خوردن در خیابان، ممنوع!

خوردن در خیابان، ممنوع!

بسیاری از ژاپنی‌ها باور دارند انجام هر نوع فعالیت فیزیکی در حین غذا خوردن عملی بی‌ادبانه است که نشان می‌دهد فرد برای غذای خود احترامی قائل نیست. در فلورانس ایتالیا خوردن غذا در خیابان جریمه‌ای معادل ۵۸۱ دلار دارد.

کد خبر : ۶۹۹۷۵
بازدید : ۴۷۶۱
درخواست ژاپن از گردشگران: لطفا در خیابان غذا نخورید
فرادید | اغذیه فروشی‌های خیابانی را در همۀ کشور‌ها می‌توان سراغ گرفت. اما آیا به صرف این که شما غذایتان را در خیابان تهیه می‌کنید، به این معنی است که باید آن را در خیابان هم مصرف کنید؟ این سوالی است، که به خصوص وقتی پای اماکن گردشگری به میان می‌آید، ژاپن قدری در پاسخ گویی به آن تامل می‌کند.

یکی از این اماکن گردشگری در ژاپن، کامکورا در کاناگاوا است.

ماه آوریل یک بیانیۀ رسمی در این شهر از گردشگران خواست در حین قدم زدن در خیابان‌ها چیزی میل نکنند. یکی از نگرانی‌های اصلی ریختن بسته‌ها و باقی مانده‌های غذا در خیابان است که باعث می‌شود حیوانات به شهر جذب شوند و فضولات آن‌ها برای ساکنان محلی دردسر ساز شود. کامکورا در ۳۰ کیلومتری جنوب غرب یوکوهاما واقع شده است. این شهر محل استقرار معروف‌ترین معابد و زیباترین سواحل ژاپن است.

یکی از نمایندگان شهر کامکورا در توضیح این خبر به سی ان ان گفت: این دستورالعمل در تمام اماکن عمومی نصب شده، اما هدف از آن تنبیه گردشگران نیست بلکه آگاه‌سازی آن هاست. او خاطرنشان کرده است، گردشگرانی که در خیابان غذا میل کنند به هیچ عنوان جریمه نخواهند شد.
درخواست ژاپن از گردشگران: لطفا در خیابان غذا نخورید

یکی از خیابان‌های معروف در کشور ژاپن کوماچی-دوری است که مغازه‌های آن انواعی از غذا‌ها را به گردشگران عرضه می‌کنند. هر روز بین ۵۰۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ گردشگر از این خیابان ۳۵۰ متری بازدید می‌کنند.

البته نگرانی از آلوده شدن خیابان یا ریختن غذا روی لباس تنها علت صدور چنین دستورالعملی نیست. بسیاری از ژاپنی‌ها باور دارند انجام هر نوع فعالیت فیزیکی در حین غذا خوردن عملی بی ادبانه است که نشان می‌دهد فرد برای غذای خود احترامی قائل نیست. به عقیده برخی، این ایده ریشه در جنگ جهانی دوم دارد که غذا بسیار کمیاب بود به نحوی که باید مانند گنجینه‌ای از آن محافظت می‌شد.

نگرانی‌ها از خوردن غذا در خیابان فقط مختص ژاپن نیست.

در فلورانس ایتالیا، در بخش‌های از مرکز شهر شما نمی‌توانید در «پیاده روها، خیابان یا جلوی در مغازه‌ها یا خانه ها» چیزی بخورید. فقط رعایت بهداشت نیست که در فلورانس اهمیت دارد بلکه این طرح بیشتر برای این اجرا می‌شود که فلورانس شهری بسیار شلوغ است و ایستادن افراد در پیاده رو‌ها تردد را سخت‌تر می‌کند.

در فلورانس خوردن غذا در خیابان جریمه‌ای معادل ۵۸۱ دلار دارد.

یکی دیگر از شهر‌های دنیا که بیشترین تعداد غرفه‌های عرضۀ غذا‌های خیابانی را دارد، بانکوک در تایلند است. در این شهر نیز مخالفان و موافقان صرف غذا در خیابان به یک نسبت هستند.
در حالی که عده‌ای معتقدند باید بخش‌هایی از شهر محدودیت صرف غذا در خیابان داشته باشد، عده‌ای دیگر، می‌گویند، فرهنگ خیابانی به نفع توسعه گردشگری خواهد بود و باید از طرق دیگر جلوی مزاحمت‌هایی که برای زندگی روزمره مردم ایجاد می‌شود را گرفت.

منبع: سی ان ان
مترجم: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید