سرقت ۵۰ هزاردلاری از مسافر ترکیه

سرقت ۵۰ هزاردلاری از مسافر ترکیه

کارآگاهان با شناسایی محل تردد محمود و مراد، با بررسی سوابق آن‌ها اطلاع پیدا کردند هر دو نفر آن‌ها از مجرمان سابقه‌دار هستند که بار‌ها به اتهام حمل مواد مخدر و خرید اموال مسروقه دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

کد خبر : ۷۰۱۹۱
بازدید : ۱۲۳۳۶
سرقت ۵۰ هزاردلاری از مسافر ترکیه
دو سارق مسلحی که دست به سرقت ۵۰ هزاردلاری زده بودند، دستگیر شدند. روز ۱۳ اسفند سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت مسلحانه از کلانتری ۱۳۲ شهرزیبا به اداره یکم پلیس آگاهی ارجاع شد.

مال‌باخته به نام بابک به کارآگاهان گفت: محل سکونت و فعالیت تجاری من در کیش است. چند روز پیش برای پیگیری امور تجاری خود به تهران آمدم و قصد داشتم پس از آن به ترکیه بروم. در طول چند روز اقامت در تهران تصمیم گرفتم یکی از دوستان دوران سربازی خود به نام علیرضا را نیز ملاقات کنم.
به‌همین دلیل با او تماس گرفتم تا پس از چند سال با یکدیگر ملاقات داشته باشیم. علیرضا اصرار زیادی کرد به خانه‌اش بروم، اما من قبول نکردم و به‌همین علت برای چند روز اقامت من در تهران، خانه‌ای مبله را در محدوده خیابان فردوس غرب اجاره کرد و هر شب با یکدیگر بودیم تا اینکه آخرین بار ساعت دو بامداد روز ۱۳ اسفند با هم خداحافظی کردیم.
قرار بود ساعت شش صبح همان روز با پرواز تهران- استانبول به ترکیه بروم، اما حدود ساعت چهار بامداد بود که ناگهان متوجه کوبیدن درِ آپارتمان شدم. به‌محض بازکردن در دو جوان وارد خانه شدند. در حالی که یک نفر از آن‌ها چاقو و دیگری سلاح کمری در اختیار داشت، دست و پای من را بستند و با بازرسی چمدان و وسایل شخصی‌ام بیش از ۵۰ هزار دلار پول همراهم را سرقت کردند.

کارآگاهان به تحقیق درباره دوستان و افراد آشنا با بابک پرداختند و اطمینان پیدا کردند فقط علیرضا از محل اقامت مال‌باخته اطلاع داشت. علیرضا برای انجام تحقیقات پلیسی به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت و در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از وقوع سرقت شد، اما در ادامه تحقیقات با اعتراف به اطلاع‌داشتن از این دزدی، گفت: هیچ نقشی در سرقت نداشته است، اما سارقان را می‌شناسد.

علیرضا در توضیحات خود به کارآگاهان گفت: چند روزی که بابک میهمان من بود، درباره فعالیت تجاری او و وضعیت مالی‌اش با دو نفر از دوستانم به نام‌های محمود و مراد صحبت کردم. حتی یک بار نیز به آن‌ها توضیح دادم بابک قصد دارد برای خرید کالا به ترکیه برود و به‌همین‌دلیل ارز زیادی همراه دارد، اما به‌هیچ‌عنوان فکر نمی‌کردم محمود و مراد تصمیم به سرقت بگیرند.
زمانی که بابک با من تماس گرفت و مشخصات سارقان را برایم توضیح داد، بلافاصله محمود و مراد را شناختم، اما ترسیدم موضوع را مطرح کنم، چون محمود و مراد از افراد سابقه‌دار و شروری هستند که ممکن بود برای من مشکل ایجاد کنند. چند بار با آن‌ها تماس گرفتم و درخواست کردم پول بابک را پس بدهند، اما آن‌ها هر بار درخواست من را رد و حتی تهدیدم کردند و پس از آن تصمیم به سکوت گرفتم.

کارآگاهان با شناسایی محل تردد محمود و مراد، با بررسی سوابق آن‌ها اطلاع پیدا کردند هر دو نفر آن‌ها از مجرمان سابقه‌دار هستند که بار‌ها به اتهام حمل مواد مخدر و خرید اموال مسروقه دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

در ادامه با شناسایی محل تردد آن‌ها در سفره‌خانه‌ای سنتی در محدوده میدان توحید، هر دو نفر آن‌ها را چند روز پیش دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

محمود و مراد به سرقت از مال‌باخته و فروش ارز‌های مسروقه اعتراف کردند و گفتند: زمانی که علیرضا درباره وضعیت مالی دوستش صحبت کرد و گفت: او قصد دارد برای تجارت به ترکیه برود، اطمینان پیدا کردیم باید پول زیادی همراهش باشد.
به‌همین‌علت بدون آنکه علیرضا در جریان نقشه ما قرار بگیرد، تصمیم گرفتیم سرقت را انجام دهیم تا اینکه یک شب زمانی که علیرضا را به نشانی محل اقامت شاکی رساندیم، آدرس دقیق محل را نیز پیدا کردیم و سپس از صحبت‌های علیرضا متوجه شدیم مال‌باخته قصد دارد فردای آن شب تهران را به مقصد ترکیه ترک کند. به‌همین‌علت تصمیم گرفتیم سرقت را انجام دهیم.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: متهمان مدعی هستند در سرقت فقط از سلاح سرد استفاده کردند، اما با توجه به اظهارات مال‌باخته مبنی بر استفاده آن‌ها از اسلحه کمری، تحقیقات تکمیلی برای کشف سلاح مورد استفاده در سرقت در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و هر دو متهم با قرار قانونی صادره از سوی بازپرس پرونده در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید