خیابان کامرانیه به ضرب چندگلوله به قتل رسید، مدت‌ها قبل وکالت حسین هدایتی را عهده‌دار بوده و همین مسأله هم بر پیچیدگی‌های این پرونده افزوده است. حالا در تازه‌ترین خبر‌های مربوط به این پرونده جنایی عجیب، برخی رسانه‌ها خبر از حضور محمدحسین هدایتی در دادسرای جنایی تهران داده‌اند.
از وقتی که محمدحسین هدایتی در یکی از جلسات دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی بانک سرمایه از حمید حاجیان نام برد، تا شبی که این وکیل ٤١ ساله همراه با یک زن جوان در پارکینگ محل کارش مورد اصابت چند گلوله قرار گرفت، زمان زیادی سپری نشد.
تلاقی این حادثه و اظهارات مطرح‌شده از سوی حسین هدایتی که در جلسه دادگاه گفته بود: «۴‌سال است در دادسرای ناحیه سه شعبه ۱۲ علیه فیروز دولت‌آبادی طرح شکایت کرده‌ام، اما هنوز ترتیب اثر داده نشده است. به سراغ حمید حاجیان که یک وکیل بانفوذ است و ۵۰‌میلیارد تومان پول بنده را خورده و برده است، بروید. حاجیان گفته بود که اگر اسمش را در دادگاه ببرم، از من شکایت می‌کند. شاید فرار یقینی - یکی از متهمان پرونده- به حاجیان ارتباط داشته باشد.» باعث شد تا این پرونده جنایی بیش از پیش پیچیده شود.

هرچند سیامک مدیر خراسانی، وکیل‌مدافع حسین هدایتی پس از به قتل رسیدن حمید حاجیان اعلام کرد که هیچ ارتباطی بین موکل او و مقتول وجود ندارد، اما برخی رسانه‌ها روز دوشنبه از حضور محمدحسین هدایتی در دادسرای جنایی تهران خبر دادند. حضور در دادسرای جنایی تهران، معنایی به‌جز رسیدگی به پرونده قتل حمید حاجیان و بازجویی از محمدحسین هدایتی ندارد.
هرچند حضور هدایتی در دادسرا و در ارتباط با این پرونده، فقط به مفهوم مظنون بودن او نیست و در بسیاری از موارد افراد مختلف به‌عنوان مطلع برای ارایه توضیحات به دادسرای جنایی احضار می‌شوند. با این‌همه، قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی پایتخت، از اساس انتشار چنین خبری را تکذیب می‌کند و در این‌باره می‌گوید: «آقای هدایتی به دادسرای جنایی تهران نیامده و اخبار منتشر شده در این‌باره مورد تأیید نیست.» در همین حال سیامک مدیر خراسانی، وکیل‌مدافع حسین هدایتی در پرونده اخیرش هم از حضور موکلش در دادسرای جنایی تهران اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «من اصلا از حضور موکلم در دادسرای جنایی تهران اطلاع ندارم، هیچ ابلاغیه یا اطلاعی از پلیس آگاهی یا دادسرا دریافت نکرده‌ام و درحال حاضر موکلم در زندان است.»

پای عابر بانک پرسپولیس به پرونده قتل هم باز شد
معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از احضار حسین هدایتی به مرکز این پلیس خبر داد. سرهنگ علی ولیپور گودرزی معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در خصوص احضار حسین هدایتی دولابی به اداره پلیس آگاهی پایتخت، اظهار کرد: «پس از به قتل رسیدن یکی از وکلای پایه یک دادگستری در مقابل دفتر کارش در شمال پایتخت، بررسی‌های ما از همان روز‌های اول در خصوص علت به قتل رسیدن متوفی آغاز شد.»
وی افزود: «متوفی در گذشته وکالت برخی پرونده‌های حسین هدایتی دولابی را بر عهده داشته است و به همین دلیل پس از هماهنگی با دستگاه قضائی؛ آقای هدایتی به عنوان مطلع و گواه جهت پاره‌ای از توضیحات در خصوص متوفی به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ احضار شده است و صرفا به عنوان متهم به قتل پرونده در این بازجویی حضور ندارد.» معاون جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه حسین هدایتی دولابی هم اکنون در مقر پلیس آگاهی حضور دارد، گفت: «وی با هماهنگی مرجع قضائی و برای انجام تحقیقات و بازجویی‌های تکمیلی به جای حضور در زندان تا تکمیل تحقیقات در مقر پلیس آگاهی پایتخت نگهداری خواهد شد.»

با این‌حال، هنوز هیچ چیز درباره این پرونده جنایی مشخص نیست. حتی دوربین‌های مداربسته محل حادثه هم به طرز مشکوکی خاموش بوده و همین مسأله کار شناسایی ضارب را سخت کرده است. چند پوکه و چند خط اظهارات زن جوان ٢٥ساله حمید حاجیان ظاهرا تنها سرنخ‌های موجود در این پرونده است.
اما حالا کارآگاهان اداره ١٠ پلیس آگاهی تهران درحال تحقیق از حسین هدایتی هستند تا شاید زوایای پنهانی از این پرونده مرموز فاش شود. البته مظنون‌های دیگری هم در فهرست این پرونده وجود دارند و کارآگاهان به دنبال شفاف‌سازی فرضیه‌های مبهم هستند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید